Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?
Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?
Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt. De ugyanez igaz egy cukrászdára is. Vagy bármilyen más üzletre.
Ha pedig van érték, akkor azért az emberek fizetnek, tehát van pénz is...de ha a pénz a kiinduló pont, akkor hogyan várja valaki hogy sikeres lesz?
"A szolgáltatás olyan, kézzel nem fogható eredményű munkavégzés vagy jogosultság, mely annak fogadója, vagy élvezője számára értékkel bír."
Így van, fogadó és élvező, ha elfogadja és élvezni akarja.. Ezt pedig a fogyasztó dönti el szubjektíven, fogyaztói értéke alapján.
Ha neki érékesebb az, hogy egy webshop nem 1500 Ft-ért szállítja ki a Tv-t 2 napon belül, hanem 0 Ft-ért 2 napon belül, akkor az a kereskedelmi vállalkozás aki 1500 ft-ért szállít ki, milyen értéket fog képviselni szemben azzal, aki megoldja ezt 20-30%-al olcsóbban , ráadásul 0 Ft-ért?
Pedig mindkettő webshop. Mindkét webshop értékteremtő ez esetben? Egy webshop értékteremtő vállalkozás minden esetben?
(Elárulom mégegyszer, tényleg utoljára, hogy az értékteremtés nem a termékben és nem abban áll, hogy weben értékesít,- vagy kamionnal szállít - hanem az értékestíés "mikéntjében", amit az előzetesen megismert vásárlói szokásokkal bíró "célközönségére szab", mint abba illeszkedő szolgáltatást a tulajdonos.
Inkább ne válaszolj, csak gondold végre végig, miért nem általános, az amiről azt próbálod beállítani.
Segédanyagokat nem wikipédiáról mellékelve találsz a témában komolyabb oktatási intézményeknél, vagy SZEk.org-nál is erről régóta.
"Ha senki nem rendel, akkor ki értékeli annak? Te magad?"
Természetesen nincs értékteremtés ha nincs rendelés. A vásárló nélküli webshopnak nincsen értékteremtő képessége. De ugyanúgy nem teremt értéket az a gyár sem, amelyik nem adja el a termékeit, azaz nem értékesíti azokat.
A kérdésemre most sem válaszoltál.
Tehát, mi alapján gondolod hamisnak a C) állítást azután hogy elfogadtad az A és B állítások igazságát?
Az alapján, amit épp az előző hozzászólásodban írtál le. De még mindig nem akarod megérteni a lényegét a szubjektivitásnak.
Egy szubjektív tényező nem tudja felvenni a konstans értéket, amit próbálgattok időről-időre itt a magatok módján és érvelésével bizonyítani..
Tehát akkor ha egy webshopban nincs rendelés, akkor nem teremt értéket a webshop? most ezt kijelentetted.
A kommentelő társad erről másképp vélekedett, amikor használati értéket jelölte meg webshop esetében, mint értékteremtés, mivel a használati érték szolgáltatással valósul meg. Egy webshop pedig szolgáltatás ebből adódóan. Tehát a logikád alapján, a kereskedelem, mint szolgáltatás (A és b alapján) C értéket teremt. Erre vártál tőlem megerősítést.
Most meg azt mondod, hogy ha nincs rendelés, akkor nem teremt értéket? Pedig ugyanúgy, a kereskedelmi tevékenység továbbra is szolgáltatás (A és B), ami értéket teremt a wikipédia szerint.
Most miért mondod, hogy nem érvényesül a C, ha nincs rendelés?
:-)))
"Most miért mondod, hogy nem érvényesül a C, ha nincs rendelés?"
Egy webshopban ahol nincs rendelés ott nem valósul meg a kereskedelmi tevékenység. Ha pedig nem valósul meg a kereskedelmi tevékenység, akkor maga a szolgáltatás sem, tehát egyértelmű hogy nem keletkezik érték.
Senki nem mondta hogy szimplán egy webshop létrehozása értékteremtést jelent. Ez soha nem volt vita tárgya! A webshop vásárlók nélkül önmagában semmilyen értékkel nem bír, de ismétlem, ezt soha senki nem is állította!
A webshop által végzett kereskedelmi tevékenység az értékteremtés. Ezen a ponton nem egyezünk, ezt kell cáfolnod.
A két állítás továbbra is:
A) A kereskedelem egy szolgáltatás.
B) A szolgáltatás értékteremtő tevékenység.
Konklúzió: C) A kereskedelem értékteremtő tevékenység.
Miért nem értesz ezzel egyet? Milyen következtetési sémát használsz?
"Egy webshopban ahol nincs rendelés ott nem valósul meg a kereskedelmi tevékenység. Ha pedig nem valósul meg a kereskedelmi tevékenység, akkor maga a szolgáltatás sem, tehát egyértelmű hogy nem keletkezik érték. "
Akkor mi a helyzet a használati értékkel (webáruház felület kialakítása, mint szolgáltatás) és a tér-idő logisztikai értekkel a raktáron álló árukészlet kapcsán?
