A gravitáció rögtön hat vagy késleltetve?
Prokopf, megbuktál matekból.
- A masodfokú egyenlet szokásos jelölése nem a*x²+b*x+c, hanem a*x²+b*x+c = 0, tudod, ettől egyenlet, hogy van két oldala, amit egyenlőségjel választ el egymástól
- Ha te M-el jelölöd a a*x²+b*x+c-t, az nem y-al és -y-al egyenlő, hanem 0-val. A szokásos alakot használva.
- Ha te M-el jelölöd a teljes másodfokú egyenletet, az főleg nem y-al és -y-al egyenlő, hanem semmivel (max egy másik egyenlettel) hisz az maga egy egyenlet, nem egy (két) szám.
- Ha te a másodfokú egyenlet megoldásaira gondolsz, akkor azt x1-el és x2-vel jelöljük. Ha nagyon M-eket akarsz írni, M1 és M2. Tudod, azért tesszük ki, hogy 1 és 2, hogy jelezzük, két külön számról beszélünk.
- Mivel jeleztük, hogy két külön számról van szó, amit két külön szimbólummal jelölünk, y nem lesz egyenlő -y-al.
Ez lazán egyes lenne egy gyengébb gimiben is, amit előadtál.
Most, hogy ezt megbeszéltük, kérlek emlékeztess ismételten arra az izére, amire mindig szoktál, és a leghalványabb fogalmam nincs róla, miért kérdezgeted mindig tőlem. Köszi!
#11
Legnagyobb sajnálatomra Mojjo teljesen igazad van. Akkor legyen "M" a másodfokú egyenlet megoldó képlete, x(1) a "+y" és x(2) a "-y". Most lécci szaladj át az egészen mégegyszer, és nézd meg, hogy mi is változott?
Hálából a szokásos kérdésemmel sem fárasztalak (mostanra úgyis megtanultad. Mármint a kérdést, nem a választ).
Köszi a kiigazítást.
@Prokopf
"Köszi a kiigazítást."
Ha már megköszönted, ne csak neki köszönd.
"x(1) a "+y" és x(2) a "-y". Most lécci szaladj át az egészen mégegyszer, és nézd meg, hogy mi is változott?"
Igaz nem Mojjo vagyok.
A másodfokú egyenlet két megoldása nem feltétlenül egymás ellentettjei, így ha az egyiket -y-al jelöljük, a másik nem feltétlen lesz +y.
Például x^2 - 4 = 0 esetében x1=-2 , x2 = +2 itt szimmel hogy x1=-y és x2=y és y=2
Viszont x^2 - x - 2 =0 esetében x1 = -1 , x2 = 2 itt nem egymás ellentetjei, ha y=1 akkor x1 = -y x2 = 2*y, az y-t megválaszthattam volna más számnak is pl 2-nek, de akárhogy választom meg sosem lesz -y és +y a két megoldás, hiszen nem egymás ellentettjei
Továbbá az se biztos hogy pozitív szám lesz az egyik megodása
pl. x^2 + 7x + 10 = 0 ennél x1=-5, x2 = -2
Továbbá az se biztos hogy negítív szám lesz az egyik megodása
pl. x^2 - 17*x + 70 = 0 ennél x1 = 7 és x2=10
Az se biztos hogy két külön szám lesz:
x^2 + 10*x + 25 = 0 ennél x1 = x2 = -5
Ennél meg : x^2 + 5*x = 0 x1=0 és x2=-5
Vagyis egyik megoldása se pozitív se negatív, hiszen nulla az egyik.
A bővebb kifejtést így az algebrai kifejezések szorzattá alakítása és abból (megoldóképlet nélküli) leolvasható megoldás magyarázatát meghagyom Mojjo-nak.
Szerintetek én ezzel nem vagyok tisztában?
Ha nem akarod meg
@13:
"Akkor legyen "M" a másodfokú egyenlet megoldó képlete, x(1) a "+y" és x(2) a "-y". Most lécci szaladj át az egészen mégegyszer, és nézd meg, hogy mi is változott?"
Eddig csak alapjaiban hibás volt, most viszont már értelmetlenné is vált az egész.
"mostanra úgyis megtanultad. Mármint a kérdést"
Valójaban nem, fogalmam sincs, mi az, sorry!
