Mit tehet velem az Eos Faktor?
Összejött a T-Mobilnál egy kisebb-nagyobb tartozásom. Természetesen nem direkt modon totál munkanélküli lettem,átvette az Eos Faktor. Ők hívtak egy párszor telefon,kb 2-3hétre leszálltak és most küldtek egy smst ami igy hangzik:
Önnel szembeni követelésünket ÁLLAMI KÉNYSZER igénybevételével fogjuk érvényesíteni.Mire számíthatok?Természetesen hamásnem részletben szeretném kifizetni,de jelenleg most erre sincs esély. Ezt ők ugysem fogják megérteni,mert max 1héten belül várják az első részletet...szóval ez kilőve.
Az EOS faktorosnak írnám elmélkedés gyanánt erre az irományára:
"Én komolyan nem ertem az ilyen embereket. Ha te adnal kolcson sok penzt, az illeto meg nem adja vissza, mert most neki epp nincs munkaja, kivancsi vagyok milyen lenne a hozzaallasod. Feltetelezem, nem legyintenel es pajkos mosollyal az arcodon azt mondanad, "rendben, raersz barmikor, csak szep nyugodtan". Vagy ha lenne vallalkozasod es lehetne hitelbe vasarolni, aztan elfelejtenek az emberek visszaadni, mit szolnal? A bankok nem kedvesek, a szolgaltatok sem azok, ez teny, lehuznak minket, mert van ra modjuk, mert nekunk meg vannak igenyeink. (tv, telefon stb...) Attol meg, ha igenybe veszel egy szolgaltatst, kolcsont igenyelsz, akkor azt kutya kotelesseged rendezni. Nem meg neked haborogni es jatszani az eszed. Aki pedig azt irta, hogy direkt hivogat minket, annak gratulalok az intelligenciajahoz. Nehogy majd koppanj. Egyebkent meg nagyon raerhetsz, de sebaj, engem ezert megfizetnek, tehat szivesen beszelgetek veled barmikor. Ha itt adsz egy telszamot, holnap akar mar dumcsizhatunk is. :) Gondolom nincsenek barataid, ha neked az eos jelenti az szorakozast. :)"
Ha én adok kölcsön pl. 20.000-Ft-ot 6 hónap határidővel, és aztán az illető nem tudja visszafizetni, akkor nem követelhetek 100.000Ft-ot, mert nekem semmi jogom ráb.szni akkora kamatot, hogy ellehetetlenítsem az anyagi helyzetét. Ha már adtam kölcsön akkor volt miből és vállaltam a rizikót, hogy elbukom a pénzt.Viszont, ha visszakövetelem kamattal, akkor engem uzsorás címém lecsuknak. Ezért nem értem, hogy nektek EOS, t-home, bankok stb. ki a t.köm adott arra engedélyt, hogy ráverjetek bármekkora összeget az adott tartozásra??? A páromnak egy 25.000Ftos tartozásból csináltak 185.000Ft-ost, holott próbált egyezségre jutni a fajtátokkal, de nektek semmi nem felel meg, csak az azonnal fizetés. Amit biztosan tudok, hogy a rendszer előbb-utóbb összeomlik, mert az emberek fellázadnak, most még nem mernek sajna, mert félnek, hála a média hazugságainak.
Dobalj le magadrol minden tulajdont es onnantol leszophat az eos.
Az fizud netto 33%-at lekapja, ennyi
Az én seggemet kinyalhatja az EOS is, na meg a többi is.
Megváltam mindenemtől, a vállalkozásomat át tettem Osztrákba és cumizhatnak a 40guriga kintlévőségemmel a gyökerek.
Soha nem tud tiltani és a gyerekeimtől sem, mert még életemben elajándékoztam nekik a tulajdonaim.
