Összefogással megakadályozható, hogy a gépek kiszorítsák az embereket az életünkből?
Neked akkor ugye nincs se mosógéped, se mosogatógéped, se autód, se telefonod, se számítógéped, se lámpád, se hűtőszekrényed, se mikród, se semmi hasonlód ugye?
Ha meg ezek közül csak egy is van, akkor kussolj.
12
De nem érdekel az istenverte AI, nem vele akarok beszélgetni hanem valódi, érző, hús-vér emberekkel. Nem érted, hogy ez minden ember valós igénye, hogy más emberekkel kapcsolódjon, kommunikáljon a mindennapokban?
". Nem érted, hogy ez minden ember valós igénye, hogy más emberekkel kapcsolódjon, kommunikáljon a mindennapokban?"
Nem ertem, mert nekem pl semmi ilyesmi igenyem sincs. Ha havi egyszer beszelgetek valakivel 10 percet, az untig eleg szamomra a kovetkezo honapra.
És miért is munka közben vagy más munkája közben kellene kiélned a szociális kapcsolatok iránti szükségletedet?
Család, barátok, stb? Miért ne lehetne az automatizálás és gépesítésnek hála megnövelhető szabadidődben velük megtenni ezt? Ha a pénztáros, ügyfélszolgálatos, pincér stb jelentik neked az egyedüli társaságot, akkor bajok vannak.
Nem petíciót kell írni. Ritkán járok Tescóba, de kerülöm a gépi kasszákat. Akkor is ha az "emberes" kasszánál hosszú sor áll.
Ha más is így tesz, és rászán néhány plusz percet a vásárlásra, akkor a gépeket selejtezik ki nem az embereket.
A fene tudja. A pénztáros szakma remekül automatizálható. A mai korban meg inkább van munkaerőhiány, mint munkanélküliség. Értem én, hogy aki abban nőtt fel, hogy lehet beszélgetni a bolti eladóval, annak ez így „hátborzongató”, de ezt nem feltétlenül jó érv. Azon sem vagyunk kiakadva, hogy a hús-vér kalauz helyett egy „lelketlen” gép érvényesíti a buszjegyet, vagy hogy a bankos, postás néni helyett az interneten intézzük a csekkfeladást, átutalást, meg az ATM-nél a készpénzfelvételt. Sokkal kényelmesebb, gyorsabb, költséghatékonyabb is így.
Igen, legyenek meg az emberi kapcsolatok, nagyon fontosak azok, de nem biztos, hogy erre a bolti vásárlás az ideális helyszín. Rég megette a fene, ha valakinek a szociális életében a bolti eladóval való diskurzusnak jelentős súllyal bír. Illetve nyilván az is megmarad mondjuk egy kis boltnál. Én is úgy vagyok vele, hogy a sarki pékségben néha váltok pár szót a nénivel, olyan témáról, ami nem a vásárlással kapcsolatos, de egy Tescoban nekem ez már inkább lenne furcsa. Nem is nagyon látok rá példát.
(Nota bene az idézett cikkben sok embernek nem az automatizálással volt gondja, hanem annak a nehézségeivel, nem szociális, hanem technikai természetű problémája van a rendszerrel.)
> Láthatjuk mit csináltak az ügyfélszolgálatokkal is.
Egy jól működő automatizált ügyfélszolgálatnál van emberi kapcsolat is, ha arra van szükség, de egy csomó ügy gyorsabban és kényelmesebben intézhető ügyfélszolga nélkül is.
> De nem érdekel az istenverte AI, nem vele akarok beszélgetni hanem valódi, érző, hús-vér emberekkel.
A Tesco eladóval? Akkor már ott valami nagyon félrement. Amúgy lehet beszélgetni a többi, szintén beszélgetésre vágyó vásárlóval is, sőt jobb úgy, mert aki gyorsan akar végezni a vásárlással, azt ez nem tartja fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!