Miért tekint a mai ötvenes vagy idősebb generáció megbecsüléssel a tanári szakmára?
azért, mert elnézést, de az idősebb emberek nagy része az előző rendszerben szocializálódott proli, aki úgy nőtt fel, hogy „de jó vót, hogy a diákok kapták a pofont!!”.
elképesztő, hogy a sok buta ember még 2021ben is visszasírja azokat az időket, mikor a tanárok verték a diákokat, és a diákoknak kuss volt a neve. félelmetes, mennyire buta és elmaradott a magyar társadalom.
mára kiderült, hogy csúfos bukás a magyar oktatási rendszer, és hát aki ma 50-60 éves tanár, az egyrészt részese volt ennek a rendszernek, és iskolán kívül nem nagyon találna munkát.
a 24-esnek teljesen igaza sajnos: mérnöki területen dolgozom, és tudnék mesélni a tanár és óvónő ügyfeleink szellemi szintjéről, általában semmivel sincsenek tisztában.
„egy multinál dolgozok, szerintük ez nem igazi munka,”
és csodálkozunk, hogy itt tart az ország….tele vagyunk a szüleidhez hasonló beképzelt, borzasztóan tájékozatlan emberekkel, gyakorlatilag az 50 feletti korosztály nagy része nagyképű id.ióta.
azon meg konkrétan felröhögtem, aki bemásolta, más országokban mennyi keresnek. ez mind nagyon szép, csak speciel a svéd oktatási rendszer évtizedekkel jár a magyar előtt, és hasznos dolgokat tanítanak.
mégis mi bánatért járna sok pénz egy magyar tanárnak, aki szódolgozattal akar nyelvet tanítani, vagy bemagoltatja a kovalens kötést?:D
A lengyel oktatási rendszer is azóta fejlődött, mióta átalakították a tanárképzést.
ja, egyébként a tanárok miért nem sztrájkolnak? ja, mert nagy részük vagy fideszes, vagy teljesen fogalmatlan, gyáva.
„Mert most a vírus ideje alatt is mekkora hisztéria ment a szülők részéről, hogy otthon van a gyerek vagy gyerekek és nekik kell tanulniuk velük, "
ezt most ugye nem komolyan írtad?:D te atyaúristen. azért ennél a kérdésnél is kibukik az átlag magyar rendkívül buta gondolkodása.
az érved akkroa baromság, mint amikor a sok észlény azzal jön, h iskolán kívül is meg lehet tanulni nyelvet.
Meglehet, én is úgy tanultam meg, de a sok léhűtő angoltanár mire kapja a fizetést?
a környezetemben kb, az összes tanár átküldi a fejezetek címét, azt szevasz. oké, de akkor szülőnek küldjék az tanár fizetését is.
31es vagyok
30:
köszönöm, hogy demonstrálod is azt, amit írtam : hozod az átlag tájékozatlan birkát.
„Külföldön megbecsülik a pedagógust, itthon sajnos egy presztízsét vesztett szakma lett.”
szerinted külföldön olyan oktatási rendszer, mint itt? akkor meg? komolyan, ti ennyire nem tudtok gondolni? miért járna annyi pénz egy olyan magyar tanárnak, aki a 80as évek módszereivel tanít, és közben matekban, szövegértésnek magyar gyerekek az utolsó között vannak?
.”Nekünk azt tanították, otthon hogy tanárral tisztelettel kell beszélni és ha emiatt kaptunk megrovót”
ő igen, meg is látszik az átlag magyaron, akkora birka, hogy 10 éve nézi, hogy leépítik az országot, közben meg hagyja, hogy kizsiregelje a főnöke.
„Manapság tanár bárki lehet, aki elvégzi az egyetemet, nagyon sok a pályaalkalmatlan”
:D
ezen már tényleg felröhögtem. a régiek bezzeg milyen jók voltak!! 94ben kezdtem az iskolát, a tanáraim nagy része normális állásra/szakra alkalmatlan frusztrált naplopó volt, aki felolvastatta az anyagot, majd kikérdezte, és osztotta pofonokat.
sztem ti még az életekekben nem jártatok külföldi iskolában, vagy beszéltetek külföldi diákkal, tanárral, ezért azt hiszitek, ami Magyarországon folyt, az normálisan oktatás.
