Mennyi zsebpénzt adnátok egy utolsó éves középiskolásnak?
Igaz, diák vagyok, de semennyit nem kérek.
Dolgozok, anya minden hónapban átutalja a családit (13 ezer) és mivel apám meghalt az államtól kapok havi 64 ezret, mint árvasági ellátás.
"Amikor én ilyen idős voltam, nem kaptam zsebpénzt, hanem ha menni akartam valahova barátokkal, pl. moziba, pizzázni, ilyesmi, akkor kértem, és épp annyit kaptam, ami elég volt arra az adott programra. Havonta-kéthavonta 1x mentem bárhova is, szóval nem vittem a szüleimet anyagi csődbe. :D"
Éppen ez a gond a legtöbb családban, a gyereknek nincs "saját" pénze, hanem mindig kérni kell - és így nem taulja meg beosztani a pénzt, meg nem lesz önállóan dönteni pénzügyekben, mert úgyis a szülök adnak, ha kell.
Utolsó évben én már nagykorú voltam(évvesztesség), megkaptam a családit, azt törvényesen is lehet kérvényezni, hogy a gyerek kapja, ha betöltötte a 18at.
Nekem volt az egyik legtöbb zsebpénzem az osztályban, én imádtam elverni a pénzt, és olyan programokat találni, amik kifutják a maradékból.
Leginkább kajára költöttem, de azt mérhetetlenül, ugyanis otthon volt kaja(én is csináltam), de azért a kínaikaja, vagy egy gyros, esetleg különleges szendvicsek/ételek nagyon jól tudtak esni, mert otthon a húsleves sülthús ezerféle változata volt csak, egy rakás zöldséget és gyümölcsöt, na meg rengeteg fajta ételt a zsebpénzemnek köszönhetően ismertem meg.
A padlizsánt nem is ismertem például 18 éves koromig, cukkinivel sem találkoztam, déligyümölcsök meg éttermezés nem volt nálunk soha, ha mégis, évente 1x, akkor rántott húst ettünk meg halászlét magyaros étteremben..
Én nem tudom, milyen lesz a pénz értéke a gyerekem nagykorában, de ha most lenne végzős, havi 15öt kapna, kicsit megtoldva a családit.
Viszont én kikötném, hogy minden hónapban egy ezrest rakjon félre, a szemem előtt dobálja be egy nem nyitható dobozba, hogy kialakuljon a spórolási rutin.
Ezt hónap végén kellene tennie mindig, ha nem tudja, valamit korlátoznék.