SZOPCSI😂😂😂🖕🖕🖕
Sajtóközlemény: Jogsértő fenyegető üzeneteket küldött a követeléskezelő; az EOS Faktor súlyos elmarasztalást kapott
Tízmillió forint bírsággal sújtotta az EOS Faktor Magyarország Zrt.-t a PSZÁF és megtiltotta az általa elkövetett jogsértő magatartás további folytatását. A társaság az ügyfeleinek küldött fenyegető sms-üzenetekkel és levelező lapokkal többszörösen megsértette az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó rendelkezést.
...
ARCHÍV HÍREK
AKTUÁLIS OLDAL:SAJTÓKÖZLEMÉNY: JOGSÉRTŐ FENYEGETŐ ÜZENETEKET KÜLDÖTT A KÖVETELÉSKEZELŐ; AZ EOS FAKTOR SÚLYOS ELMARASZTALÁST KAPOTT
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) fogyasztói beadványok nyomán hivatalból fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le az EOS Faktor Magyarország Zrt.-nél. A hatóság azt vizsgálta, hogy jogszerű volt-e a társaság által 2011-ben pénzügyi szolgáltatásból eredő követelések behajtása kapcsán az ügyfelek felé irányult kereskedelmi kommunikációja.
A PSZÁF a vizsgálatot lezáró, ma közzétett határozatában megállapította: az EOS Faktor által az ügyfeleknek küldött rövid szöveges (sms) üzenetek tartalma – egyebek között a „saját érdekében azonnali visszahívását várom”, a „jogi eljárás elkerülése végett fizessen határidőre”, vagy a „Szeretné, ha önnel szemben kényszerintézkedéseket foganatosítanánk?” kitételek –, s azok fenyegető jellege a fogyasztók megzavarásával pszichés nyomást fejtett ki.
Az üzenetek szóhasználata alkalmas volt arra, hogy – kényszerintézkedést vagy egyéb (például rendőrségi vagy büntető jogi) hátrányos eljárást kilátásba helyezve – félelmet keltsen a fogyasztókban, s befolyásolhatta ügyleti döntésüket, hogy fizetési kötelezettségüknek milyen formában és módon tegyenek eleget, vagy esetlegesen vitassák a társaság által támasztott követelés összegét. A több mint 61,5 ezer fogyasztónak összességében bő 102 ezer alkalommal kiküldött üzenetek így megsértették az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó törvényi előírást.
Ugyancsak e jogszabály ellen vétett az EOS Faktor azzal, hogy a pénzügyi szolgáltatásból eredő követelések behajtása során jogsértő tartalmú nyílt levelező lapokat küldött több mint 31 ezer, tartozással rendelkező fogyasztónak. A levelező lapokban szereplő burkolt fenyegetés – „saját érdekében azonnali visszahívását várjuk”– ugyanis szintén alkalmas volt a fogyasztók ítélőképességének torzítására, s tisztességtelen módon befolyásolhatta döntésüket fizetési kötelezettségük teljesítése kapcsán.
A PSZÁF a társaság által elkövetett jogszabálysértést rendkívüli súlyúnak minősítette, mert a behajtási, követeléskezelési eljárással érintett fogyasztó a fennálló tartozása miatt már alapvetően pszichés nyomás alatt áll, hátrányos helyzetben éli meg a vele szemben foganatosított követeléskezelési lépéseket. A PSZÁF álláspontja szerint a követeléskezelés körébe vont fogyasztó számára — éppen ezen rendkívül érzékeny, különösen kiszolgáltatott helyzeténél fogva — a társaság által küldött üzenetek, amelyek félelemkeltésre alkalmasak, fokozottan járhatnak hátrányos pszichés hatással. A PSZÁF álláspontja szerint ugyanis a fenyegető, félelemkeltő kommunikációs gyakorlat felerősített pszichés nyomást eredményez a követeléskezelésbe vont fogyasztó számára.
A PSZÁF mindkét jogsértés esetében megtiltotta a társaságnak a jogsértő magatartás folytatását, egyúttal összességében 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a történtek miatt. Ebben jelentős szerepet játszott az esetek, ill. az érintett fogyasztók nagyon magas száma is.
Budapest, 2012. november 5.
Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
További információ a sajtónak:
Binder István szóvivő, PSZÁF
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!