Összefogással megakadályozható, hogy a gépek kiszorítsák az embereket az életünkből?
NEM.
Ahogy az ipari forradalom korában sem lehetett megakadályozni a gépek elterjedését - sem géprombolással, sem sztrájkkal -, úgy ezt sem lehet megállítani, ez a fejlödés menete.
1
Szerintem meg az emberi élet legyen legelől és csak utána a fejlődés.
Magyarán, ha az emberek nem szeretnének egy sivár, személytelen világot akkor ne is legyen. Bármennyire is ez lenne az érdeke néhány profitorientált vállalatnak.
2
Én például szeretnék ember kiszolgálókat. Mosolyogni, megköszönni, megkérdezni milyen napja volt, esetleg érdeklődni, segítséget kérni. Nem egy olyan gépet aki magasról tesz a problémámra.
5
Én nem de sokan igen. Nekem ugyanis más a munkám, hivatásom. Sokan meg aggódnak hogy a költségcsökkentés érdekében elvesztik munkájukat.
Láthatjuk mit csináltak az ügyfélszolgálatokkal is. Egyben ijesztő és gusztustalan ez a mértékű kapzsiság.
Kérdezö: csak senkit nem érdekel, akik bevezetnek ilyet, hogy TE mit szeretnél, nekik a magasabb profit a lényeg.
A fejlödés meg van, megakadályozni, visszafordítani nem lehet.
De ha annyira pozitívnak tartod ezt a munkát, akkor próbáld ki, egy hét múlva már nem lesz kedved mosolyogni másokra, akik közben bunkók veled, ugráltatnak, stb.
"Szerintem meg az emberi élet legyen legelől és csak utána a fejlődés."
Az van legelöl. Október-november környékére 8 milliárdnyian leszünk a bolygón. Én 42 éve születtem, akkor még csak 4,5 milliárdnyian voltunk. Ennél hová legyen még előrébb az emberélet?
"Én például szeretnék ember kiszolgálókat."
Azok lesznek is mindig, amíg lesz rá fizetőképes kereslet. Amúgy merrefelé laksz, hogy arrafelé csak gépek szolgálják ki az embereket? Tudomásom szerint még Japánban is bőven túlsúlyban vannak az emberi kiszolgálók, pedig ők élen járnak a robotizációban az egész világon.
"Én nem de sokan igen"
Annyian biztosan nem, mint amennyire igény lenne. És kérdés még, hogy vajon akkor is örülnél-e a bájolgásnak, ha emiatt 30-40 százalékkal drágábban kapnád meg, amit ott veszel.
Kicsit idevág:
Nem igazán. Itt is csak az öregek lázadnak, de
1, nem ők a legfontosabb ügyfélcsoport a Tesco-nak (sem.)
2, bár általában nem ezzel magyarázzák, de igazából ők is csak azért nem szeretik, mert nehezebben alkalmazkodnak már a változásokhoz. Idővel megszokják ők is.
Igazából nem is az emberi kapcsolatok elsorvadása ezzel a probléma, mert ha neked a pénztáros meg a telefonos ügyfélszolgálat az "emberi kapcsolat" az már régen rossz. A kérdés inkább az, mi fogja felszívni azt a sok létszámon felülivé válló munkaerőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!