Az MLM korszaka lejárt?
Előző, az a baj, hogy általánosítasz, s ezért nincs igazad.
Van olyan cég, amelyiknél a termék valóban csak ürügy, az ilyen cégek max. pár év után mennek a süllyesztőbe. Ám, ki mondta, hogy csak ilyen cégekkel lehet együttműködni?
Vannak cégek, melyek évtizedek (!) óta bizonyítanak. Termékeik kiváló minőségűek, egyedülállóak, akár szabadalommal védettek, s a forgalmuk 70-90%-a törzsvásárlók által kerül megvásárlásra, akik "csupán" vásárlói a cégnek, s nem együttműködő partnerei. Ők azok, akik a terméket a minőségéért veszik, s nem pedig azért, mert üzletet akarnak építeni.
S ha már "logikai alapon" kívánsz "következtetni", akkor nem árt tudnod, hogy a nem "MLM-ben forgalmazott termékeken keletkező hasznon" legalább ugyanannyi "ember osztozik". Jó eséllyel, csodálkoznál ha tudnád, hogy a bolti, hagyományos, nem MLM-ben forgalmazott fogkrém előállítási költsége kb. hetede a fogyasztói árnak. A többi része a profit, amelyen pedig egy csomó "ember osztozik"...
@60
"Az a baj, hogy nincs igazad."
Még ez is simán megeshet.
"A termék csak ürügy, semmivel nem tud többet..." Nem is kell feltétlenül többet tudjon, mint bármelyik hasonló termék (ha van a piacon hasonló). (én nem is hiszem, hogy ilyesmit állítottam volna.) Már az is bőven elég, ha legalább ugyanannyit tud, ugyanolyan áron.
#8 is elégedett volt az MLM termékek ár-érték arányával, hiszen többször is vásároltak.
Azt se felejtsük el, hogy a piacon kaphatók az MLM-esnél jóval drágább termékek is. Azokat is megvásárolják, különben nem gyártanák. (pl egy gyors keresés a neten és árulnak 8,866 fointért is nem MLM-es fogkrémet.)
"MLM rendszerben árusított termékeken keletkező hasznon egy csomó ember osztozik"
Ez sok mindentől függ. A marketing tervtől is és a struktúrától is.
Ha egy Breakaway típusú kompenzációs rendszerben valaki vásárol egy terméket mondjuk 100 forintért, akkor az adott struktúrától függően változik, hogy hányan részesülnek belőle. Ha mondjuk a legalsó szinten történt a vásárlás, akkor kap mondjuk a felette levő 10 ember belőle: az első 5 forintot, a második 5 forintot, a harmadik 4 forintot és így tovább. (és a közhiedelemmel ellentétben, a piramis csúcsán levő hálózatépítő sok esetben már nem fog kapni belőle semmit)
Pl a mi csapatunk nem olyan óriási nagy még, de én sem kapok mindenki vásárlása után pénzt a csapatomból. Csak egy bizonyos mélységig.
De nem is az a lényeg, hogy hányan kapnak belőle, hanem az, hogy mennyit. A marketing tervben le van szögezve általában, hogy a termék árának hány százaléka lesz szétosztva a tagok között. Ez általában olyan 30% és 70% között mozog. A két véglet elég ritka, legtöbb cég 50nél valamivel kevesebbet alkalmaz. Kb 45%-ot.
A többi a gyártási, előállítási költség, a cég nyeresége, stb.
Ez azt jelenti, hogy ha egy terméket 100 forintért megvesznek, akkor abból 45 forint kerül szétosztásra a tagok között. És teljesen mindegy, hogy hány ember között osztják szét azt a 45 forintot. Tehát a "piramis etetése" az 45%-ba kerül.
Ahogy #61 is írta, ez a hagyományos kereskedelemben sem olcsóbb. (ha összeadjuk a marketing költségeket és a kisker költségeket)
Az én szememben MLM-esek ugyanolyanok, mint Jehova tanúi...
Ha én akarok valamit, megoldom magamnak, vagy megveszem.
De ha pl egy ismerősöm felhívna, hogy megerőszakoljon a szarjával, én tiltanám mindenhonnan. 🤣
@66
Ezekkel az állításokkal nagyrészt egyetértek.
"drágán árulnak termékeket"
Az biztos, hogy az MLM-es termékek egy felsőbb árkategóriába tartoznak. Legtöbb esetben vannak ennél drágább nem MLM-es termékek is. Mindegyiknek megvan a piaca.
"szinte csodaszerként reklámozva"
Ezzel is egyetértek, hogy nagyon sokan túlzásokba esnek a termékek hatékonyságát illetően. Véleményem szerint az MLM egyik legnagyobb előnye a hálózat, amihez bárki hozzáférhet. Itt megosztják a tapasztalatokat egymással az emberek. Egy normális hálózatban szinte mindenki ismer mindenkit, így eldöntheti az adott tapasztalat hitelességét.
"hatalmas bevételi lehetőségeket ígérgetnek."
Sajnos nagyon sok helyen még mindig ez megy. Viszont egyre inkább visszaszorulni látszik ez a jelenség. A milliós jövedelmek elérése nagyon rövid idő alatt egyre kevesebb embernek hihető. Talán kezdenek tudatosabbak lenni az emberek.
Habár még ez sem biztos: Egyre jobban terjednek a befektetéses, kripto-hálózatos, kattintgatós-hálózatos, likeoló-videónézős-hálózatok hirdetései. Ott még nagyobb összegeket ígérnek még rövidebb idő alatt. Sajnos azoknak nagyon sokan bedőlnek, mert ott még kisebb energiabefektetéssel ígérnek mesés hozamot.
Ezeket én belátom és nem is akarok vitatkozni ezzel kapcsolatban. Én főleg amiatt vállalom fel az MLM-et, mert már az elején megértettem, hogy sokkal kevesebb megkötést tartalmaz ez a rendszer, mint azt általában az emberek gondolják.
Nagyon nagy a választék az MLM cégek terén. Minden cég egy kicsit más, más termékei, más kompenzáció terve van. Ezekre a kis különbségekre érdemes nagyon odafigyelni.
A legtöbb MLM cég nagyrészt szabad kezet ad, hogy hogyan dolgozhat valaki. Csak a generált forgalmat veszi figyelembe.
Ez jó is és rossz is. Tehát nem kötelező rendezvényekre járni, nem kötelező névlistát írni, nem kötelező házalni, nem kötelező beszélni a felső vonallal. Mindenki úgy csinálja, ahogy tudja és akarja.
A cég biztosítja a termékeket és az infrastruktúrát, a mi dolgunk a marketing. És erre már fel lehet építeni egy jól működő vállalkozást hosszú távon.
"valószínűleg az emberek 90%-ának ez a tapasztalata"
Egy másik GYK kérdés alá betettem egy rész egy könyvből. Elég jól elmagyarázza ennek az okát:
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-val..
6. válasz. Ha van kedved olvasd el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!