Felvettek egy céghez. Kérik hogy hozzam be az OEP rózsaszín kiskönyvet, és előző munkahely Munkáltatói igazolását. Ha valami oknál fogva nem tudom leadni, mi érhet?
Köszönöm a gyors válaszokat,
Igen, más is mondta hogy neki van több is, mivel ha nem adja le az új cégnél a régit, akkor kiállít az új cég a saját TB bejelentéséről..
Ez a kérdés akkor kipipálva.
A másik fele a kérdésnek, a NAV adózásban vagy másban valamilyen hátrány érhet ha a többi dokument nem leadott a cég HR-nél?
A rózsaszín kiskönyvet érdemes megtartani, főleg ha korábban állítottak ki. Amikor elmész nyugdíjba az állami nyilvántartás nem mindig pontos, az adategyeztetésnél segíthet.
Ezentúl más jelentősége nincs.
A munkáltatói igazolásnak (MIL-lap) abból a szempontból van jelentősége, hogy az előző munkáltató köteles rávezetni, ha munkabérből letiltásod van. Ez alapján folytatja a letiltást a következő munkáltatód.
Ha nem adta le valamelyik dolgozó az előző munkahelyen kiállított MIL-lapot, nem lőttük fejbe, hanem írásban, büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkoztattuk, hogy nincs bérből levonandó tiltása. Innentől kezdve ha mégis volt, akkor a felelősség Őt terhelte.
Ha a rózsaszín kiskönyv szintén nem volt, akkor mi kezdtünk egy újat neki, amibe a nálunk eltöltött biztosítási idejét rögzítettük. Ha valamiért szükség lett volna neki az előzőekre, akkor majd utánajár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!