Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért mondják az elektromos...

Miért mondják az elektromos autó környezetbarát mikor a villanyt ami hajtja meg kell termelni ami csak részbe környezetbarát, az akkumolátorok ami tárolják az energiát pedig brutál környezetszennyezők?

Figyelt kérdés
2023. szept. 21. 21:02
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
83%
És a belső égésű motorok nem környezet szennyezőek? A benzin (gázolaj) előállítsa, szállítása nem brutál környezet szennyező? A fáradt olaj (amit rendszeresen cserélni kell) nem brutál környezet szennyező? A kb. 55-60% hulladékhő amit egy belső égésű motor termel nem brutál környezetszennyező? Bírom azt amikor almát a fogpiszkálóval hasonlítják össze. Ha az egyiknél beszámolnak a környezetszenynezésbe mindent (IS) akkor ugyanezt számoljuk már bele a másikba is.
2023. szept. 21. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
73%
Mert a belső égésű motorokhoz képest jóval kevésbé szennyező, plusz potenciálisan rengeteg benne a fejlesztési lehetőség mind az áram megtermelésének módja, mind az akkumlátortechnológia terén, hogy még kevésbé legyen az.
2023. szept. 21. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
93%

"villanyt ami hajtja meg kell termelni" -> Ez nagy tételben jobb hatásfokkal elvégezhető, tehát egységnyi energiához (most nézzünk 1kW-ot a motor tengelyén) kevesebb tüzelőanyag kell -> kisebb a környezet szennyezése. Szintén a nagy erőművek (meg a kevésbé nagyok is) általában kapcsolt energia termélésű blokkok, azaz a villany termeléshez "szükséges" hő egy jelentős részét betolják a távhő hálózatba -> ez megint javít a hatásfokon.


Ezzel szemben ha elviszi az autó a benzint (ami plusz súly), elégeti aholéppen van, egészen rossz hatásfokkal (nagyobb része hő formájában távozik, és csak kisebb része hajtja előre az autót), és a teljes keletkező hő teljes egészében eldobásra kerül.


A villanymotor hatásfoka sokkal jobb mint a belsőégésű motoré amit most használunk (akár gázzal, akár benzinnel, akár gázolajjal hajt). Így a teljes hatásfok sokkal jobb lesz. Illetve egoldható (pl. buszoknál meg is oldják), hogy féküzemben visszatölt az akksiba. Ezzel megint lehet nyerni a hatásfokon. Ebből az jön ki, hogy egységnyi út megtételehéze sokkal kevesebb kőolajszármazék kell (tegyük fel, hogy azzal megyen az erőmű), de ez már csak egy kis része a villamosenergia termélésnek.


És ez csak a hatásfok oldala a dolognak.

2023. szept. 21. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
88%

„az akkumolátorok ami tárolják az energiát pedig brutál környezetszennyezők”

A telefonod és egyéb vackaid akkumulátora is ugyanolyan környezetszennyező, az nem számít? Egyébként csak az előállítása és a tönkremenetel utáni megsemmisítése környezetszennyező, a sok éves használat során nem az.

„a villanyt ami hajtja meg kell termelni ami csak részbe környezetbarát”

Még mindig jóval környezetbarátabb, mint az olaj kitermelése és szállítása.

A benzinkutakhoz folyamatosan el kell szállítani az üzemanyagot. Ezt tartálykocsikkal végzik, ez környezetszennyező. Az elektromos autókhoz szükséges töltőkhöz egyszer kell kiépíteni a kábeleket, utána ebből a szempontból már nincs környezetszennyezés.

A villamosmotor hatásfoka jobb a hasonló teljesítményű belsőégésű motorokénál. A villamosmotor féküzemben képes energia visszatáplálásra, a belsőégésű motor nem. A belsőégésű motorral hajtott autó amerre halad végig szennyezi a környezetét, a villamosmotorral hajtott autó nem.

2023. szept. 21. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
100%
"utáni megsemmisítése környezetszennyező" lehetne ezt is okosan csinálni, és lehetne szinte teljesen újrahasznosítani az akkumulátort, csak mégnem éri meg, mert a kormányok belementek ebbe a játékba. De ha bekeményítenének akkor kicsit más lenne a helyzet. És nem kéne környezetszennyezőnek lenni az előállításnak sem, csak úgy drágább lenne...
2023. szept. 21. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
26%
Nem csak részben lehet környezetbarát módon áramot termelni, hanem 100% ban. Ha napelemekkel állítod elő az áramot, akkor tökéletesen környezetbarát módon és ingyen lehet autozni.
2023. szept. 22. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
100%
Azért a napelemnek is van előállítási és újrafeldolgozási/megsemmisítési költsége. Ha nem is sokat, de ront azért a 100%-on.
2023. szept. 22. 03:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
0%
Az hogy mennyire környezetbarát e a villanymotoros jármű csak apró szelete egy sokkal komplexebb problémának, amit nem fogunk tudni megoldani.
2023. szept. 22. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
32%

Önáltatás. Divat, ezt megint el lehet adni. Aki megveszi, azt hiszi megvásárolta a környezettudatosságot. Önáltatás. Illúzió. A légkör szempontjából mindegy, hogy hogy képződik a szennyezés.

Nem tudjuk elképzelni, hogy mit kellene tenni, illetve tudjuk, de ahhoz meg nincs bátorságunk, képzelőerőnk.

A kapitalizmus gyarmatosított a képzeletünket is, ld. Mark Fisher

A gazdasági növekedés az alapprobléma, mert a gazdaság elavult fizikai alapokon nyugszik. Ld. Lietaer, Gyulai Iván...

2023. szept. 22. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
30%
A napelemek nem túl tartós dolgok, és nincs elég mindenből ami kell hozzá. Emellett az átállás is idő lenne.
2023. szept. 22. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!