A kamionos azt nem értékteremtéssel hozta le a polcokra, attól függetlenül, hogy nincs fogyasztói érték, mert nem vásárol senki a webshopból?
Korábban azt erőltetted, hogy ezek az értékteremtések.
A barátod erre ezt mondta:
Tehát, ha egy webshop csak odáig jut, hogy bejegyzik a tevékenységi körét és feltölti a webáruházat áruval, de nem történik eladás, akkor az nem kereskedelmi tevékenység?
Szerintem pedig 0-ás beszámolót is le kell adnia a vállalkozásnak, aminek a tevékenységi köre Téáor 4791.
Vagyis megint nem állja meg a helyét az általad vizionált állításod, ebből adódóan, nem minden kereskedelmi tevékenység teremt értéket.
Hiába hogy a első kettő igaz is lehet
A a kereskedelem szolgáltatási szektorba tartozik
B a szolgáltatÁs értéket teremt (a WIKIPÉDIA SZERINT)
a C nem minden esetben érvényesül ezek szerint, most már Te is azt mondod..
Ha vaktyúk is talál szemet alapon, egy évben elad egy terméket ez a webáruház, akkor már értékteremtőnek minősül?
Ha igen, akkor kinek és milyen módon?
Különösen, hogyan érvényesül a tulajdonosi érték és a fogyasztói érték?
"A barátod erre ezt mondta:"
Hiánypótlás:
"Az érték dimenziói (11.o.):
- Tulajdonosi érték (Termeljen hasznot a folyamat): ennek megfelel a továbbértékesítő webshop, hasznot termel.
- Fogyasztói érték (érje meg a fogyasztónak a kiadás): ennek is megfelel a továbbértékesítő webshop, a fogyasztó a pénzével, a vásárlásával nyilatkozik erről.
Nincs más. A továbbértékesítő webáruház tehát az érték(teremtés) minden dimenziójának megfelel.
"
Érdekes módon a kérdező sem vitatja, ha nem veszi meg a fogyasztó a terméket, akkor a fenti állításod is csak maszlag , mivel nem történik értékteremtés.
Mondjuk azt kijelenteni hogy egy továbbértékesítő webshop hasznot termel, megint csak elég merész. Pláne ha magasabbak a működési költségei, mint a bevételei. Mert ugye veszteségesen működő és kamikaze árversenyt folytató webshopokról még nem is hallottunk, akik pár hónapot élnek meg :-)))
Nyilván jobb lehet ilyenkor már lezárnia vitát vesztett pozícióban, egy jellemző szöveggel, beállítva a vitafelet lúzernek, de nem csodálkozok ér ezen a stíluson a magas fokú szakmai hozzászólások után :-)))
Figyeled a szintet, ahova le akar rángatni? Most elővette a veszteséges, 0 vásárlóval bíró vállalkozásokat. Ha azt állítanád neki, hogy az embernek két lába van, jönne, hogy de a nagybátyjának amputálták, tehát neki csak egy. És te hogy merészeled azt állítani az ő nagybátyjáról, hogy ő nem ember! Milyen kirekesztő és ostoba vélemény a tied?!? Na látod, ez az a szint.. ;)
És most komolyra fordítva a szót: képzeld el, hogy egy ilyen ember valakinek a szomszédja, a testvére, a gyereke vagy az apja!!! Fú, szerencsétlenek, akik nem hobbiból értekeznek vele, hanem valamilyen kötelezettségnek eleget téve.. :(
"B a szolgáltatÁs értéket teremt (a WIKIPÉDIA SZERINT)"
Ezen az állításon már túl vagyunk. A 47-es válaszodban te magad írtad hogy a szolgáltatás értékteremtő vállalati funkció, a 71-es válaszodban pedig elfogadtad az én megfogalmazásomat is. Most mégis miért kapaszkodol bele?
"A kamionos azt nem értékteremtéssel hozta le a polcokra, attól függetlenül, hogy nincs fogyasztói érték, mert nem vásárol senki a webshopból?"
Ha az áru mozgatva lett és az új helyén nem eladható, akkor azt jelenti hogy az előző helyén értékesebb volt, azaz a mozgatással értékcsökkenés következett be. Ezt a negatív értékváltozást a vállalkozó fogja állni (elbukja a szállítás költségét).
"Tehát, ha egy webshop csak odáig jut, hogy bejegyzik a tevékenységi körét és feltölti a webáruházat áruval, de nem történik eladás, akkor az nem kereskedelmi tevékenység?"
Nem kereskedelmi tevékenység, miért lenne az? Csak a bejegyzéstől, raktárfeltöltéstől semmi nem lesz kereskedelmi tevékenység. Kereskedelmi tevékenység az amikor egy terméket megvesz és aztán el is adja. Te ezt nem így gondolod?
