Miért mondják az elektromos autó környezetbarát mikor a villanyt ami hajtja meg kell termelni ami csak részbe környezetbarát, az akkumolátorok ami tárolják az energiát pedig brutál környezetszennyezők?
"...van 120 éve működő villanyégő is."
Ez igaz! Még webkamerán is nézhető nonstop...
Van azonban még egy igazság ezzel kapcsolatban amivel "valamiért" nem szoktak annyira dicsekedni.
Az, hogy ez az izzó alacsony hőmérsékleten izzik.. Épp csak pislákol vöröses fénnyel.
Ha egy mai wolframszálas izzót akkora feszültséggel járatunk hogy ilyen hőmérsékleten izzon ekkora fényerővel akkor az is 120 évig, de akár sokkal tovább is működni fog.
Viszont így már nem hangzik olyan jól, nem kompatibilis a bulvársajtó szellemiségével és nem lehet megugatni a "tervezett elavulást"...
22: Amerikában van olyan kifejezés, hogy "örökizzó". Az örökizzó alatt az Europában 230 volt feszültségre gyártott izzokat értik, mert az Ő 110 voltjukon tényleg örökké égnek, persze sokkal gyengébb sárgás vöröses fényen.
Ma már valószinűleg a ledek ezt is kiszorították, de 10-20 éve még örökizzonak árulták a 230 -as lámpáinkat . :)))
A Sikeres város titkában írnak jópofa fejlesztéseket. Igazából a városok kialakításával sokat lehet javítani, hogy minél kevésbé legyen egyáltalán szükség kocsikra.
Maga az autók, telefonok rövid időn belüli lecserélgetése is nagy szennyezést jelent. Közben meg kell termelni az új, még ökobb változatra a pénzt, emiatt a vásárló is pörgeti a gazdaságot, és hát a gazdaság nem választható le annak természeti alapjairól, tehát a vásárló, hogy megvehesse megvehesse a három A -s hűtőt, vagy napelemes okostelcsit további szennyezést kell, hogy generáljon, miközben még kevesebbet van a szeretteivel. Leginkább a gazdaság öncélú pörgetése a "jó" ebben. Ez meg tovább növeli a tőkekoncentrációt, az egyenlőtlenséget. Én amúgy zöld csákó vagyok, semmilyen kocsim nincs. Néha pedig jó lenne, de csak néha.
A terület is nagy kérdés, a fővárosban ha jól rémlik 200 ezerrel lett több autó 4 év alatt. Ez is egy tabu, nehéz bevallani, hogy ha olyan "szabadok lennénk", hogy még 200 ezerrel több lenne, akkor még nehezebb lenne parkolni, több fát kéne kivágni, hogy elférjenek, és itt is tök mindegy, hogy mivel hajtod. Környezetbarátság helyett ma már sokkal inkább fenntarthatóságban érdemes gondolkodni, ez egy tágabb fogalom, persze ez utóbbit is ugyanúgy kisajátítja és eltorzítja és maga képére formálja a gazdaság, úgyhogy az egész téma tele van csapdákkal...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!