Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A tisztán Darwinista evolúciós...

A tisztán Darwinista evolúciós elmélet a genetika korában elbukott?

A tisztán evolúciós elmélet a genetika korában elbukott, miszerint csak és kizárólag külső (élőlényen kívülről érkező) hatások tényezők révén fejlődtek az élőlények olyanokká amilyenek lettek. Ma már jól tudjuk, hogy ez ebben az eredeti tiszta Darwini formájában tehát nem igaz.

Ráadásul Darwin elmélete alapjaiban teremtéselvű azaz creationist volt. Erről bővebben itt: [link]

aug. 16. 14:56
1 2 3 4

Haha, micsoda ostobaság! Az a darwini elv, miszerint az egyedek közötti változékonyságra ható természetes szelekció vezet a fajok kialakulásához, annyira erős és stabil meglátás, hogy másfél évszázaddal Darwin után is szikla szilárd elv maradt. Ami igazán annak tükrében zseniális, hogy maga Darwin semmit sem tudott az öröklődés mechanizmusáról, arról meg végképp nem, hogy mi az egyedek tulajdonságait meghatározó faktorok, vagy hogy ezeknek a faktoroknak milyen biokémiai háttere van.

Ami viszont sajnálatos, hogy annak ellenére, hogy eltelt több, mint száz év, a teljes biológia tudománya alapszik a Darwini evolúciós elveken folyamatosan megerősítve az elméletet, jönnek ilyen kis mihaszna bohócok, és ilyen ostobaságokat kérdeznek.

aug. 16. 15:41
 12/40 sadam87 ***** válasza:

#3

Igen, Darwin nem ismerte az öröklődés szabályait. MEGLEPETÉS!!! Ezzel ő is tisztában volt! Többek között azért is dolgozta át újra és újra a művét, mert tudta, hogy emiatt nem tökéltes a levezetése. (Hibás genetikai elképzelést vett alapul.)

Mendel (aki Darwin kortára volt) fedezte fel a genetika alaptörvényeit. A munkásságát ugyan nem ismerték fel a kortársai, de 1900-ban újra felfedezték. Ezután indult meg a genetika fejlődése. A mendeli genetikát és a darwini evolúcióelméletet a 20. század közepetáján kombinálták közös modellbe számos kutató (például Mayr és Dobzhansky) közreműködésével. Ez volt a Modern Szintézis.

És újabb MEGLEPETÉS!!! Kiderült, hogy Darwin megállapításai nagyrészt remekül megállják a helyüket eszerint a modell szerint is! (Nyilván az öröklődésre vonatkozó elképzelései nem.) Szóval nem, nem bukott el Darwin elmélete, sőt, a genetikával való egyesítés pont, hogy megerősítette azt!

aug. 16. 15:47

"external conditions" on rugózott Darwin.

98.oldaltól!!!

Curtis N. Johnson: Darwin's Dice: The Idea of Chance in the Thought of Charles Darwin

2014. szept.

Oxford University Press

aug. 16. 16:11
 14/40 sadam87 ***** válasza:

#13

Ezt a mondat szerepel az idézett részben:

"When Darwin first introduced "external conditions" as a cause of change[...]"

Szóval azt írja, a változás egy lehetséges okai a "külső tényezők", és nem kizárólagosak, ahogy te állítod. ¯\_(ツ)_/¯ (Vagy fogalmam sincs, melyik részre gondolsz.)

Egyébként köszi a hivatkozást. Ez is szerepel benne:

"By the time Darwin wrote the Origin, or at least by his later revisions of it, he was expicitly disavowing any role for intelligence in "nature", claiming such expressions as implied intelligence were purely "metaphorical", necessary for "brevity's sake".

Szóval idősebb korábban biztosan nem volt kreacionista - szemben azzal, amit állítasz. ¯\_(ツ)_/¯

aug. 16. 16:36
De mikor megírta a fő művét, akkor igen. Sőt egyik alapvetése volt akkoriban.
aug. 16. 16:47

"De mikor megírta a fő művét, akkor igen. Sőt egyik alapvetése volt akkoriban."

Nem volt az, és ő is tudta, hogy a műve a kreacionizmus bizonyos fokú cáfolata, amiért fog kapni hideget meleget pont azért, mert szembe ment az "alapvetéssel". Ezért húzta is sokáig a kiadását.

aug. 16. 16:54

Ma már a genetika (belső okok DNS) és az evolúció (külső okok) együtthatását fogadják el a tudósok, az öröklés (DNS) miatt belső okok fontosabb volta mellett, hiszen a belső okok változása azaz a genetika megváltozása nélkül nem örökölhető semmilyen szerzett előnyös tulajdonság az utódokban. Erre jó példa, ha az útód mégis az apja/anyja meg nem változott azaz tradicionális genetikai útján halad tovább, és akkor hiába párosodott egy előnyös tulajdonsággal rendelkező egyeddel.

