Mit reagálnal, ha ezért behívna a 18 éves lányod matektanára fogadóórára?
Az a helyzet, hogy sikerült összetűzésbe kerülni a matek tanárommal a suliba, aki idén kezdett tanítani minket. Ugye a tanárról tudni kell, hogy csak azt a megoldási módszert várja el, amit ő tanított, ha felesleges kitérőt teszel a számolásbqn, vagy ne adj isten kolis felzárkóztatón tanultat alkalmazol elkezd ordibálni, hogy te honnan tudsz olyat, ő ezt nem mondta.
És én házi feladatban térbeli pitagorasz tételt használtam a testátló számításához, de mi órán úgy csináltuk,hogy két sima pitagorasz tétellel számoltuk ki a testatlót két lépésben. És tanárnő meglátta, hogy olyan módszert használtam, amit ő csak nem is említett. Nyilván belekötött, hogy honnan tudtam, mondtam általánosban matek szakkörön volt róla szó. Az a tanár meg felkapta a vizet, hogy tuti nem, kolis felzárkóztatón tanultam ezt és ez káros. Én meg azt mondtam, hogy ha ennyire csak azt tudhatjuk, amit ő elmond simán taníthatná az elsős anyagból azt, hogy hogy kell leírni a számokat.
És most lehet be akarja hívatni anyut, mondván, hogy tiszteletlen voltam és hogy "nem figyelek, ezért a felzárkóztatóra járok a koliba másik tanárhoz és ez összezavar".
Ti mit szólnátok, ha a gyereketek tanára ilyen indokkal akarna fogadó órára hívni?
"Mivel apummal élek ő jár a szülőire és ő is meg jó pár szülő el beszélgetett a kedves tanárnővel , hogy a feladat meg lett oldva helyesen akkor mi a fene baja van azzal , hogy hogyan lett meg oldva ."
Csupán az, hogy ha x módszert tanítják, akkor azt akarják számonkérni.
21-es:
Igen, öljük ki a gondolkodást és a problémamegoldást a gyerekből! Neveljünk belőle birkát, aki mindig azt bégeti, amit várnak tőle!
Na, ezért utálja az iskolát a diákok nagy része!
A kisgyerekek mindegyike óvodás kora végéig érdeklődik a világ iránt, és érdekesnek találja azt. Ezt az érdeklődést és kíváncsiságot ölitek ki belőle 8-12 év következetes munkájával. Általában, mire az általános iskolát befejezik, a magyar gyerekek döntő többsége utálja az iskolát és az ismeretszerzést. A hozzád hasonló gondolkodású tanárok miatt!
21, 22!
Nem. De adott feladatot adott módszerrel kell megoldani, ha egyszer az a feladat.
Meg lehet kérdezni még a feladat elkezdése előtt, hogy lehet e más módszert használni.
Goldmund, meg a többi okos!
Ha angol órán szöveg fordítása a feladat, akkor szerintetek az is megfelelő, ha angolról japánra, spanyolra vagy kínaira fordít a gyerek? Hiszen kreatív. Igaz, kb minden épeszű ember szamara egyértelmű, higy magyarra kell fordítani, de ki nem xarja le, nehogy már a gyerek ne lehessen kreatív.
Höhö, ugyan az én gyerekem még ovis, de masszívan körberöhögném. Ha nagyon idióta, bemennénk szépen családostul. Az iskolaigazgató/matektanár anyósom, a programozó matematikus apósom, a tehetséggondozó matematikával foglalkozó matektanár édesaanyám, meg mi ketten férjemmel, a két nátúr mérnök. Ha bárkit meg tud győzni arról, hogy a matematika értelme a primitív megoldásmenetek visszaböfögése, akkor veszek neki egy házat.
Legyél büszke rá, hogy meg tudtad csinálni egy lépésben, amit neki két lépésben kényelmes.
29!
Adott feladat adott módszerrel való elvégzése a feladat, ergo bármivel össze lehet hasonlítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!