A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?
"Mivel neked ez túl magas téma"
"200 000 km után veszít 30%-ot a kapacitásából (...) drágább autó 800km-es hatótávja"
1. Még mindig elhiszed a marketinget és letagadod a valóságot.
2. Drágább autóval példálózni még mindig szánalmas, én sem az F1-es autók 50%-os hatásfokát használom példának a benzinmotoros autók esetében, mert nem kell ennyire extrém, hétköznapi ember számára maximálisan irreleváns példát hoznom ahhoz, hogy bizonyítsam az igazamat. Neked viszont sajnos ez szükséges.
"Addig kb. 10X szervizbe viszed a fingómotorost ilyen olyan motorhibák"
Mindkét eddigi autómat 150 ezer kilométerrel vettem. Az elsőt 180 ezernél adtam el. A jelenlegi második 173 ezernél tart. Mindkettőnek full gyári a motorja, bontva soha nem voltak és egyiknél sincsen jele annak, hogy bontani kell őket a közeljövőben. 300 ezret könnyedén elfut egy benzinmotor.
"és fékhibák miatt"
Elektromos autón nincsen fék, jó tudni. Gondolom futóműve sincsen, hanem siklik a levegőben. Lefékezni pedig puszta emberi akarattal lehet, mivel a magas intelligenciájú pesti értelmiségiek még telekinézisre is képesek.
"a városi ember problémáinak átélése nem éppen várható el az alacsony IQ-tól"
Ha annyira intelligens lenne a pesti, akkor nem költözne pest belvárosba, ahol tudja, hogy szmog van és megfullad. Létezik külvárosi rész, illetve agglomeráció is, ahol a vidékhez hasonlóan tisztább a levegő. A hiperszuper elektromos autóval nem lenne szabad, hogy problémát okozzon napi 10-20km ingázás.
"Még mindig elhiszed a marketinget és letagadod a valóságot."
Milyen valóságot? Ami csak a te fejedben létezik? Elektromos autóról te csak újságban hallottál ott tanyán.
"Drágább autóval példálózni még mindig szánalmas, én sem az F1-es autók 50%-os hatásfokát használom "
Az elektromos autók 90+%-os hatásfokához képest szánalmas.
Facts:
1. EVs require less maintenance than ICE vehicles.
The U.S. Department of Energy states that, “EVs typically require less maintenance than conventional vehicles because:
The battery, motor and associated electronics require little to no regular maintenance
There are fewer fluids, such as engine oil, that require regular maintenance
Brake wear is significantly reduced due to regenerative braking
There are far fewer moving parts relative to a conventional gasoline engine.”
Because EVs run on battery power and have fewer internal fluids, they will not be subject to oil changes and do not undergo the amount of maintenance required for ICE vehicles. The Argonne National Laboratory conducted a study in which they found maintenance and repair of an EV transit bus is 40% less than the cost to maintain an ICE vehicle of the same size.
They also noted that, in general, over multiple vehicle types, “BEVs (Battery Electric Vehicle) systematically have lower maintenance costs than ICEVs.” This is due to the fact that ICE vehicles must maintain the transmission, spark plugs, oxygen sensor, timing belt, fuel filter and engine air filter, unlike an EV.
ICE vehicle owners must also budget 2-3 oil services a year which can be between $25-$50 for regular oil and $45-$70 for synthetic oil on average, for each oil change, according to Wolfchase Honda. If the owner wants to purchase oil for a luxury car or ultra-powerful engine, the oil change “could even be over $100.”
2. EVs are less expensive to maintain throughout their lifetime compared to an ICE.
The Nickel Institute, “a global association of leading primary nickel producers,” conducted a study in which they followed EVs throughout their lifetime to compare the total cost of buying and maintaining EVs to ICE vehicles.
They stated, “The findings of the reports indicate that the total financial cost of owning an EV could be a compelling advantage to the consumer for most vehicle models.”
According to Argonne National Laboratory’s data below, maintaining an ICE vehicle costs about 1.66 times the amount to maintain a BEV per mile.
