Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?
Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?
Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt. De ugyanez igaz egy cukrászdára is. Vagy bármilyen más üzletre.
Ha pedig van érték, akkor azért az emberek fizetnek, tehát van pénz is...de ha a pénz a kiinduló pont, akkor hogyan várja valaki hogy sikeres lesz?
Fokozatosan haladok én a képzésekkel, amik ha meghaladnák a képességeimet nem zárnám őket le eredményesen és nem lenne kimutatható eredménye a tevékenységem során sem, annak ellenére, hogy egy-egy elírásba belefutok szinte bármikor, pláne ha nem tudományos tevékenységről van szó, csak egy fórumról..
A szinteknek megfelelően,egymásra építve ( középfok, specilaizáció, felsőfok, kettős specializáció), de az alapjai ugyanazok, amik még egy korábbi tanfolyam kapcsán is voltak, vagy épp a 8 általános követő évben tanultaknak.
Miért is akarsz a számba adni olyan kijelentéseket, amiket nem tettem? :-))
Van fent egy kérdés, és volt egy első megjegyzése kommnetben a kérdezőnek, amiben állítása szerint a Tesco is értéket teremt.
"Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?
Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?
Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt."
Összességében neki is leírtam a sok idekavart fogalomzavarokkal ellentében, hogy az egyetlen állításom a kérdésre:
"Egy KERESKEDELMI tevékenység önmagában nem értékteremtő, ha csak azt a terméket adja el tovább, amit ő is vásárol valahonnan valamennyiért."
Ami ebben a kijelentésben teljesül. Nem szolgáltatásról beszélünk, mint logisztika, nem szubjektív fogyasztói értékről, hanem egy konstans termék viszonteladásáról, ami jellemzi a webáruházakat is és a Tescot is, igazolható és szintén bemutatott módon.
"Értéket maximum akkor teremt, ha a tevékenységéhez társadalmi szempontból is hasznos és kimutatható eredmények tapadnak, horizontális célokkal."
Nyílván nem mindegy, hogy almát körtéhez, mint egy a kérdésben felvetett viszonteladói kereskedelmi tevékenységet, egy általad idekevert nagy társadalmi réteget szolgáló szolgáltatáshoz viszonyítunk? Ami valóban maszlag és mellébeszélés részedről és a kérdező részéról a kamionos szállíts idekeverésével.
Hasonlóan tettem én is egy ilyen jellegű projektünk bemutatásával,érzékeltetve, hogy mit jelent az értékteremtés egy tevékenység során, ami nem elfogadható a kérdező szerint, így gondolom a légi szállítást sem lesz releváns, hiába hogy értéket teremt, sőt kimutatható társadalmi és gazdasági eredményeket is produkál, még nemzetgazdasági szinten is.
Komolyan elgondolkodtat, hogy komoly-e a "szakmai" vita, vagy csak trollkodás a részedről.
"Tudod a kereskedő NEM változatlan formában értékesít tovább, hanem hely és idő értéket ad a terméknek."
Azért is van ELÁbé-ja, ami definíció szerint:
"Az eladott áruk beszerzési értéke az üzleti évben – általában – VÁLTOZATLAN FORMÁBAN ELADOTT anyagok, áruk bekerülési (értékvesztéssel csökkentett, az értékvesztés visszaírt összegével növelt bekerülési) értékét foglalja magában."
Tehát valóban még számvitelben is változatlan a formája, annak ellenére, hogy van egy "szakmai" állításod, ami ezt cáfolja és összemossa más fogalmakkal (fogyasztói érték, költség/haszon elemzés, döntési előkészítés, stb), míg a korábban a Tv kapcsán általam is említett értékcsökkenést mellőzi az általatok védett teória:-))
Javaslom az árképzési számításokat tanulmányozni, hogy a változatlan termékhez milyen módon lehet "értéket adni, helyben és időben". Hiszen attól nem lesz időben és helyben ott, hogy x költség mellett meghirdetjük neten, vagy épp beszélünk arról, hogy van ilyen termék beszerzésére lehetőség. Azt le is kell szállítani. Ami állítás (és nem vitatott módon) szerint értéket teremt(het). A szállítást viszont nem minden esetben a kereskedő végzi, hanem pl. maga a disztribútor, vagy épp futárszolgálat, pláne tengeren túlról, ha már a vámot és Áfat is ide keverted.
