Az jó ötlet lehet, hogy 50 éves koromra összegyűjtök két lakást és kiadom albérletbe? Aztán olyan, mintha nyugdíjas lennék.
nekem ugyanilyen terveim vannak, csak ehhez inkább 4-5 lakás kell, ha boldog nyugger akarsz lenni.
Lassan 40 vagyok, és még elég szarul állok a megvalósítással :DD
Nem tudom ennyit keres egy kezdő gépészmérnök. Én vegyészmérnök vagyok, 15 éve dolgozom a szakmámban. Szeretem amit csinálok, nem utálattal megyek be hétfőn reggel, csak azért hogy pénzt szerezzek. Ha megnyerném a lottó 5-öst, valószínű akkor is bejárnék dolgozni. De ez most mellékes is.
Nekem nem nagyon jön ki a matek az elképzelésedben. Vagy ha tényleg ilyen jó fizetésem lenne, én biztos nem kuporgatnék több mint 25 éven keresztül, hogy 50+ évesen láblógatással szerényen megéljek.
Számoljuk! Egy panel lakás 30 millió körül van. Ebből szeretnél kettőt 26-27 év alatt. Azaz egy lakást 13 év alatt megszerzel. Évente 2,5-3 milliót kell tudnod a fizetésedből félrerakni, úgy hogy még meg is kell élned mellette. Feltételezem ez alatt nem a szüleidnél laksz. Tehát havonta nettó 250e tiszta megtakarítás kell. Ehhez hogy megélj a mai árak mellett, ne kelljen hónap végén spórolni, kell minimum havi nettó 300. Tehát 550 nettónál tartunk. Feltételezzük hogy nincs és soha nem is lesz gyereked. Ha mégis lesz, az is viszi ám a pénzt. Se autód, se egyéb hiteled. A diákhitel is hirtelen a semmiből lenullázódik.
Addig hol laksz? Saját lakás ingyen van? Vagy bérelsz? Szerény körülmények között az is +100. Tehát 650 nettó. Azaz bruttó közel 1 millió/hó. Tényleg ilyen jól keresnek a pályakezdő gépészmérnökök?!
Ha igen, az is egy csomó lemondással jár. + a mai világban én biztosan nem mernék 25-30 évre tervezni. Bármi váratlan esemény közbejöhet.