Őszintén. Eltartanátok az anyátokat pályakezdőként?
Anyám (54 éves) és úgy néz ki munkanélküli lesz hamarosan. Én pályakezdő vagyok, a minimálbérnél alig magasabb fizetéssel, nemrég kezdtem el dolgozni, eddig nem sok tartalékom van.
Beszélgettünk arról, hogy hogyan is tovább, ha neki nem lesz állása. Azt mondta, jó lenne, ha én tudnám fizetni a rezsit, bevásárlásokat, kutyatápot stb., (vagyis mindent), amíg nem talál munkát.
Én mondtam, hogy nem megyek bele, mivel én vagyok az, akinek semmije nincs és szeretnék végre a jövőmre koncentrálni. Neki van egy értékes háza, autója, tartaléka, "értékesebb" tárgyak pl. herendi porcelán, arany, festmények stb.
A rezsi felét, meg az ételek rám eső részét természetesen továbbra is fizetem, de mondtam, hogy amennyiben nem száll be a költségekbe, kiveszek valahol egy szobát és elköltözöm. Erre nem mondott semmit.
Nem tanácsokért jöttem ide, eldöntöttem már, de érdekelne, mások hogy vélekednek erről.
Van egy idős nő ismerősünk. Egyedül élt már a családi házban. Mikor meghalt a lánya férje, oda költözött hozzá egy hét múlva.Jelzem, már akkor ott élt a lány anyósa is.
Elhagyta a házat az enyészetnek.Időnként a lánya megy a derékig érő gazzal megbírkózni. Kóbor macskák fészkelnek a melléképületekbe - a szomszédság örömére. És nem adja el a házat! Hogy az örökséget lebegtesse a lánya előtt!!!! Holott saját magának is kényelmesebbé tehetné még az életét, ha a lánya házába beforgatnák, komfortosabbá tennék a környezetüket. A ház idők folyamán milliókat vesztett az értékéből, de nem, és nem.Az örökséget ki kell érdemelni, meg meg kell szenvedni.Vannak ilyen makacs gondolkodású emberek.