Vagyis a kereskedő maga nem adott hozzá semmit, csak a kettőt összegezte, úgy hogy ELÁBÉ + árrés + Áfa(amibe bele tartozik a szállítás értéke is, mint igénybe vett szolgáltatás értéke, a többi rezsi költség mellett, ami egy termék eladásához kapcsolódik fajlagosan,a nettó beszerezési árán felül).
Ettől maga a termék nem lesz értékesebb, a kereskedő nem végez értékteremtést, nem ad értéket hozzá a termékhez csak magasabb áron ad el a költségei miatt, ha van az a fogyasztói érték szint, amelyik képes kitermelni legalább a fedezeti pontot és meg is veszi azt.
Gondolom a tarnaszentmáriai boltos is az elvedet követhette, amikor anno belevágott a bolt nyitásába, értéket teremtve, időben és helyben, csak épp az a szubjektív fogyasztói érték nem érte el azt a szintet, hogy a fedezeti pontot elérje és rentábilisan is működjön.
"Azt érdemes átgondolnod, hogy MINDEN értéket a vevő ad MINDEN folyamatnak"
Különösen igaz ez, amikor azonos árfekvés mellett, egy vendéglátó egység gyorsfagyasztott, génmanipulált hulladékokból (esetleg porokból) állít elő ételeket, míg egy másik helyi termékekből, helyi termelői termékeket használva. Megint csak egy példa a saját tapasztalataimból :-), de nem releváns, ha webáruházról beszélünk.
Az eredeti felvetéshez visszatérve, egy változatlanul tovább értékesített termék eladása egy kereskedő részéről nem jelent értékteremést az elektronikus kereskedelem kapcsán.Azt a kiegészítő, a termék eladásához kapcsolódó, pl. extra szolgáltatások jelenthetnek maximum, jellemzően a szubjektív fogyasztói értékre alapozva.
nyilván nem véletlen kérdezrem vissza az általad is említett kérdésemben hogy mi lehet értékteremtő egy webáruházban (Nem mondtam, hogy nem teremthet értéket, de ha csak a jó árakra és megbízható működésre alapozza a kérdező a kijelentését,-ahogy fent a kérdésében is- akkor az nem értékteremtés.
Ezt részletesen be is mutattam, releváns példákkal.
Meghagylak a hitedben,de ahogy szokták volt mondani, a tények ne zavarjanak össze! Itt sem fogsz találni olyan megállapítást, ahol a változatlan viszonteladás értéket teremtene, de találsz sok érdekes dolgot, ami ÉRTÉKET teremt(het) az e-kereskedelemben.
"Tanulságok a vállalati gyakorlat számára
A választott üzleti/értékesítési modell figyelembevételével
végrehajtott elemzéseink még inkább egyértelművé
és letisztulttá tették az eddigi ismereteinket az
e-kereskedelmi értékteremtésről. Ez alapján úgy tűnik,
hogy az off-line bolti kiskereskedőknek sem szabad elhanyagolniuk
on-line jelenlétüket, különösen fontosak
lehetnek bizonyos információs és interakciós képességek
a teljesítmény javításához. A növekedés szempontjából
előnyösebb vegyes értékesítési modellben
viszont már széles körű, szofisztikált e-kereskedelmi
képességekre van szükség a jövedelmezőségi előny realizálásához.
Emellett érdekes tanulság, hogy a sikeres e-kereskedők
élen járnak a biztonsági e-képességek (garancia,
jogi nyilatkozat, adatvédelem), és így valószínűleg a
vevői bizalom építése terén is, ami pedig az e-kereskedelmi
siker egyik fontos tényezője a nemzetközi és
hazai empíria alapján egyaránt. Eredményeink szerint
az e-kereskedelem hozzásegítheti a kiskereskedőket a
piaci térnyeréshez vagy a munkaerő-hatékonyság nö-
veléséhez, ám ha gyors rendelkezésre állással csábítják
vevőiket, akkor a profittöbblet egy részét felőrölheti a
magasabb készlettartási igény.
