Mit reagálnal, ha ezért behívna a 18 éves lányod matektanára fogadóórára?
Az a helyzet, hogy sikerült összetűzésbe kerülni a matek tanárommal a suliba, aki idén kezdett tanítani minket. Ugye a tanárról tudni kell, hogy csak azt a megoldási módszert várja el, amit ő tanított, ha felesleges kitérőt teszel a számolásbqn, vagy ne adj isten kolis felzárkóztatón tanultat alkalmazol elkezd ordibálni, hogy te honnan tudsz olyat, ő ezt nem mondta.
És én házi feladatban térbeli pitagorasz tételt használtam a testátló számításához, de mi órán úgy csináltuk,hogy két sima pitagorasz tétellel számoltuk ki a testatlót két lépésben. És tanárnő meglátta, hogy olyan módszert használtam, amit ő csak nem is említett. Nyilván belekötött, hogy honnan tudtam, mondtam általánosban matek szakkörön volt róla szó. Az a tanár meg felkapta a vizet, hogy tuti nem, kolis felzárkóztatón tanultam ezt és ez káros. Én meg azt mondtam, hogy ha ennyire csak azt tudhatjuk, amit ő elmond simán taníthatná az elsős anyagból azt, hogy hogy kell leírni a számokat.
És most lehet be akarja hívatni anyut, mondván, hogy tiszteletlen voltam és hogy "nem figyelek, ezért a felzárkóztatóra járok a koliba másik tanárhoz és ez összezavar".
Ti mit szólnátok, ha a gyereketek tanára ilyen indokkal akarna fogadó órára hívni?
Volt egy matektanárom, nála lehetett teoretikusan úgy ötöst kapni úgy, hogy egyetlen feladat eredménye sem volt jó és egyest úgy, hogy minden eredmény jó volt...
Mièrt? Mert nem az eredmény érdekelte, hanem az, hogy mennyire tudja az ember megoldani, ha jó volt a számolás elve, de valamit szarul helyettesítettünk be, akkor még majdnem teljes pontszámot érte a feladat. Ha viszont a számolás menetét nem írtad le csak a végeredményt, az egyes volt, mert 0 pontot ért a feladat.
Gyakorlatilag 3-as és 4 osztályzatokra állt mindenki.
Mégsem utálta senki, mivel
1) felkészült mindrn órára
2) következetes volt
3) minden megoldási módot elmagyarázott
A mi osztályunk volt a balfæsz osztály, akik nem kerültek be a tanulmányi eredmény slapján a matek v töri szakos osztályokba vagy hülye fakultációkat (kémia, fizika stb) választottunk
Eredmény: az osztály érettségi átlaga 4,8; a drogos gyerek kapott egyedül 1-est, de 2-re javított szóbelin.
((Matek tagozat eredménye 3,4-es átlag.))
És szinte a teljes osztály pénzügyi vagy mérnöki vonalra lyukadt ki. Még a drogos gyerek is, akinek csak 2. nekifutásra ment a kettes.
Csak a kíváncsiság kedvéért azért meghallgatnám a másik oldal véleményét is.
Biztos hogy nem csak erről van szó, amit ez a 18 éves lányka leírt ide :)
ahogy egyik írta, ezeket meg kell tanulni, ahogy írásnál sem csapunk egyből a lecsóba, hanem előtte megtanítják a ceruza helyes fogását, úgy mateknál is tudni kell az alapokat, mert sok matematikai feladat az alapokra van építve és ha egyet is ebből kihagysz akkor szívni fogsz és többet magolhatsz mint a többiek.
Ráadásul pimasz is voltál a tanárral, pedig elég lett volna bólogatnod, de neem neked vissza kellett pofáznod :S
Ahogy egyik tanár mondta az osztálynak:
"Igen vannak jogaitok,de egyben van kötelezettségetek is"- a tied jelen esetben ezt elfogadni és bemagolni azt a szerinted " egyszerű" képletet, amit egyrészt lógásból hagytál ki, hisz könnyebb utat választottad, másrészt direkt hergelni akartad a tanárt.
Röviden: megérdemelted, mert lusta vagy és pimasz.
Valószínűleg nem beszéltem volna vissza, ha tanárnő lett volna olyan kedves, hogy egyrészt nem ordibálva jön oda, másrészt nem feltételezi azt, hogy tojok az órájára és azért használtam ezt a majdnem tök ugyanolyan képletet, mert egy másik tanár tanította, harmadrészt amikor megkérdezte, mondtam, hogy ezt még általánosban tanultam ő konkrétan hazugnak titulált.
Szóval miután kapásból ordítással kezdte a "probléma" "megoldását" ő azzal folytatta, hogy konkrétan figyelmetlen hülyének meg hazugnak nevez.
Egyébként meg nem a pitagorasz tétel a fő anyag, azt hiszem az még hetedikben vagy nyolcadikban tanultuk. Durva is lenne, ha 11. osztályban is ezt tanulnánk új anyagnak. Csak egy részeredményhez kellett a képlet, mert anélkül nem lehetett volna kiszámolni olyan dolgokat, amik kellenek a feladathoz. Én meg technikailag ugyan azt a képletet használtam, csak összevontam a két lépést.
Egyébként tegnap, amíg figyeltem a kérdést, nem említettem, mert még nem történt meg akkor. De a tanár utolsó óra után hívott, hogy mutassam meg, hogy tényleg nem felzárkóztatón tanultam a képletet. Szóval le kellett írnom a tétel bizonyítását, ami egyébként sikerült. De még így is be akarja hívni valamelyik szülőm...
Bár megjegyzem, ha fél évig nem változik a helyzet, inkább átmegyek matek faktra, és akkor más fog tanítani. Igaz nem szeretném a matek faktot, semmi szükségem nem lesz rá, de ez nem állapot.
Kiröhögném.
Most kicsit eszembejuttattad, mikor 7.-ben valami trapéz területet kellett számoljak, de nem a trapéz területének képletével csináltam, hanem a 2 háromszög + a téglalap területével. Ugyanúgy kijött a 19, mint a többieknek, de nem kaptam rá max pontot...
De azért ez meséld el a szüleidnek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!