Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?
Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?
Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt. De ugyanez igaz egy cukrászdára is. Vagy bármilyen más üzletre.
Ha pedig van érték, akkor azért az emberek fizetnek, tehát van pénz is...de ha a pénz a kiinduló pont, akkor hogyan várja valaki hogy sikeres lesz?
Kérdező!
Mondtam olyat, hogy a logisztika nem lehet értékteremtő?
Azt hiszem pont, hogy a dropshipment kapcsán fejtettem ezt ki, ellentétben a hagyományos értékesítési lánccal, miylen pozitív extermáliákat hordoz magában, ami lehet értékteremtő, a mellékelt tanulmányok egyikében az e-kereskedelem kapcsán, meg megnevezésre kerül még vagy 5-6 egyéb olyan szolgáltatás, ami értéket teremt(het) az e-kereskedelmi értékesítés terén.
Azért a feltétlees mód, mert lteizk tulajdonois érték is. arról is olvashatsz, ami épp ellentétes hatással bír a magasztolt, de még mindig szubjektív fogyasztói értékkel.
ha valami szubjektív akkor hogy lehetne általános és egyező véleményre törekedni, vagy belemagyarázni, esetleg más szájába adni, amit itt sikertelenül próbálgattok?
Egyértelműen tercier szektor a kereskedelem, de önmagába egy viszonteladás nem teremt értéket, hanem az általad is több dimenzióba vázolt értékek jelenhetnek meg, amineke a megítélése a fogyasztói értékben továbbra is szubjekítv tényező - még a tanulmányban is - , míg a tulajdonosi értékben, nem releváns, hiszen az nem feltétlen veszi figyelembe a vásárlói igényeket, elégedettséget, satöbbit (ahogy a kérésedben említett csak a profitorientáltságot szem előtt tartó menedzsmentre jellemző). Ajánlom a teljes tanulmányt egyben értelmezni és elolvasni. Azért is linkeltem:
A 60%-os kommentelő ez ez esetben menthetelennek tűnik, ha a webshopot mint termék előállítót jelöli meg, a használati érték kapcsán, bár igazából csak saját bevallása szerint is lusta elolvasni és inkább kergeti az összeesküvés elméletét és tévkpézeteit, a vámolásról, meg a fogyasztói értékről. :-))
Továbbra is kérdezném egy webshop önmhagában mivel állít elő hozzáadott értéket?
Ha véleményed alapján a kamionos állít elő értéket, akkor a webshop mivel állít elő értéket?
Vagyis a webshop önmagában az árképzéssel és hatékony működével nem értékteremtő, most azt mondod?
Én is azt mondom :-))
De erről másképp vélekedtél a kérdésedben,
"Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt."
azért is cáfoltam.
Bak Norbert:
"Mondtam olyat, hogy a logisztika nem lehet értékteremtő?"
Igen.
"Milyen értéket teremtene szerinted? De ettől mennyivel lesz több az értéke a Tv-nek, amit a kamionos szállít le?"
"Amit itt próbáltok belemagyarázni, az nem hozzáadott érték, hanem igénybe vett szolgáltatások."
"az alapfelvetésed az volt, hogy értékteremtés a kamionos szállítás, és a webshop. ... . Ezeket cáfoltam sorra."
Ezeket akkor hogyan gondoltad?
A) "Egyértelműen tercier szektor a kereskedelem."
Rendben, tehát elfogadtuk hogy a kereskedelem egy szolgáltatás.
Egy ilyet is bemásoltál a netről (47-es válasz):
B) "Az értékteremtés mint vállalati funkció: a hagyományos funkciók közül a termelés, szolgáltatás (használati érték) logisztika (helyi és idő érték)."
Ezek alapján miért tartasz még mindig ki amelett hogy a kereskedelem (webshop vagy Tesco) nem értékteremtő gazdasági tevékenység?
Ez teljesen ellentmond a fenti két állítással. Szóval ha a kereskedelem nem értékteremtő tevékenység, akkor a fentiek közül valamelyik állításnak hamisnak kell lennie.
A kereskedelem nem szolgáltatás? (tagadjuk A-t)
A szolgáltatás nem értékteremtő? (tagadjuk B-t)
Most megint mi van így?
Na jó, utoljára, ha nem érted meg, akkor inkább ne kereskedj...