Célszerű megfigyelni azt is, hogy a gazdasági recesszió
éveiben két üzleti modell működött jól: a hagyományos
bolti értékesítésre koncentráló modell,
amely szinte teljesen lemond az internet áldásairól;
illetve a szofisztikált e-képességekkel rendelkező e-kereskedőké,
akik azért a bolti értékesítési csatornát is
megtartják kiegészítőként. Bár a legjobb bolti kereskedők
többnyire valamivel nagyobb és stabilabb profitrá-
CIKKEK, TANULMÁNYOK
VEZETÉSTUDOMÁNY
30 XLIV. ÉVF. 2013. 11. SZÁM / ISSN 0133-0179
tákkal jellemezhetők a válság éveiben is, a piac megtartása
és növelése terén azonban már egyértelműen az
e-kereskedők jeleskedtek. Borús piaci környezetben
tehát a hazai IKT-kiskereskedők számára hatékony
túlélési stratégia lehetett a kiemelkedő e-kereskedelmi
képességek kiépítése.
Összességében elmondhatjuk, hogy amennyiben
egy cég stratégiájának részévé válik a kiemelkedő online
jelenlét, akkor minél inkább a tranzakciós képességek
felé fordul, kiegészíti azt minden szempontból
magas szintű információs funkciókkal, és mindemellett
magas látogatottságot is sikerül elérnie, akkor az árbevétel-növelés
mellett jövedelmezőbbé is válhat. Ez
azonban csak keveseknek sikerül, és a konkrét, egyedi
sikertényezők ilyen turbulens technológiai és piaci környezetben
gyorsan változhatnak. Az utóbbi időszakban
például az interakciós funkció kapcsán előtérbe került
a közösségi média használata, a VEVŐI ÉRTÉKTEREMTÉS
faktor kapcsán pedig már a kuponos vagy közösségi
vásárlásokról is beszélnünk kellene, vagy a biztonság
kapcsán az egyre újabb elektronikus és mobil fizetési
lehetőségekről. Az egyes e-képességek tartalma, eszközrendszere
gyorsan változik, ám az alapvető megállapítások
nem feltétlenül."
Jó tanulást és sok sikert a kereskedelmi tevékenységedben!
Gondolom egyszavas választ várnál. De mivel a kereskedelem maga egy összetett folyamat, így én inkább javasolnám a kétoldalas hivatalos megfogalmazást erre:
9-10. o.
Pedig vannak még érdekes olvasmányok erről az értékteremtésről, ami választ adhat a kérdésedre is:
10-16.oldal és a következtetések a disszertáció végén.
Direkt megnéztem azt amit linkeltél, abban ez áll:
"Ha a kereskedelmet a nemzetgazdasági szektorokon belül szeretnénk elhelyezni, a primer (mezőgazdaság és bányászat), a szekunder (ipar, feldolgozás) és a tercier (szolgáltatások) szektorok közül egyértelműen az utolsót tudjuk megjelölni."
Idéznék egy előző válaszodból:
"Nem szolgáltatásról beszélünk, mint logisztika, ..., hanem egy konstans termék viszonteladásáról, ami jellemzi a webáruházakat is és a Tescot is, ... ."
Most akkor mi van?
:) Azért fogalmaz így, hogy ne ő ismerje be a hülyeségét. Ezt linkelte be:
Az érték dimenziói (11.o.):
- Tulajdonosi érték (Termeljen hasznot a folyamat): ennek megfelel a továbbértékesítő webshop, hasznot termel.
- Fogyasztói érték (érje meg a fogyasztónak a kiadás): ennek is megfelel a továbbértékesítő webshop, a fogyasztó a pénzével, a vásárlásával nyilatkozik erről.
Nincs más. A továbbértékesítő webáruház tehát az érték(teremtés) minden dimenziójának megfelel.
Persze lehet még magyarázni az elábét, értelme kb. semmi. Köszönjük.
Bak Norbert:
A második linken elérhető dolgozatból idézem:
"Egy másik, általánosan elfogadott közelítés az érték három, illetve négy dimenzióját különbözteti meg: használati érték, a hely és az idő érték mellett több szerző a tulajdon értékét is külön kiemeli."
Ezek szerint az áru értéke különböző aszerint hogy helyileg hol található!
Ha különbözik az áru értéke attól függően hogy A vagy B ponton található, akkor ki teremti meg ezt az értékkülönbözetet? Csak nem a kamionos (szállítmányozó cég)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!