Miért olyan gyenge a nyugat-európai 8.osztályos tanulók matek és term.tudományos tudása a magyarokhoz képest a nyugati-európai diákoknak?
30, valóban nem kapnak a gyerekek ma már körmöst, kaphatnak jó jegyeket, ha felkészültek, nem térdepeltetik őket kukoricára.
Ugyanakkor a poroszosabb, lexikális tudásanyagra alapozó rendszer van. És ez igy van jól.
Lehetne sokkal liberálisabb is, de isten ments, hogy az legyen.
# 30
Egyáltalán nincs poroszos rendszer Magyarországon.
1.) Nincs tanári tekintély, amely tekintélyelv a porosz rendszer alapja.
2.) Nincs társadalmi presztízse a tanári pályának.
Többször szerepelt a médiában, hogy a gyerekek megverik, leköpik, megalázzák a tanárokat. A mi helyi állami általános iskolánkban a gyerekek szétverték a mosdót, összetörték a padokat, székeket, lyukat ütöttek az ajtókba. Mindennek semmi következménye sem lett.
@kürasszír: Amit a média lead, az olyasmi, ami hírértékű, azaz a megszokottól eltérő, nem normális. Ergo a médiában megjelenő hírek számára hivatkozni érvként kissé sántít.
A tanároknak lehet tekintélye, de az nem jár automatikusan. Azt el kell érni. Ez az ami nehéz úgy, hogy a tökfej banda, amelyik kormánynak nevezi magát, folyamatosan alázza és negligálja a tanárokat.
# 33 # 34
Érdekes módon az összes magyar Nobel-díjban részesültet a poroszos oktatási rendszer nevelt ki magából, ahogy szinte az összes nemzetközi hírű magyar tudóst is.
A liberális oktatási rendszernek valahogy feltűnően hiányoznak az eredményei.
A környékünkön az összes általános iskolában előfordultak olyan incidensek, amilyenek 20-30 éve elképzelhetetlenek lettek volna.
Többször történt tanárverés, nem országos, hanem helyi, járási szinten az elmúlt években.
#35
Itt van egy cikk Rátz Lászlóról (ha már a Nobel-díjasok kineveléséről beszélünk), mindenki döntse el, mennyire poroszos stílusú.
Megjegyzem, megint arról van szó, milyen volt az oktatás 100 éve. Tény, hogy akkor nagyon jó volt a magyar oktatás, de a hazai mozdonygyártás is, valamiért mégsem gőzmozdonyokat, meg Kandó- féle mozdonyt akarunk gyártani... (Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne sokmindent átvenni abból az időből.)
Egyébként tény, hogy a poroszos oktatással is lehet jó eredményt elérni. A kelet-ázsiai országok oktatása nem kicsit jó, és egyben elég poroszos is. (Bár valószínű ez a hatékonyság a kultúrán is múlik.)
De nem attól lesz egy oktatasi rendszer hatékony, hogy poroszos vagy nem poroszos (akármit is értsünk ezen). Mindkettőt lehet jól és rosszul is csinálni. A magyar oktatási rendszer jelenleg elég erősen az utóbbi fele konvergál...
Bocs, véletlenül küldtem el. A vége:
... hajdani magyar oktatásra is.)
@35
Más, nyugatabbi országokban az utóbbi időben is termelt ki liberális oktatási rendszer Nobel-díjas tudósokat. És ott sem verik a tanárokat a diákok. Tehát van működő példa rá, tehát a Nobel-díj nélküliség nem a liberális oktatási rendszer hibája. Sokkal inkább annak, hogy el van hagyagolva az oktatásügy már hosszú ideje Magyarországon.
De ez már sajnos politika, és nem a Tudományokba való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!