A 4-es rossz jegy? A szüleim mindig leszidnak, ha 4-est kapok.
10-edikes vagyok, lány. egy elég erős gimnáziumba járok,sokat kell tanulni.
általánosban végig kitünő voltam, nem volt nehéz, alig kellet tanulnom, simán kaptam az 5-ösöket.
de ez a gimi már elég nehéz.nagyon sokat kell tanulni, és hát tanulok is.
de nem mindig sikerül 5-öst kapnom, kapok 4-eseket is.
ilyenkor mindig leszidnak a szüleim, hogy mért nem tanulok. pedig tanulok..ha nemtanultam volna nemkaptam volna 4-est
és ha 4-est kapok, alig merem elmondani..
nemtudom, de szerintem a 4-es az jó jegy. benne is van a nevében. 4-es: jó, az 5-ös: kiváló
egyfolytában az öcsémhez hasonlitanak, hogy neki csak 5öse van, és mindenféle versenyeket megnyer.
és anyukám azt mondja ,hogy ő végig kitünő tanuló volt gimnáziumban, és ő volt a legjobb az évfolyamában.
jó, én elhiszem, de nemtehetek róla,hogy én nemvagyok ekkora zseni.
vannak olyanok akik örülnek ha 2-est kapnak, én meg "halálfélelembe" megyek haza, ha 4-est kapok.
amúgy 3-asom szerencsére nincs, nem is tudnám elképzelni, mi lenne ha kapnék egyet:(
nagyon rossz, hogy egyfolytában az iskola miatt stresszelek, hogy jajj holnap dogát irunk, meg felelünk...
15/L
Akik a kitűnőket szidják... hát igen, savanyú a szőlő. :)
Az én szüleim is ilyenek voltak, utáltam ezt nagyon. Talán gimi 10-11. felé hagyták abba a kiabálást a négyesért, utána már csak egy ejnye-bejnyét katpam. Az egyetemen pedig sikerült elfogadniuk, hogy csak 4,5-4,8 átlagot tudok produkálni, és egy-egy hármas nem a világ.
Mivel jól tanulok, több tanár is felfigyelt rám. Két év alatt kaptam 4-5 ajánlatot TDK-ra. 300 fős évfolyamlétszám mellett pedig ez nagy szó. Biológusnak tanulok.
Vannak barátnőim, van barátom két éve. Nem mondom, hogy nem voltak és nem lesznek olyan időszakok, amikor naponta 15 órákat kell tanulnom, de nem az év 365 napján...
A négyes pedig teljesen relatív, hogy miből jó, miből rossz.
köszönöm szépen a válaszokat..
valaki kérdezte: anyukám és apukám is orvos.
amúgy azt is utálom, hogy meg se dicsérnek, amikor 5-öst kapok..
Kérdező, a siker azon múlik, hogy abban, amit csinálni akarsz, mennyire vagy céltudatos, mennyire akarod, és mi mindent teszel meg, hogy elérd, ha valamelyik út neked nem járható valamiért, keresel-e mást, vagy feladod, de ami biztos, hogy tényleg a legjobbnak kell lenni, ha sikeres akarsz lenni benne, és ehhez jó alapot ad a suli, és a jegyek is, nem azért, hogy milyen jegy, hanem azért, hogy mennyit vagy hajlandó küzdeni, megtenni a célért. Tudod, anyukám tanítónő, alsóban tanít általánosban, és tudod, ott néhány éve szöveges értékelés van, és 4. osztály félévig nem lehet buktatni. Nem tudom, te beleestél-e, szerintem te még osztályzatokat kaptál. Tudod, mi van? A gyerekek ugyebár többfélék alapból is, vannak a törtetők, és vannak a gyengébbek, a problémásak, a "tipikus rossz tanulók", és a törtetők jó eredményeket érnek el, mert fontos nekik, a gyengébbek vagy igyekeznek, vagy nem, attól függ, de a problémásak és a tipikus rossz tanulók visszaélnek azzal a helyzettel, hogy nem buktathatják meg őket és nincs osztályzat, szóval bár nem a fejükkel van baj, mert meglehetne a tudásuk, hanem az akaratuk nincs meg, és ha még csak nem is kapnak erre kényszert, mert a szülőktől nem kapnak, a sulitól meg nem kaphatnak, akkor hogy fog bennük kialakulni később, hogy a céljukért megdolgozzanak? Attól tartok, jönnek majd a silány szolgáltatások és silány termékek, hiszen ez a korosztály azt fogja megszokni kicsiként, hogy nem fontos a minőségi munka, mert nincs a gyenge minőségre szankció, később meg már nehéz lesz ezt megtanulniuk, és bukdácsolva járják végig a sulikat, csak probléma nem ott lesz, hanem a munkában, és a piacon. Ez kell?
Remélem, érted, mire akartam kilyukadni.
Nem az osztályzat a fontos, hanem az osztályzat mögött van-e törtetés? Nem tudom, a te képességedet milyen osztályzat képviselné, a 4-es nem rossz, de ha a képességeid szerint 5-ös lehetnél, akkor nem elég jó.
Van egy mondás: "Aki nem próbálja meg elérni a lehetetlent, az a lehetségest se éri el." Ne a megfelelőre törekedj, hanem a tőled telhető legjobbra. 5-ös akarj lenni, ha képes lehetsz rá, nem kell megszakadni, csak figyelni és akarni és törekedni. Ha csak 4-es akarsz lenni, tehát ha csak azt akarod, amit biztonságban elérhetsz, akkor idővel szépen elkezdenek becsúszni a 3-asok és a 2-esek, és lejjebb megy az elérhető léc, és már csak 3-as leszel, nem is 4-es pedig ez nem törvényszerű. Ha valamihez van érzéked és jó az oktatás, nem mehet sokkal lejjebb a léc, ha törekszel, ha 5-ös képességeid vannak, akkor vagy 5-ös vagy egy jó erős 4-es átlagod lesz, ha 4-es akarsz lenni, lemehet 3-asra, bár az erős lesz, de mégiscsak közepes. És mint írtam, nem a tudásod lesz gyengébb, hanem az akarat, az viszont kihat a jövőre is. Ha az akaratod gyenge, bizonytalan, könnyen behálóznak hazugságokkal, és munkavállalásnál is okozhat nehézséget.
Ha valakinek 3-as a képessége, annak nem az akaratával van probléma, mert az akarata ahhoz a 3-ashoz lehet nagyon erős, csak a képességei nem jobbak, de azért a 3-asért mindent megtesz.
Szóval nem jó tanuló - rossz tanuló, nem 5-ös és 3-as ellentét, hanem a képességeidnek megfelelően igyekezz.
Ne akarj a képességeidből lejjebb adni.
Szia!Én ötödikes lány vagyok.A szüleim engem is leszidnak a 4esért(a tanáraim mondták hogy osztályelső lennék ha nem lennék lusta)és mindig ezt mondogatják:"Megmondtam hogy tanuljál.Mit nem lehet ezen megérteni".
Sajnos ebben az egész évben 2 darab 3asom volt(matek,töri) mert a történelem nehéz.Angolul tanuljuk mert kéttannyelvű a sulink.Na szóval nekem is hasonló a történetem mint neked!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!