Mit csináljak ha IT diplomásként sem találok állást Budapesten? Adjam még lejjebb a bérigényeimet?
Friss diplomás mérnök informatikus vagyok. Számos állásbörzén voltam már, rengeteg helyre beadtam a magyar és angol nyelvű CV-m, de sehol senki. Pedig annak ellenére, hogy pályakezdő vagyok, sokat foglalkoztam már pl. Java, JavaScript, C# programozással, illetve az ezekre épülő keretrendszerekkel. Adatbázisokkal is sokat foglalkoztam. Mégsem találok sehol állást. Mi ez a propaganda, hogy informatikus hiány van? Sehonnan sem írnak vissza.
Elvileg egy kezdő szoftverfejlesztő piaci bére Budapesten bruttó 400 ezer forint körül van. Célravezető lenne az, hogy a motivációs levélben mostantól odaírom, hogy mélyen piaci ár alatt is dolgozok? Mondjuk bruttó 300 ezerért is? Akkor jobban visszaírnának?
Mondom.. ez kell neked. Nem is elérhetetlen bérezés a te igényeidhez képest. Nézelődjél...
Aztán majd beírhatod az önéletrajzba, hogy "változatos munkatapasztalat Magyarország egyik legnagyobb vállalatánál" :P
Nem csak tintapatronokat cserélgetnek, persze azt is kell valakinek :P
De tényleg van egy pár nagy projektjük, például most a sajtóhírek szerint a BKK e-jegy rendszerét is az ő hálózatukba akarják integrálni. A MÁV-nak ugyanis már rég van ilyen rendszere, amivel a békávé már évtizedek óta szerencsétlenkedik, olyan is, amit az e-személyire lehet feltölteni, igaz, csak tesztrendszerben. A vonatinfó mobilalkalmazás is egy példa, meg már nem lyukasztgatják a jegyeket egy ideje, hanem infrás leolvasóval csippantják - azt is meg kellett csinálni valakinek. A vasútüzemi környezetben meg olyasmiket is láthatnál, amit máshol sehol.
Én is poénkodom vele persze, de amúgy tényleg nem olyan szr a MÁV, mint ahogy az az emberek fejében él. A te bérigényedet is simán megadnák, ugyanis nem is lehet náluk 300 bruttónál kevesebbet keresni diplomás munkakörben, erre írásbeli vállalásuk van. A mérnököket, IT-sokat meg kifejezetten keresik, szóval ennél már csak jobb lenne.