@33 A 29-es választ én írtam. Öt évig tanítottam, például EU-pályázaton keresztül nagyon hátrányos helyzetű embereket 5 és 75 éves kor között angolra, volt olyan gyerek, aki 12 éves korában alig tudott írni meg én vittem neki az uzsonnát, volt nem egy balhé a tanfolyamokon, mégsem jutott eszembe soha, hogy itt az erőszak bármit megoldana. Egy kimondottan gettó általános iskolába jártam, sok verekedés, több osztálytársamnak voltak drogfüggő vagy épp börtönviselt szülei, az egyiküket egyszer elvitte a gyámügy az egyik óra közepén, azóta sem láttuk. Még én is kaptam pár pofont meg körmöst, pedig folyamatosan ötös volt a magatartásom és mind a nyolc évben kitűnő tanuló voltam. Otthon soha nem bántottak a szüleim, pedig amúgy a családi helyzetünk finoman szólva nem volt egyszerű, konstans szegénység masszív alkoholizmussal fűszerezve.
Az erőszak semmit nem old meg. Aki bánt, azt nem tiszteled, hanem félsz tőle. A világ legsikeresebb oktatási rendszerei nem autoriterek, a skandináv országokban a tanárokat a keresztnevükön szólítják a diákok, ha valakinek felzárkóztatásra vagy különleges oktatási rendre van szüksége, azt nem gettósítják, hanem másképp foglalkoznak vele, de ugyanabba az osztályba járhat, ahova az összes többi gyerek. A poroszos oktatás módszertani nonszensz, aki nem hiszi, tessen kicsit kutatni a témában és rájön.
Látom, abba az irányba ment el a vita, hogy az újabb generációk fel vannak háborodva, hogy egyesek a régi "üssük a gyereket" világot sírják vissza. Nos, mielőtt bármit is írnék, hangsúlyozom, hogy én sem értek egyet azzal, hogy a gyereket verni/alázni lehessen a tanárnak önkényesen, viszont indokolt esetben én visszaállítanám a testi fenyítést. Mert ami ma van, az totálisan a ló másik oldala. Elmesélem a "tanári karrieremet".
Pár éve végeztem az egyetemen, majd a szülővárosomban kerestem tanári állást (egy vidéki kisvárosban). Jobb híján egy szakközépiskolába vettek fel. Megkértem az igazgatót, hogy mielőtt elvállalom az állást, hadd nézzek meg egy órát, amit egy tanárnő tartott meg. Bementünk a tanárnővel az osztályba, kisvártatva jöttek a "gyerekek". A 30%-a barnás bőrű, kigyúrt, tetkós állat volt, ezen nincs mit szépíteni. Beszélgetve jöttek be, röpködtek a trágár szavak, röhögcséltek, és mindenki bevetette magát a székébe, lábát fel az asztalra, telefont elő, tojtak nagy ívben arra, hogy két tanár is van a teremben. Semmi jelentés, semmi vigyázállás, semmi köszönés. A tanárnő előadta az óráját, kb. a falnak beszélt, senki nem figyelt rá. Fiatal, vonzó nő volt egyébként. Néha a gyerekek megjegyezték, hogy "de megkúrnák", amit a tanárnő nem hallott meg... Ha hozzászólt egy gyerekhez, szinte bocsánatot kért, mielőtt megszólította. Érződött, hogy elég egy "rossz mozdulat", egy óvatlan megfogalmazás, és a gyerekek elveszítik a fejüket és elkezdik becsmérelni, ócsárolni, ugatni vele. Minden percben vártam ezt, de valahogy sikerült elkerülnie...
Itt tartunk ma. El kéne azon gondolkodni nagyon gyorsan itt annak, aki a tanárok ellen agitálgat itt, hogy ez vajon miért van, szerinted? És hogy ez jó így? Én egyébként azt sem hiszem el, hogy a gyerekek nagy része ilyen körülmények között akar tanulni.
#35, létezik mindenben arany középút. (például az a szülő sem jó, aki letolja a gyerek mit csinál, az sem aki még az emailjét is elolvassa, stb.)
Amúgy sajnálom a tapasztalatot. Mi lett végül?