Van egy webshopod. Amiben árulsz Tv-ket. Én is csináltam ezt egy cégemmel.
Te azt állítod magadról, hogy értékteremtő a vállalkozásod, mert kamionnal szállítasz, mert kiviszed a megrendelő címére, mert a megrendelő választhat háromféle fizetési lehetőség közül. És ők ezt fogyasztói értékben értékelik.
Erre azt mondom, hogy nem tekintem értékteremtőnek a vállalkozásod, mert számomra nem képvisel semmi olyan pluszt, amit ne érnék el más úton.Ez az én fogyasztói értékem, ami szubjektív. Van egy rajongója a webshopodnak, aki viszont azért értékeli nagyra a webshopodat, mert kiszállítasz neki kamionnal és kényelmesen fizethet.
Ő lehet nem ismeri az én cégem, ahol úgy történik ugyanannak a terméknek az értékesítése, hogy leadja a rendelését, választhat kiszállítást, és választhat ugyanúgy 3 féle fizetési lehetőség közül, ami kényelmesebb neki, csak hogy én azt a terméket 30%-al olcsóbban tudom adni mint Te és a garanciát is helyben intézem neki, nem küldözgetem a gyártóhoz.
Lehet neki előrébb való és értékesebb lesz még mindig, hogy kamion szállít ki neki, minthogy egy futárcég, de a Te operatív működésdben a hagyoméyos értékesítési láncot követve, muszákj vagy magasabb árral dolgozni, hiszen a nagykerből hozzád, tőled a vevőhöz jutásnak a lehetősége idő és költségigényesebb, mint az én nagykerből közvetlen a vevő címére történő, olcsóbb szállításom.
Ugyanakkor másnak meg épp ez lesz ami vonzó lesz, hiszen ha ugyanazt a terméket olcsóbban kapja meg ugyanannyi időn belül, jobb garanciális feltételekkel, akkor miért rendelne tőled?
Mondtam olyat, hogy ha nem mozog a kamion, mert nincs mit szállítania,mert nem rendelnek tőled drágábban, akkor nem is keletkezik értéknövelés. vagyis a kamionos, attól hogy A-ból b-be szállít, még nem feltétlen fog értéket teremteni, hiszen azt anélkül is meg lehet tenni. De hogy kinek mi az érték, az továbbra is szubjektív. És ha valakinek nem érték, hogy kamion szállítson ki neki, akkor hiába van webshopod, amiből kutya nem rendel, drága szállítási költségek mellett, nem lesz sem bevételed, sem tőke többleted (tulajdonosi értéked), sem fogyasztói értéked. Noha az egy szem rajongód szerint még mindig értékes a webshopod.
hogy miért csak a kamiont emeled ki értékteremtésnek, nem tudom.. Szinte egyáltalán nem meghatározó a kamionos kiszállítás az e-kereskedelemben, annál inkább az árérzékenység, és a plusz szolgáltatások vállalása, pl. futár küldése a garanciális javításokhoz.
Nem véletlen hogy a cégeim nevében a Kereskedelmi és Szolgáltató kifejezés szerepel.
Bak Norbert, kérlek: a kérdésemre válaszolj, ne olyan dolgokat magyarázz amit nem kérdeztem!
Tehát a két állítás:
A) A kereskedelem egy szolgáltatás.
B) A szolgáltatás értékteremtő tevékenység.
A két állítást mind a ketten igaznak tartjuk. Tulajdonképpen te magad is leírtad mind a két állítást.
Van egy harmadik állítás ami következő az első kettőből:
C) A kereskedelem értékteremtő tevékenység.
Erről én azt állítom hogy igaz, te pedig azt hogy nem.
Ez az állítás csak akkor lehet hamis, ha a két kiinduló állításból valamelyik (vagy esetleg mindkettő) hamis.
Tehát, melyik állítás hamis?
A) A kereskedelem nem egy szolgáltatás?
B) A szolgáltatás nem értékteremtő tevékenység?
Vagy te milyen érvelési módszer alapján gondolod azt hogy a C) állítás hamis?
Milyen esetben lehet a C) állítás hamis, ami nem hozza magával vagy az A vagy a B (vagy mindkettő) állítás hamisságát?
A c hogy következik az első kettőből?
