Feljelenthet vagy mit tehet ellenem?
Én néhány éve rendszeresen adok-veszek interneten keresztül, bár olyan, hogy tőlem vásárolt árut nekem először meg kellett rendelnem valahonnan, olyan még nem volt.
A vevő elvileg azt kapja, amit a képeken lát!!!, és a termékleírásnál olvas!!! Emiatt aztán megoldás lehet, ha nem veszed vissza, ennek eredményeként viszont kaphatsz egy negatív értékelést (pl. online aukciós portálokon), és igen, akár fel is jelenthet.
De a gyakorlati tapasztalatom az, hogy ilyen esetekben az eladók vissza szokták venni a holmikat. Felajánl cserét/levásárolhatóságot az egyéb termékeiből, vagy visszafizeti az árát. A vevő pedig visszaküldi a terméket, amit esetleg az eladó megpróbál ismét eladni. (Egyébként ha már itt tartunk: te nem tudnád visszaküldeni oda, ahonnan rendelted?)
Remélem, sikerül egyezségre jutnotok.
Illetve néhány eladónál olvastam már ezt a szöveget:
"AZ EURÓPAI UNIÓ ORSZÁGAIRA VONATKOZÓAN 2004.01.01-ÉN ÉLETBE LÉPETT ÚJ, A MAGÁN ADÁS-VÉTELI JOGOKAT SZABÁLYOZÓ TÖRVÉNY ÉRTELMÉBEN: AZ ÖSSZES AUKCIÓRA BOCSÁTOTT TERMÉK ÉS/VAGY ÁRU ADÁSVÉTELE SORÁN AZ ELADÓT NEM TERHELI SEMMIFÉLE GARANCIA , FELELŐSSÉG , VAGY VISSZAVÉTELI KÖTELEZETTSÉG A VEVŐJÉVEL SZEMBEN. A VEVŐ EZT VÁSÁRLÁSÁVAL ELISMERI ÉS TUDOMÁSUL VESZI.
Ennek a figyelmeztetésnek az aukció leírásában szerepelnie kell, egyébként a magánszemély 1 évig terjedő garanciát kell adjon az eladott termékre."
Talán ez segíthet neked. Akárhogyis...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!