"a C nem minden esetben érvényesül ezek szerint, most már Te is azt mondod."
Velem lehet vitatkozni, de a matematikával nem. Ez a kiindulópont:
1) A és B állítás fennállása esetén igaz a C állítás.
Ebből logikailag következik hogy:
2) Ha nem áll fenn az A állítás, akkor nem igaz a C állítás.
Ebben semmi újdonság nincsen, a tézisek nem lettek megváltoztatva, főleg nem megcáfolva!
Nézd csak itt van számokkal ugyanaz a gondolatmenet:
1) 1 + 1 = 2. Ha az egyhez egyet adunk, kettőt kapunk. Ez a kiindulópont.
2) 1 + 0 = 1. Ha az egyhez NEM egyet adunk, akkor NEM kapunk kettőt. Semmit nem kellett megváltoztatnunk a kiindulópontban, abból ez egyenesen következik.
Visszafordítva az eredeti tartalomra:
Ha a kereskedelmi tevékenység nem jön létre, akkor nincs értékteremtés sem. Ez nem cáfolja meg azt hogy a kereskedelem értékteremtéssel jár.
Pontosan melyik állítással nem értesz egyet?
A) "A szolgáltatás értékteremtő tevékenység."
B) "A kereskedelem egy szolgáltatás."
C) "A kereskedelem értékteremtő tevékenység."
Mert eddig az A és B állítást elfogadtad, de mostmár azt sem.
Szerinted az alábbi a helyes gondolatmenet?
A) A szolgáltatás értékteremtő tevékenység.
B) A kereskedelem egy szolgáltatás.
---------------------------------------------
C) A kereskedelem NEM értékteremtő tevékenység.
Miért gondolod így? Vagy az érvelés módjával nem értesz egyet?
A) Minden ember halandó.
B) Szókratész ember.
------
C) Szókratész halandó.
Tehát ennek az érvelésnek a helyességét tagadod? Az első kettőből nem következik az hogy C) Szókratész halandó?
"Ha az áru mozgatva lett és az új helyén nem eladható, akkor azt jelenti hogy az előző helyén értékesebb volt, azaz a mozgatással értékcsökkenés következett be. Ezt a negatív értékváltozást a vállalkozó fogja állni (elbukja a szállítás költségét). "
Vagyis akkor hiába kereskedő vállalkozó, a tevékenységével, nem teremt értéket?
Ha veszteségesen ad el valamit, az a tulajdonosnak milyen tulajdonosi értéket teremt?
A kereskedelem nem minden esetben értékteremtő, azt mondod?
Ha valóban kereskedelmi szemléletet akarsz felmutatni, akkor Tv-s példánál maradva tedd még hozzá a Tv időbeni értékcsökkenését is, hiszen ha 1 hónapig nem adja el, már az értéke jelentősen tovább csökken + a raktározási költséget is, és a forgási sebességből adódó likviditási csökkenést is, mivel benne áll a pénze.
Milyen megoldást tud kivitelezni egy kereskedő ez esten?
"Nem kereskedelmi tevékenység, miért lenne az? Csak a bejegyzéstől, raktárfeltöltéstől semmi nem lesz kereskedelmi tevékenység. Kereskedelmi tevékenység az amikor egy terméket megvesz és aztán el is adja. Te ezt nem így gondolod?
Nem feltétlen. Láttál már olyan kisboltot, ami kis forgalmú, eldugott helyen volt kevesen jártak oda, esetleg drágán adta termékeket, és egy idő után bezárt?
Esetleg nyitottál már üzletet életedben?
Próbavásárlóként megjelent e az első napokban a hatóság?
Ha kértek tőled napi zárást és rovancsot, ami 0-ás volt mert nem volt eladásod, akkor nekik is azt mondanád, Te nem folytatsz kereskedelmi vállalkozást, mert nem vesz senki tőled semmit?
Így van a matematika egy jó alap lehet ez esetben is.
Attól,hogy 2+3*4 =20 nem feltétlen lesz egyenlő ezzel 2+(3*4).
Pedig nem sokban különbözik, de a zárójel, pont az a tényező, ami itt a szubjektivitás és teljesen más értéket vesz fel a végeredmény.
Geometriában is van hasonló dolog:
Paralelogramma: négyszög, melynek szemközti oldalai párhuzamosak. Ez minden téglalapra igaz, tehát minden téglalap paralelogramma.
(minden webshop kereskedelmi tevékenység)
Téglalap: szemközti oldalai párhuzamosak, szögei 90 fokosak. Ez NEM minden paralelogrammára igaz, tehát NEM minden paralelogramma téglalap.
(de nem minden webshop termel hasznot, értéket)
C = nem minden kereskedelmi vállalkozás teremt értéket, egy példát épp Te magad hoztál az előbb a veszteséges eladás kapcsán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!