Szerintetek milyen az MLM mint üzleti modell?
@18:16
Igen, ugyanaz.
Éppúgy, mint a kuruzsló és az orvos.
Sejtettem hogy fogok ilyen válaszokat kapni.
Én azt szerettem volna hogy normálisan beszélegtni erről.
"Az MLM lényeges különbsége hogy valós terméket árulnak ami használható és korrekten árazott."
Valós terméket árulnak, amit felmagasztalnak és a valós ár tízszereséért árulják.
"a valós ár tízszereséért árulják"
Ha ez így lenne, senki nem venné meg.
"Valós terméket árulnak, amit felmagasztalnak és a valós ár tízszereséért árulják."
Ohhh, értem már, hogy a Ferrari miért kerül hússzor-harmincszor annyiba, mint egy Suzuki.
Az MLM rossz üzleti modell.
(Tisztában vagyok az MLM és a piramisjáték közötti különbséggel, szóval erre nem kell senkinek sem felhívnia a figyelmet. Köszönöm.)
A legtöbb MLM rendszer tagjai nem abból keresik a pénzt, hogy eladnak valami terméket rajtuk keresztül, hanem a piramisban alattuk lévők által befizetett ilyen-olyan díjakból. Persze van olyan MLM, ahol tényleg a termékértékesítés a lényeg, de az ritka (konkrétan egy jutott eszembe). Sokan nem bíznak meg az MLM-ben (és szerintem jogosan, de ez itt mindegy), ezért sokkal nehezebb vásárlót találni, mert nem csak a terméket kell eladni, hanem az árusítás folyamatát is.
Ha én vásárolni akarok valamit, akkor ha a termék csak MLM renszerben elérhető, már megyek is máshova. Egy hagyományos rendszerben értékesített terméket megveszek on-line, jó esetben 1-2 napon belül hozza a futár és végeztem.
Az MLM-es terméknél általában nincsenek publikus árak sem, majd az értékesítő kolléga felveszi velem a kapcsolatot. Amint ez megtörtént, megpróbál beszervezni maga alá és eladni a terméket is. De az első telefonhívás és a tényleges vásárlási lehetőség között sokkal több idő telik általában el és közben nekem is több energiát kell befektetnem. És nem, nem akarok belépni, csak azt a valamit amit kinéztem. Nem, nem fogok újra vásárolni és miután visszahívnak azután is, hogy kértem az adataim törlését még az NMHH-s feljelentéssel is foglalkoznom kell.
Inkább megveszem valaki más termékét másfélszer annyiért egyszerűbben.
"Ohhh, értem már, hogy a Ferrari miért kerül hússzor-harmincszor annyiba, mint egy Suzuki."
A példa rossz. Az MLM inkább olyan mint amikor el akarják adni neked a kempingbiciklit egy Ferrari áráért, mert az ő kempingbiciklijük aztán annyira különleges. Erre pedig azért van szükség hogy kitermeljék valamiből a több szintű jutalékot. Nem is a termék a lényeg, hanem hogy eladják a nagy álmot a lúzereknek, hogy ők is lehetnek gazdagok hálózatépítésből.
"Ohhh, értem már, hogy a Ferrari miért kerül hússzor-harmincszor annyiba, mint egy Suzuki."
A Ferrari egy magas minőségű prémium sportkocsi. Az MLM-ben meg tök hétköznapi cuccokat árulnak irgalmatlan drágán. Ez pedig azért van, mert míg egy hagyományos úton árult termék árába a reklám épül be, az MLM-es termék árába a hálózat tagjainak jutaléka - ez utóbbi pedig SOKKAL magasabb, mint a reklám ára lenne.
Nekem hiába magyarázod a csodaszereket, dolgoztam MLM cégnek, közelről láttam a gyártás folyamatát, nagyon jól tudom, hogy ugyan természetes, de kutyaközönséges összetevőkből állnak. Nevetséges, hogy amikor a gyártási költség volt 200 forint és a hasonló termék a boltban 6-700 forintért ment, addig az MLM-ben 8000 forintért árulták...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!