Mit reagálnal, ha ezért behívna a 18 éves lányod matektanára fogadóórára?
Az a helyzet, hogy sikerült összetűzésbe kerülni a matek tanárommal a suliba, aki idén kezdett tanítani minket. Ugye a tanárról tudni kell, hogy csak azt a megoldási módszert várja el, amit ő tanított, ha felesleges kitérőt teszel a számolásbqn, vagy ne adj isten kolis felzárkóztatón tanultat alkalmazol elkezd ordibálni, hogy te honnan tudsz olyat, ő ezt nem mondta.
És én házi feladatban térbeli pitagorasz tételt használtam a testátló számításához, de mi órán úgy csináltuk,hogy két sima pitagorasz tétellel számoltuk ki a testatlót két lépésben. És tanárnő meglátta, hogy olyan módszert használtam, amit ő csak nem is említett. Nyilván belekötött, hogy honnan tudtam, mondtam általánosban matek szakkörön volt róla szó. Az a tanár meg felkapta a vizet, hogy tuti nem, kolis felzárkóztatón tanultam ezt és ez káros. Én meg azt mondtam, hogy ha ennyire csak azt tudhatjuk, amit ő elmond simán taníthatná az elsős anyagból azt, hogy hogy kell leírni a számokat.
És most lehet be akarja hívatni anyut, mondván, hogy tiszteletlen voltam és hogy "nem figyelek, ezért a felzárkóztatóra járok a koliba másik tanárhoz és ez összezavar".
Ti mit szólnátok, ha a gyereketek tanára ilyen indokkal akarna fogadó órára hívni?
31!
Ha a tanár azt mondja, x módszerrel csináld meg, akkor az a feladat és tök mindegy, hogy van e még 135 másik megoldási módszer.
21,26-os
Csak remélem, hogy te nem vagy tanár.
Ha az vagy, akkor elvileg kellett volna pszichológiát tanulnod.
Olvass sokat Vekerdy Tamástól és Ranschburg Jenőtől, Mérei Ferenctől. Akkor megérted, miért írtam, amit írtam. Addig kár is több szót vesztegetni a hülyeségeidre.
Olyan emberekkel, akiknek nincs elég eszük felfogni hogy adott feladatot adott módszerrel kérnek, nem vitatkozom.
További jo szorakozast.
Jól tetted, hogy megelőzted a tanárt azzal, hogy megírtad a szüleidnek, mi volt! Egyrészt így látják, hogy nem mismásolsz, másrészt így egyből megismerhették a másik oldalt is. Nem úgy mész haza, hogy a szülőben több órát dolgozott már a tanár levele.
Nálunk a matektanár külön kiemelte, ha valaki más úton jutott el a helyes megoldáshoz. Sokszor ki is hívta a táblához az illetőt, hogy magyarázza el az ő módszerét. Ha jó volt a gondolatmenet, elfogadta. Ja, ő egyszerre tanított kisegítő suliban és vitt emelt matekos csoportot egy erősebb gimiben.
A matek pont az a tárgy, ahol több úton is el lehet jutni a helyes megoldásig és az egyik legnagyobb hiba szerintem úgy kezelni, hogy vannak a számok, van a képlet, utóbbiba gondolkodás nélkül be kell helyettesíteni az előbbit és ez az egyetlen és üdvözítő megoldás. Mert attól még, hogy sokszor csak ennyi kell egy feladat megoldásához, könnyen szembe jöhet egy olyan helyzet, amikor kreatív megoldásra van szükség. Ha ezt a képességet kiölik a gyerekből, hogy várják el később, hogy önállóan képes legyen problémát megoldani?
Megjegyzem: nekem volt már egy pár különutas feladatmegoldásom, de amikor azokat csináltam, akkor az tűnt a leglogikusabbnak. Eszembe sem jutott, hogy a tanár más megoldást vár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!