Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A tisztán Darwinista evolúciós...

A tisztán Darwinista evolúciós elmélet a genetika korában elbukott?

Figyelt kérdés

A tisztán evolúciós elmélet a genetika korában elbukott, miszerint csak és kizárólag külső (élőlényen kívülről érkező) hatások tényezők révén fejlődtek az élőlények olyanokká amilyenek lettek. Ma már jól tudjuk, hogy ez ebben az eredeti tiszta Darwini formájában tehát nem igaz.


Ráadásul Darwin elmélete alapjaiban teremtéselvű azaz creationist volt. Erről bővebben itt: [link]



aug. 16. 14:56
1 2 3 4 5
 1/43 A kérdező kommentje:
Egy mindent filozófiai mélységekig kifejtő jó videó a topicról: [link]
aug. 16. 14:57
 2/43 anonim ***** válasza:
82%
Nem.
aug. 16. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/43 A kérdező kommentje:
Dehogynem. Darwinism VS. GENETICS Olvass: [link]
aug. 16. 15:01
 4/43 anonim ***** válasza:
94%

Darwin volt az elsö, aki az evolúciót felismerte, ez volt a kiindulási alap. Azóta természetesen sokban bövült az újabb kutatások alapján, ezért nem az elsö, vázlatos válatozat az aktuális.

De ez a darwinizmus jelentöségét egyáltalán enm csökkenti és nem is cáfolja meg!

aug. 16. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/43 A kérdező kommentje:

Dehogynem, méghozzá alapjaiban. A tisztán Darwinista eredeti elmélet alapján (kizárólag külső környezeti okok a fejlődésre) a genetika (belső okok) nem játszhat szerepet.


Olvassad el a tudományos cikket a 3.hozzászólásban.

aug. 16. 15:07
 6/43 anonim ***** válasza:
93%
Nem.
aug. 16. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/43 anonim ***** válasza:
88%
Nem unod még naponta újra és újra kiírni az értelmetlen kérdéseidet?
aug. 16. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/43 anonim ***** válasza:
93%
Szerintem nem ártana, ha a belinkelt oldalakat értelmezni is tudnád, akkor nem írnál ilyen értelmetlen hülyeségeket
aug. 16. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/43 anonim ***** válasza:
94%
Darwin lerakta az alapokat, amikre később építkeztek. A modern modellek jobban megfelelnek a valóságnak, mint Darwin kezdeti elképzelései és a jövőben valószínűleg lesznek új modellek, amik jobbak, mint a jelenlegiek, miután felfedeztek még több új dolgot. Darwin elmélete nem bukott el, hanem szimplán tovább fejlődött.
aug. 16. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/43 sadam87 ***** válasza:
85%

"A tisztán Darwinista evolúciós elmélet a genetika korában elbukott?"

Nem bukott el. Módosult.

"A tisztán evolúciós elmélet a genetika korában elbukott, miszerint csak és kizárólag külső (élőlényen kívülről érkező) hatások tényezők révén fejlődtek az élőlények olyanokká amilyenek lettek."

Hiába írod le újra és újra, nem igaz, hogy Darwin szerint kizárólag külső hatásokra fejlődtek olyanná az élőlények, amilyenek. (Mellesleg a saját kérdésed reklámozása helyett esetleg válaszolhattál volna az én ezzel kapcsolatos kérdésemre...)

"Ma már jól tudjuk, hogy ez ebben az eredeti tiszta Darwini formájában tehát nem igaz."

És? A tiszta newtoni fizika igaz? A tiszta Bröensted-féle savbázis modell igaz? Egész meglepő módon a tudományos modellek módosulnak, ahogy egyre több ismeretünk lesz.

"Ráadásul Darwin elmélete alapjaiban teremtéselvű azaz creationist volt."

1. Nem volt az, mivel a darwini evolúcióelmélet nem az élet keletkezésével foglalkozik (amiről az idézett cikkben szó van).

2. Valóban ír olyat A fajok eredete végén, hogy az Isten teremtette az első élőlényt / élőlényeket. Benne van a teljes cikkben, aminek az abstractját belinkelted.

“There

is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that, whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved”

(Darwin 1859, p. 490)

[link]

A cikkben leírják, hogy ez a könyv legvégén szerepel, amikor a gondolatait összegzi. A hangsúly pedig elég egyértelműen a közös eredeten van, nem azon, hogyan jött létre az élet. (Mivel az az evolúcióelmélet helyességét nem befolyásolja.)

Egy 1871-es levelében viszont leírja azt az elképzelést, hogy az élet egyszerű anyagokból keletkezhetett, "meleg, kicsi tavakban". Azaz nagy vonalakban azt, ami a mai elképzelésünk is az élet kialakulásáról.

[link]

Idős korában egyébként is agnosztikus nézetet vallott tudtommal.

Szóval nem, Darwin nem volt kreacionista, az élete végén biztos nem. (De ha mégis, az evolúcióelméletet az sem befolyásolná.)

3. Szerintem nem olyan nehéz leírni a "kreacionista" szót magyarul.

aug. 16. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!