Richard Owen megelőzte Darwint az evolúciós elmélettel, és abban is előbbre járt, hogy a külső hatások megléte mellett azonban belső (ma DNS-nek genetikának nevezzük) talán fontosabbak mint a külső. Ő már akkor látta ennek a fontosságát, és már akkor szintézist alkotott belső és külső hatások fontosságáról, mikor Darwin Fajok Eredete eredeti művében csak a külső hatásokon rugózott. Modernebb volt Darwinnál.

aug. 16. 16:55
 18/40 sadam87 ***** válasza:

#15

"Sőt egyik alapvetése volt akkoriban."

Nem, nem volt az egyik alapvetése. (Mondjuk nem értem, minek írogatok, amikor látványosan el sem olvasod...)

#17

"Ma már a genetika (belső okok DNS) és az evolúció (külső okok) együtthatását fogadják el a tudósok."

Ma már egyértelműen kiderült, hogy fogalmad sincs arról, mi az az evolúció. Ugyanis az evolúció az örökletes tulajdonságok (azaz végülis a DNS) generációról generációra történő megváltozása. (Ahogy azt már Darwin is megmondta..) Tehát a genetikától függetlenül beszélni az evolúcióról teljesen értelmetlen.

(Mindenesetre köszönöm, hogy ezt kifejtetted! Eddig csak sejtettem, hogy valami hatalmas hülyeségre gondolsz, amikor a kérdést kiírtad. Most már biztos vagyok benne.)

"hiszen a belső okok változása azaz a genetika megváltozása nélkül nem örökölhető semmilyen szerzett előnyös tulajdonság az utódokban."

Szerzett tulajdonságok mondjuk amúgy sem nagyon öröklődnek (pár ritka kivételtől eltekintve). Mindenesetre vicces, hogy úgy akarod cáfolni Darwin elméletét, hogy a tudomány 19. századi állásával sem vagy tisztában.

"Erre jó példa, ha az útód mégis az apja/anyja meg nem változott azaz tradicionális genetikai útján halad tovább, és akkor hiába párosodott egy előnyös tulajdonsággal rendelkező egyeddel."

Ennek a mondatnak esetleg fuss neki még egyszer, mert jelen állapotában semmi értelme.

"Richard Owen megelőzte Darwint az evolúciós elmélettel"

Az igaz, hogy már korábban felvetette, hogy a fajok változnak. (Legalábbis a nyilvánosan korábban. Darwin akkor már nagyban dolgozott az evolúcióelméletén.) Mondjuk őt meg Lamarck előzte meg ezen a téren. (Ő még a középiskolai tankönyvekben is szokott szerepelni. Persze nem lep meg, hogy te nem jutottál el idáig.) És őt is még mások.

Csak tudod Darwinnak nem az volt az érdeme, hogy felfedezte, hogy a fajok nem állandóak. Hanem az, hogy ezt meg is magyarázta, hogyan történik, és szemben Owennel helyesen!

"és abban is előbbre járt, hogy a külső hatások megléte mellett azonban belső (ma DNS-nek genetikának nevezzük) talán fontosabbak mint a külső. Ő már akkor látta ennek a fontosságát, és már akkor szintézist alkotott belső és külső hatások fontosságáról, mikor Darwin Fajok Eredete eredeti művében csak a külső hatásokon rugózott."

Akárhányszor ismétled ezt a hazugságot, attól nem lesz igaz. ¯\_(ツ)_/¯

aug. 16. 17:23

Sadam keveri a 21.század evolúciós elképzeléseit, az eredeti Fajok Eredete c. könyv megjelenése korabeli tiszta jelentésével.

Mert maga az evolúciós elmélet is annyi ráncfelvarráson esett keresztül, hogy annak eredeti Fajok eredetében lefektetett elképzelések rigid elképzelései nem fogadhatók el 21.századi tudásunkkal.

aug. 16. 17:26

Érdemes tisztázni, számos oka van annak, ki miféle gondolatot fogad el valósnak. Egy másik tudományág bizonyította, aki egyszer egy téveszmét magáévá tett, függően a természetétől emellett kardoskodik vagy sem, azonban lemondani nem képes róla (rendkívül csekély esetet leszámítva, ahol hatalmas külső okok is közrejátszottak).

Ezért ha azt tapasztalom, egy érv ellen felhozott ellenérvek jobbára megválaszolatlanok maradnak, levonom a konzekvenciát, e fórum nem alkalmas e téveszmék korrigálására, és nem is próbálkozom. Legfeljebb nyilvánvaló ostobaságokra mutatok rá elsősorban ezért, hogy a bizonytalan olvasó ne dőljön be a mesének.

A tudomány leglényege a folyamatos változás, fejlődés. Ennek oka az ismeretek bővülése. Ezért egy tan is folyamatosan fejlődik. Minden azon múlik, e fejlődés az alapgondolaton alapul, vagy azt meghaladja. Ha igen, a kezdeti gondolat hibás volt (amiből nem következik, hogy fölösleges is - érvényes a megállapítás, a legjobb tanítómester a tévedés). Ha nem, akkor a tan él, kitalálója zseni volt (még ha ma nyilvánvalónak tűnik is a gondolat). Az evolúciónak soha akkora jelentősége és hatása akkora nem volt, mint ma. De sok az irigy ember is.

aug. 16. 17:29