Mit léphet a Wolt és a Netpincér januártól a Kata törvény módosításának életbelépésével?
Woltos futár vagyok, pálya elhagyó közgazdász. 3 idegen nyelven beszélek és egyszerűen a szakmában 300-350 felett sehol nem tudtam többet keresni, futárként pedig most egy jobb hónapban Kata után van hogy 600 a zsebemben marad. Ráadásul vezetni is imádok, szóval szeretném tovább csinálni.
De nyilván ezt a kormány nem hagyja, hogy végre tisztességes munkáért tisztességes pénzt kapjon az ember, 3M forint után köteles a cég 40% különadót kifizetni. Ezt nyilván a wolt nem teheti meg, elvesztené az ügyfeleit a hirtelen árrobbanás miatt.
Milyen lehetőségek vannak szerintetek? Kivonul a Wolt, mint ahogy annak idején elűzték az Ubert, vagy kiperkálják a külön 40% ot, amit levonnak a pénzemből?
Hogy látjátok a helyzetet? Én annyit tudok hogy adószakértők és fejlesztők is dolgoznak most ezerrel a Woltnál, hogy megmaradhasson a jelenlegi rendszer.
Szóval akkor úgy képzeli a NAV, hogy a Netpincér, meg Volt, meg a többi ilyen cég majd felveszi alkalmazottnak a vállalkozóit, vásárol nekik gépjárművet, biciklit, munkaruhát, és majd így fog szolgáltatni?
Bizonyára ez egy működő modell....
#9
Egészen pontosan hol tiltja a törvény, hogy valaki KATA szerint adózva alvállalkozó legyen?
#13 - nem azt tiltja a törvény, hogy valaki alvállalkozó legyen, hanem azt, hogy munkaviszony kiváltásra használják.
#12 - nem, a nav nem így képzeli el. A navot nem zavarja, hogy vállalkozóként dolgozol be nekik, csak ne kata adózással csináld. Kata előtt is voltak futárok, akkor is meg lehetett máshogy oldani. Most is meglehet.
#14
Miért baj, hogy Kata szerint adózik? Ha szja szerint adózik az miért nem baj?
Milyen szabályt szeg, ha alvállalkozó? Tényleg érdekel.
#17
Azt mondod: "A könnyített adót nem az ilyen tevékenységeknek találták ki."
Mire találták ki? Hol van ez jogszabályban rögzítve?
A munkaviszony kiváltás vélelmezett ebben az esetben. HA megfelel a törvény által támasztott kritériumokból a megfelelő mennyiségűnek amit szintén törvény szabályoz, akkor miért kerül egyáltalán szóba ez a kérdés?
Nyilván tudom a választ: több adót akarnak beszedni.
Csak ezt a többletet simán a partnercégek és a fogyasztók fogják megfizetni. Akkor meg mi értelme?
És a KATA szerint adózó tisztességes vállalkozóból meg közellenséget csináltak.
Tényleg jobb a feketén fusizás, meg a készpénzben fizetett "mozgóbér" a NAV szerint?
Mert az eddigi fehéredés hamar vissza fog fordulni a fekete gazdaság irányába...
És pontosan itt téved az emberek nagy része, ahol te is. Az ellenőrzési gyakorlat azt mutatja, hogy nem elég a munkaviszony vélelmének megdöntésére, ha a megnevezett 7 feltételből 2 teljesítesz. Ha megfelelsz akár 3-4 feltételnek, akkor is minősítheti munkaviszonynak a nav. Erre rengeteg állásfoglalás és ellenőrzési jegyzőkönyv a bizonyíték.
Én nem mondom, hogy jó a rendszer, azt sem mondom, hogy jó az irány, mert nyilvánvalóan nem az. Igazságtalan a rendszer, és pont azokon fog csattanni az egész, akik nem szeretnének rettegésben élni a feketepénzeik miatt.
Azonban a bizonyítási kényszer a NAV-on van. Elég nehéz munkaviszonynak beállítani azt (a példánál maradva), ha valaki saját járművel fuvarozási tevékenységet végez egy fuvarszervezővel kötött szerződés alapján.
Mert akkor például az összes taxisnál is fennáll a munkaviszony kiváltás. Velük mi lesz? Kivételt kapnak ők is, mint a biztonsági őrök, meg az igazságügyi szakértők? :D
Nevetséges....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!