EV batteries are expected to withstand the life of the EV.
Many people are aware of the degradation of lithium-ion batteries in iPhones with a battery life of only 500 charging cycles or about 2 years before degrading to 80%. They assume EVs have the same degradation patterns.
EV batteries do degrade but at a much slower rate because the battery is much larger. The U.S. Department of Energy states that currently, “The batteries in electric-drive vehicles are generally designed to last for the expected lifetime of the vehicle.” They also state that “the expected battery lifetime is 12 to 15 years under normal operating conditions and in moderate climates.”
In 2018, Geotab, a company that tracks battery performance in many EVs, published a study that showed a 2.3% degradation within EVs per year. “Which?” conducted a survey in 2020 with 1,016 participants about their EV remaining battery life. The results showed an 8% battery reduction rate over 6 years which is about a 1.33% reduction each year.
Which? also stated, “While owners of new electric cars (up to three years old) can rely on their batteries and have around 98% of their original range available on average, drivers of older models (dating back to 2014) report a steady decline in usable battery life with the oldest models capable of 92% of range from new.”
These strides in decreasing degradation are due to aspects such as battery manufacturing and decreasing extreme temperatures with thermal cooling, as Geotab stated. The charging habits of the owner will also make an impact on how quickly the battery degrades, such as not letting the car’s battery run down to 0% and not keeping it completely charged to 100% every day.
Tehát alacsonyabb a fenntartási javítási költség, és tovább bírják mint a robbanósok.
Nincs problémája a fékrendszerrel sem, mert a fék nem mechanikus, hanem elektromágneses eleven működik.
"Elektromos autóról te csak újságban hallottál ott tanyán."
Máris elfelejtetted, hogy egy tanyasi proli SZAKMUNKÁS vagyok? Évek óta minden nap átlagosan 3-4 autóban ülök, a sajátomon kívül. És bármilyen furcsa, elektromos autók errefelé is vannak. Most ha ezt pároztatod azzal a ténnyel, hogy bizony az elektromos autót is kell szervizbe vinni... egészen biztos vagyok benne, hogy jobban értek hozzájuk, mint egy 14 éves.
"Az elektromos autók 90+%-os hatásfokához képest szánalmas."
Mekkora a hatásfoka az akkumulátorok gyártási fázisainak? Na és az elektromos áram előállításának, szállításának?
"Évek óta minden nap átlagosan 3-4 autóban ülök, a sajátomon kívül."
Ja te vagy a falusi ételfutár?
Ha megszenvedtél az angollal a Google félrefordítóval, láthatod, hogy a vitát (ismét) elvesztetted.
Mégis hogyan veszítettem el egy vitát, ami nem is létezik? Nincsen vita, csak tények vannak. Minden követ megmozgatsz, hogy jobb színben látszódjon az elektromos autó, de kizárólag marketinget látok. Honnan másoltad be ezeket? Na lássuk csak...
Mutass egy PÁRTATLAN forrást. Kérlek. Komolyan. PÁRTATLAN! Pár-tat-lan. Ez azt jelenti, hogy az írót nem befolyásolják külső tényezők. Szóval csak hogy egy példát mondjak, valamelyik elektromos autónak a gyári paraméterei nem pártatlanok. Egy elektromos autó vlogger szava nem pártatlan. És ami a legfontosabb, mivel tőlük másoltál fentebb: A POLITIKÁTÓL FŰTÖTT USDOE NEM PÁRTATLAN! Ahogy nem pártatlan az akkumulátor gyártó sem. Ők mind-mind az elektromos autókból élnek, nyilván csak jókat mondanak róluk, ennek érdekében ferdítenek, kitalálnak, hazudnak. Ezek annyira hitelesek, mint a fingómotoros autók mellett lobbizó közelkeleti olajsejkek. Tudtad, hogy az 1950-es években a dohánygyártók azt hirdették, hogy a cigaretta egészséges? Na vajon miért tették ezt, miközben tudták, hogy nagyon is káros?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!