Szerintetek a robbanómotoros autó inkább a nyugdíjasoknak való? Mert lassabban gyorsul, nincs nyomatéka. A fiatalabb aktív korosztálynak meg az elektromos autó a dinamikusabb mozgása és ereje miatt?
$3.6M Bugatti CHIRON vs TESLA PLAID DRAG & ROLL RACE at the all new Triple F Raceway
Ferrari SF90 VS. new Rimac Nevera DRAG RACE WORLD RECORD
https://www.youtube.com/watch?v=TthphKKvpBQ
"lassabban gyorsul" - ha menni akarsz valahova, az fogja meghatározni hogy milyen járművet preferálsz hogy mennyi idő alatt gyorsul százra? Nem hiszem.
"dinamikusabb mozgása és ereje miatt" - a reszponzivitás fontos ugyan, de megint csak nem ez fogja meghatározni hogy milyen autót választ egy személy.
Ha a fiatalság csak gyorsulási versenyzőkből állnak akkor lehet lenne alapja az érvednek. De az olyan dolgok mint például a gyorsulás, vagy nyomaték nem fogja érdekelni az átlag embert ha azért kell neki egy autót hogy mennyen a tescoba vagy elvigye a gyerekét az iskolába. Az átlag ember az ár, a fenntartási költség és a kényelem alapján fog választani. Nem a gyorsulás alapján.
Jól mondják az előttem szólók.
A gyorsulásnak max a gyorsulási versenyekre járóknál van lényege.
Szabályosan úgysem közlekedhetsz akárhol akármennyivel.
Így a lényeg az hogy egy jármű A -ból B -be a lehető leg megbízhatóbb módon és ha lehet a leg olcsóbban elvigyen.
Lehet hogy az elektromos autó jól gyorsul de ha nagyon nyomod neki és még fűtesz/légkondizol is akkor 150km -enként meg kell állnod 1-2 órát tölteni. Vagy 110 -el araszolsz az autópálya külső sávjában nagykabátban. Akkro elmegy 3-400km -t is. Ja a benzines meg a dízel 1000 -et is akár. Tehát (jelen állapotában még) használhatatlan a villanyos!
A gazdag ficsúrok megveszik mert jó fejeknek akarnak látszani meg legyen mivel vagizni jó drága járművel. Ok eleinte ingyen töltés volt úgy megérte most már keményen fizetik a villanyszámlát a töltő ponton és otthon is. Tehát már drágán is megy a dolog.
Köszi akkor már inkább maradok a benzinesnél.
"ha nagyon nyomod neki és még fűtesz/légkondizol is akkor 150km -enként meg kell állnod 1-2 órát tölteni"
A legnépszerűbb elektromos autó Európában a Tesla Model Y:
Ennek a hatótávja 542 km. A töltési ideje pedig 27 perc.
Tudom, amikor szarozni kell, akkor mindenki napi 2000000000000000 km-t vezet -200000000000 fokban, csak hogy szarozhassa az elektromos autókat. De a valóság az, hogy az egyetlen probléma az áruk, nem az hogy nem lehet velük menni.
" Tehát (jelen állapotában még) használhatatlan a villanyos!"
Ha használhatatlan lenne, akkor nem használnák olyan sokan, és főleg nem a gazdagabb réteg. Csak az USA-ban közel 3 millió elektromos autó fut.
Nem mindenkinek igénye az, hogy napi 500+ km-eket vezessen. Sőt, igazából csak kevés embernek van erre valóban szüksége, a nagy többség beéri napi max 50-100 km-rel.
Kamaszkoromban egy jó ideje szolgáló Daciánk volt. Az emlékeimben van egy kép, mikor egy nagyon pöpec autó állt mellettünk a piros lámpánál. A lámpa zöldre váltott, a másik autó állva hagyott minket. De mit ért el? Előbb érte el a következő lámpát és sokkal tovább állt a lámpánál. Mi szépen kényelmesen felgyorsulgattunk, gurulgattunk, és kb. akkor értünk el a következő lámpához, mikor az zöldre váltott. A másik autó jobban gyorsult és nagyobb volt a nyomatéka? Ja. De mit ért el? Az átlagsebességünk ugyanaz volt, ő gyorsan ment, de többet állt, mi meg nem gyorsultunk jól, de volt is idő utolérni a másik autót.
Hosszabb útszakaszon sem olyan hatalmas előny a gyorsulás. A Dacia is tudott menni 130-cal, de ha lakott területen kívül 90-nel lehet menni, akkor az ember nem az autó technikai korlátai miatt, hanem attól független okok miatt mondjuk nem ment hosszútávon 100-nál gyorsabban. Hosszabb távon jelentős szakaszok – mondjuk egy nem túl forgalmas autópályán – szinte állandó tempóval megy az ember, annak, hogy hogyan gyorsul az autó az lényegtelen szemponttá válik.
Ugyanaz a vezető egy átlagos elektromos autóval nem ér fel Szegedről Budapestre fele annyi idő alatt, mint egy robbanómotoros autóval, főleg ha meg is szegi, de valamennyire figyelembe veszi a KRESZ-t. Értem, hogy ha valaki vesz egy elektromos autót, akkor érzi a különbséget, és mivel mindenki arra büszke, amije van, így mindjárt nyugdíjas mazsolák lesznek azok, akik nem vettek elektromos autót. De igazából ténylegesen, praktikus szempontokat nézve az autó gyorsulásának addig nincs meghatározó jelentősége, amíg nem akarod felszedni a melletted ülő lányt.
(Mivel egy jó ideje sem elektromos, sem robbanómotoros autóm nincs, így nem vagyok elfogult, egyszerűen a dolgot a helyén, kontextusában igyekszem megítélni.)
Kérdező, téged bullyztak gyerekkorodban a dízel/benzines autók? A verdál rajzfilm egy szereplője vagy?
Nyilván az elektromos hajtás korszerűbb és nyilván az jelenti a jövőt, ezt aligha tagadja bárki is. De egyrészt nem azért, mert a sportautózás szerelmeseinek az megfelelőbb - pont nekik nem lesz igazán megfelelő -, meg nem azért mert aztaaa mekkora nyomaték, milyen gyorsulás. Másrészt az a vehemencia meg harciasság, ahogy a témához hozzáállsz, egész egyszerűen komolytalan és egy lázadó dühös kiskamasz képét sugallja. Lehet, az is vagy, akkor majd kinövöd. Ha felnőtt vagy, akkor viszont ez így ciki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!