@15:
"Szerintetek én ezzel nem vagyok tisztában?"
Pontosan. Elég világosan lejön az írásaidból, hogy nem vagy. Pl:
"x(1) a "+y" és x(2) a "-y".
#14
A #15, #16 neked is szólt. Szokásosan hoztátok a formátokat, és kihasználtátok a szórakozottságomat. De nagyon-nagyon köszönöm a segítségeteket! És ezt most már megint nem értitek. Ezért tőlem elvárhatóan egy kérdéssel fogom elmagyarázni.
Ha teljességgel elfogadom azt, amit ideírtatok, akkor nem éppen ti bizonyítottátok, hogy az általam feltárt logikai probléma igenis létezik és valós a matematikában? (szerintem ezt megint nem fogjátok...)
#14
Triviális, hogy a másodfokú egyenlet csak akkor hozza a "+y", "-y" értékeket, ha éppen négyzetképlet, de szerinted a megoldóképlete vajon honnan is lett levezetve? (azért kösz, hogy megpróbáltad elmagyarázni...)
Azért örülök hogy foglalkoztatok a problémával, legalább a létezését kezditek sejteni. Még egyszer: megérteni nem kötelező. (a matek fakt sem az) Egy probléma nem attól létezik, hogy valaki látja -e. És nem szűnik meg azzal, hogy becsukod a szemed.
#17
Mojjo, ha ezek után sem érted az egyenlőségek határozottsági irányának problémáját (amit több mint egy éve hoztam először szóba), nem tudok segíteni, sorry.
Ebből ugyanis arra következtetek, hogy legyél bármennyire is művelt, képtelen vagy felfogni olyan egyszerű dolgokat, mint pl. hogy amennyiben a valóságot a tudományokon keresztül értelmezem, úgy azok bármelyikében létrehozott kardinális változtatás hatással lesz az összes többire, sőt magára az egész valóságképre is; vagy amit a valószínűségtanárom mondott: "A kivétel erősíti a szabályt. Ez nem igaz. A matematikában a szabályt egyetlen kivétel is tönkre teszi." (Utóbbit egészítsd ki Gödellel! Szívesen.)
Bocs. Ennyi.
Csak röviden, mert annyira azért nem izgalmas a téma, hogy túl sok időt öljek bele:
Az nem szórakozottság, hogy valaki nincs tisztában alapvető fogalmakkal és olyan szinten van megkeveredve-kavarodva a fejében minden, hogy tisztán látszik, nem áll össze nála a kép még gimnáziumi szinten sem. Olyan ez, mint a hozzád hasonszőrű fizika-zsenik, akik relativitáselméletet akarják megcáfolni, de nem értik a különbséget sebesség és gyorsulás között, és olyat írnak, hogy pl. 2g-nyi sebességgel. A te írásod ennek az analóg párja matematikával.
Megérteni leginkább azt lehet, aminek van értelme. Kicsit azért megkönnyebbültem, hogy nem kötelező olyasmit is megérteni, aminek nincs, az azért kellemetlen feladat lett volna.
Az, hogy értem, pontosabban értelmesnek tartom-e az "egyenlőségek határozottsági irányának problémáját", illetve hogy értem-e azt, hogy a tudományoknál "azok bármelyikében létrehozott kardinális változtatás hatással lesz az összes többire", két olyan különböző dolog, amit nem köt össze közvetlen kapocs, az egyik nem értése nem jelenti a másik nem értését. Ez utóbbi kérdéskör egyébként összetettebb, mint ahogy a hozzászólásodból lejön.
Stb stb...
De igazából az a helyzet, hogy ez az egész beszélgetés teljesen haszontalan neked is, nekem is, egyikünk sem lesz sem vidámabb tőle, sem a tudásunkat nem gyarapítjuk vele, egyéb haszna sincs. Szóval teljesen értelmetlen, ráadásul aligha azért jársz ide, hogy megjegyzéseket kapj az intellektuális képességeidre. Ha téged az tesz boldoggá, hogy otthon magadban a matematikát cáfolgatod, miért ne. Az olvasók kedvéért a tárgyi tévedéseket egyszer érdemes kijavítani, és annyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!