Paul Davies (neves fizikus) & a Tesla milliárdos alapítója szerint ez egy szimulált világ. Mi a véleményed az érveikről?
Valahol mindíg tudtam, az ember mindíg érezte, hogy a világgal baj van. nem véletlen van ez a felismerés benne minden vallásban,filozófiában, filmben benne, az embernek önnmagával őszintén szembe kell néznie.
Az hogy a világ egy szimuláció felveti a kérdést, milyen lehet a valóság? Lehetséges, hogy olyan amilyet az un. spirituális világ magyaráz nekünk évezredekkel a materialista zsákutcába jutó akadémiai tudomány előtt?
Milyen gondolatok ébrednek benned a cikkeket elolvasván? [link]
"Az előadás után Paul Davies az interjúztatónak nak elmondta: a multiverzum-elmélet több, mint egy hipotetikus modell. Az elgondolás szerinte összeegyeztethető mai tudásunkkal, a közeljövőben pedig komoly előrelépés is lehet a témakörben, és az elgondolást támogató megfigyelések is születhetnek." [link]
"akinek sok pénze van, arra minden lehet mondani, csak, hogy idióta, azt nem."
Hát azért de, műszaki/tudományos téren tutira, lásd Jack Ma. :D
Viszont marhára van pénzük saját szakértőkre, akik helyettük okosak.
A végeredmény ugyanaz. :)
"Én nem gondolnám, hogy a befektetők teljesen hülyék. Milliárdokat belenyomni valamibe, amiből később nem részesednek... Valahol ezt is mérlegelik, akinek sok pénze van, arra minden lehet mondani, csak, hogy idióta, azt nem."
Az a helyzet, hogy most akinek sok pénze van, annak annyira sok pénze van, hogy nem nem tud vele mit csinálni, és ezt egyáltalán nem képletesen értem. Kaliforniában a legelcseszettebb ötletekre is úgy szállnak rá a befektetők, mint gyöngytyúk a meleg takonyra. Olyan bukták vannak, hogy beszarás. Nem véletlenül hoztam ide a Theranos. Tényleg dollár milliárdokkal tömték ki, nem milliókkal, iszonyatosan híres, nagynevű befektetők állak be mögé, termékfejlesztők az Apple-től. Egy nagy semmi lett az egész. Vagy ott van a Juicero, keress rá. Kegyetlen nagy bukta volt az is: 35 milliárd forintnyi dollárt toltak egy elcseszett citromfacsaró alá... hülyék voltak? Naná. És ilyenből nem egy meg kettő van (mondjuk Theranosból csak tényleg egy).
" https://www.youtube.com/watch?v=_w2lo5h3D5E"
Ez lóf@sz, bár biztosan én nem vagyok elég "visionary".
Nem akarom agyonoffolni a vonalat a hyperloop-témával, de az marhára nem igényel mély vákuumot.
Szerintem büdös életben nem fog Mach feletti tempóra épülni, akkor meg simán elég az utasgépek tipikus repülési magasságához tartozó légnyomás, szóval a 10-10 km-nek megfelelő kb. 0,3 bar.
A légi utasszállításnak már akkor tökéletes konkurenciája lenne, gazdaságosságra és utasidőre is.
Akkor még az utaskabin sérülése sem jelent gyors halált, elég a repülőkön szokásos oxigénmaszkok beejtése és pár perc alatti visszaeresztés 0,6-0,7 barra, hogy ne legyen gond.
A 0,3 bar meg viszonylag könnyen fenntartható.
Utolsó off és befejeztem.
Direkt rákerestem az eredeti Musk koncepcióra.
Szó sincs mély vákuumról, csak csökkentett légnyomás. Nem is lehetne mély vákuum, lévén a fülkéket légpárnán utazónak "álmodta", csak a hajtás elektromágneses.
Tervezett sebesség kb. 1200 km/h.
"Nem akarom agyonoffolni a vonalat a hyperloop-témával"
Még mindig több értelme van, mint a szimulált világos halandzsának.
"A 0,3 bar meg viszonylag könnyen fenntartható."
Ez még akár igaz is lehet, csak annak meg nem sok értelme van. Az eredeti elképzelés szerint a nyomás mindössze 100Pa lenne, ami kb ezrede a normál légköri nyomásnak. Ezt a nyomást fenntartani egy több-száz kilométeres csőben lehetetlen. Minderre azért van szükség, hogy elérje az eredetileg tervezett 1200km/h-s sebességet. Ennek van értelme: k.va gyorsan menni relatíve erős vákuumban. Ha azt mondjuk, hogy OK, nem lesz ilyen erős vákuum, akkor nem tud a cucc gyorsan menni. Ha nem megy gyorsan, akkor meg értelme nem lesz, hiszen egy sima Shinkansen is el tud érni 3-400km/s sebességet. Alacsonyabb sebességnél viszont a légellenálláson csak minimálisan tudsz csak spórolni, viszont a vákuum fenntartásának költsége nagyon magas. Szóval, véleményem szerint, aminek lenne értelme, az nem megvalósítható, ami meg megvalósítható annak meg az égvilágon semmi értelme.
És annak, hogy LA és SF között a felszínen akarják vezetni a vonalat van egy egészen érdekes vetülete: kb. 40C-os hőingással lehet számolni, ami az egybefüggő 500km-es vákuumcsőre már tekintélyes dilatációt jelent.
"Nos, a felvetett problémáid szerepelnek az eredeti ötletben is, jórészt megválaszolva."
Ismerem, onnan vettem a 100Pa-t és a 1200km/ht. Abban nincsenek válaszok. Csak egy csomó wishful thinking meg ehhez hasonló kijelentések, hogy:
"Compared to the alternatives, it should ideally be:
Safer
Faster
Lower cost
More convenient
Immune to weather
Sustainably self-powering
Resistant to Earthquakes
Not disruptive to those along the route"
Micsoda hülyeség? Hogy lehet ilyeneket kijelenteni? Egy módszerről, ami nem létezik. Az egész egy vicc.
"Micsoda hülyeség? Hogy lehet ilyeneket kijelenteni?"
Egy lehetséges előny felsorolást miért ne?
"Egy módszerről, ami nem létezik."
Ezt hívják koncepciónak.
Minden így indul. És mindbe kell várható előny felsorolás.
Nem értem, min vagy felháborodva.
Ezzel a hozzáállással Von Braunt felgyújtottad volna a komplett első multistage rakétatervével együtt.
:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!