A kereskedelem, az áru A-ból B-be történő mozgatása, beépítve az árba a szállítási költségeket, önmagában nem értékteremtő tevékenység. Akkor lesz azzá, ha a fogyasztó annak értékeli, hogy az számára hasznos és hajlandó is érte fizetni. de mindenki számára általános ez az érték?Ha így lenne, akkor nem lennének bezáró botlok...
Továbbra is kérdezem vissza, hogy szerinted mi az értékteremtés abban, ha egy terméket megveszel és továbbadsz változatlan formában, amit a másik, a harmadik és huszonezredik webshop is, vagy bolt is tesz? Már a hozzáadott értékről nem is beszélek, hogy mennyire nincs társadalmi jelentősége egy kisboltnak, vagy egy huszonezredik webáruháznak önmagába véve.
A hely és idő értékre gondolsz? Aminek a megítélése szubjektív fogyasztói tényező? (lásd fogyasztói érték, költség/haszon elemzés, a döntési folyamatokban. a vásárló még mindig dönthet úgy, hogy drága a szállítási költséged és mástól rendeli meg olcsóbb szállítási költséggel, vagy épp díjmentes házhoz szállítással).
Ha valami szubjektív, akkor miért akarod/akarjátok ráhúzni az általánosítást?
Ha még a leírt példa kapcsán sem érzed, érted a különbséget és annak a jelentőségét, hogy két webáruház azonos termékkínálattal nem fog jelenteni értékteremtést, csak akkor ha mellé más extra szolgáltatás, vagy a vásárlói kör számára pozitív externáliával bíró szolgáltatás, operatív működési megoldások is társulnak), ahogy a cégek ezreinek megnevezésében is szerepel,mint "kereskedelmi és szolgáltató" - amelyik ilyennel foglalkozik - akkor tényleg ne vállalkozz ilyen területen, mert csak bukta lesz belőle, hiába hogy el akarod hitetni magadról, hogy értéket teremtesz és sikeres leszel.
"A c hogy következik az első kettőből?"
A formális logika szabályai alapján.
Wikipedia szócikk: [link]
Itt egy példa:
A) Minden ember halandó.
B) Szókratész ember.
------------------------
C) Szókratész halandó.
A C) állítás logikailag következik az előző két állításból. Általános kifejezve a következtetési séma (természetesen ez is Wikipediából):
Minden P tulajdonságú dolog Q tulajdonságú is.
A t nevű dolog P tulajdonságú.
----------------------------------
A t nevű dolog Q tulajdonságú.
Helyetessítsük be P, Q és t helyére a szóban forgó dolgokat az alábbiak szerint:
P: szolgáltatás
Q: értékteremtő képesség
t: kereskedelem
Azaz:
A) Minden szolgáltatás rendelkezik értékteremtő képeséggel is. ( = "A szolgáltatás értékteremtő tevékenység.")
B) A kereskedelem rendelkezik a "szolgáltatás" tulajdonsággal. ("A kereskedelem egy szolgáltatás.")
Ebből következik hogy:
C) A kereskedelem rendelkezik értékteremtő képességgel. ( = "A kereskedelem értékteremtő tevékenység.")
Ez matematika. Pontosan ugyanúgy igaz mint hogy 1 + 1 = 2.
Gondolom a következő körben a "szolgáltatás" fogalmán lesz a vita, mert más menekülőútad már nem maradt.
Az alábbi meghatározást elfogadod?
"A szolgáltatás olyan, kézzel nem fogható eredményű munkavégzés vagy jogosultság, mely annak fogadója, vagy élvezője számára értékkel bír." (Forrás: [link]
A formális logika alapján és összességében eljutunk oda, hogy azt azt mondod, ha van egy webáruházad, amiből senki nem rendel, mert a magas szállítási költségek és a nem korszerű operatív működés miatt nem megfelelő a termékek ára, hiába hogy biztosítasz házhozszállítást, az értékteremtő vállalkozás?
Ha senki nem rendel, akkor ki értékeli annak? Te magad?
Meglehet, de ne csodálkozz ha más szubjektíven nem így gondolja. Így felesleges is ezen tovább vitatkozni, de hogy ennyi oldalról megvilágítva se lásd a fától az erdőt...
Magam részéről inkább foglalkozok értelmesebb dolgokkal a továbbiakban, mint a téziseidre reagálgatok, amiket újabb értetlenkedéssel fogadsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!