Igen, létezik arany középút, de ami most van, az egyáltalán nem az. Ennél még a régi rendszer is sokkal jobb volt, ezt szerintem nem nehéz megérteni. A rendetlenségnél a rend mindig jobb, bármilyen rend is. Ezzel nem azt mondom, hogy ne lettek volna hibái, mert voltak, de érdekes módon, az szerintetek miért van, hogy ha megkérdezel egy idősebb embert az alapvető olvasmányokról, Pitagorasz-tételről, a történelemről, akkor tud mindent, mai napig tud idézni versekből, amiket szakközépben tanult, a mai gyerekek pedig még olvasni sem tudnak? Csak annyi telik tőlük, hogy "hö", "dik", "k..anyádat". Nagyon modern, haladó dolog ez, mondhatom.
"Mi lett végül?"
Találd ki. :)
„Ennél még a régi rendszer is sokkal jobb volt, ezt szerintem nem nehéz megérteni.”
nem, nektek nehéz megérteni. senki sem mondja, h a mai van, az tökéletes, de mi bánatot nem vagytok képesek azon felfogni, h megbukott a magyar oktatási rendszer?
minden mutatóban az utolsó között vagyunk régóta.
„olvasmányokról, Pitagorasz-tételről, a történelemről, akkor tud mindent, mai napig tud idézni versekből, amiket szakközépben tanult”
:D micsoda érvek. most már csak azt fejtsd nekünk, pontosan mi is a haszna a versek tudásának? vagy a közelező olvasnányoknak?
komoylan nem érzed nevetségesnek, hogy 2021ben ilyeneket írkálsz? egy normálisabb külföldi gimiben a diákok perfektek angolból és programozni tanulnak, itt Magyarországon a sok boomer(-gondolkodású) még mindig visszasírja a poroszos oktatást. agyam eldobom.
ja, és ezek csodás verseket idézgető emberek ugye perfektek angolból? értenek a számítógéphez? tudják értelmeznek a világban zajló dolgokat?
„a mai gyerekek pedig még olvasni sem tudnak?”
miért az idősek tudnak? komoylan, szétröhögöm magam mindig az ilyen okos benyögéseken.
mint írtam, mérnöki területen dolgozom, és hidd el, túlzás nélkül az 50 feletti ügyfeleik nagy része funkcionális analfabéta, digitális analfabéta, azt meg hagyjuk is, micsoda összeesküvés-elméletekkel örvendeztetnek meg minket.
nagyra nőtt gyerekek, akiknek a szakmájukon kívül minden totál homály. sokszor még egy ímél küldése vagy adatlap kitöltése is.
de csodálatosak, hiszen tudnak verseket idézni! ja csak közben annyira sötétek, h azt hiszik, a zsírtől híznak, és közben 2 pofára zabálják a finomított szénhidrátot, vagy mutogatnak, ha egy turistát angolul/németül útba kéne igazítani.
36/38 anonim válasza:
„És még annyit kérdeznék, hogy ez, amit a #35-ös kommentben írtam, magyarázzátok már meg, hogy mitől modern, mitől haladó, mitől európai, és mi az a modern, előremutató dolog ebben, ami olyan jó a mi régies, avitt gondolkodásunkhoz képest?”
látom, nem megy a szövegértés. hol írt bárki olyat, hogy a mai oktatás rendben van?
ha nem tűnt volna fel, mi „tanárellenesek” azt kifogásuljok, hogy a sok múltba révedő egyszerű ember a régi még rosszabb xarhoz akar visszatérni.
@36 Attól jobb a demokratikus, magasabb szinten pedig decentralizált oktatás, hogy jobb kompetenciákkal, magasabb érzelmi intelligenciával és jobb nyelvtudással rendelkező diákok kerülnek ki belőle. Ezek volnának egy oktatási rendszer mérőszámai.
A joviális cigányozásod az ok-okozatra egyáltalán nem reflektál, miközben ezek pont a hosszú ideje tartó társadalmi és oktatási szegregáció, valamint a cigányság körében sokkal nagyobb arányban jelenlevő szegénység eredménye. Én egy majdnem full fehér suliba jártam, csak éppen hasonló anyagi helyzetű szülők gyerekei jártak oda, mint a legtöbb cigány családban az jellemző és semmivel nem volt jobb a helyzet.
A fent vázolt óra semmiben nem volt modern és haladó, sima megúszós frontális oktatás, ami után bele lehet írni a naplóba, hogy ez a témakör is pipa. Nyilván melósabb tematikus, csoportmunkás, életből vett példákkal operáló órákat csinálni, de érdekes módon nálam valahogy a legrosszabb helyzetű és nem túlzottan szerencsés képességekkel megáldott diákok is meg tudtak tanulni angolul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!