Elektromos autókban mennyire van jelen az eletro szmog?
#1 te vagy az, aki látszólag ért hozzá, de tulajdonképpen sületlenségeket beszél.
Az elektromágneses kompatibilitásnak nincs köze az emberhez. Az arról szól, hogy más készülékeket ne zavarjon.
#2 (19:22) - szerintem a te "sületlen" megjegyzéseid sem hiányoznak itt senkinek. A kérdéses fogalom ugyanis ezo kategória, és csak az ezósok tudják, hogy pontosan mikor és mit értenek alatta. Lehet hogy a kérdezőnek az okosmobilját zavarja valami a kocsijában, és ez inspirálta a kérdését.
Az elektromágneses kompatibilitás tágabb értelmezés szerint pedig az egész környezetre is vonatkozhat - tehát az ott fellelhető élőlényekre is.
Persze lehet most előírásokra meg jogi terminológiákra hivatkozni, de ez nem lényeges. Az itt a lényeg, hogy egy sorozatgyártott gépi berendezés nem okozhat problémát a felhasználójának sem.
"szerintem a te "sületlen" megjegyzéseid sem hiányoznak itt senkinek."
Azt elhiszem, hogy a hülyeségeket íróknak a helyreigazítás nem tetszik. :D
"A kérdéses fogalom ugyanis ezo kategória"
A jól képzett műszakiak ismerik. :) Fizikus doktori értekezésekben is szerepel, vagy az NMHH írásában, vagy az MTA kutatóintézetének munkatársai által írott cikkben. Idemásolok neked egy jó definíciót:
Az elektroszmog a mindennapok folyamán ránk ható, bennünket körülvevő elektromágneses sugárzások együttese, mely természetes (például villámlás, meteorológiai jelenségek, Föld mágneses tere, stb.) és mesterséges (például telekommunikáció, energiaátvitel, közlekedés, számítástechnika, stb.) forrásokból származik
"Lehet hogy a kérdezőnek az okosmobilját zavarja valami a kocsijában"
Látod, hogy összevissza beszélsz. Ez az EMC tárgyköre, nem az ember pislogása.
"Az elektromágneses kompatibilitás tágabb értelmezés szerint pedig az egész környezetre is vonatkozhat"
Hátdehogy. Olvass bele az EU direktívába:
„elektromágneses zavar”: bármely olyan elektromágneses jelenség, amely ronthatja a berendezések működését; az elektromágneses zavar lehet elektromágneses zaj, nem kívánt jel, vagy magában a továbbító közegben bekövetkező változás;
"Persze lehet most előírásokra meg jogi terminológiákra hivatkozni, de ez nem lényeges"
A közmegegyezéses definíció a lényeges, nem pedig valakinek a saját egyéni értelmezése. :D
"Az itt a lényeg, hogy egy sorozatgyártott gépi berendezés nem okozhat problémát a felhasználójának sem."
Valóban, a lényeg az itt, de az nem az EMC tárgyköre.
Vegyünk egy szélsőséget.
Egy Tesla model S-t vagy model X-ez, 350-400V feszültség, 1000LE (740kW)
Palógáznál 1800A folyik kifele az akkuból.
Ennek a mágneses terét semmivel nem tudod leárnyékolni, legfeljebb ha +/- vezetők koax elrendezésben vannak (de nem így van).
És ez csak sima egyenáram része a dolognak, a motorok tekercsein már szaggatott egyenáram (néhány kHz frekvenciájú) folyik.
Én aztán nem vagyok egy ezoterikus, konkrétan villamosmérnök vagyok. De aki erre azt mondja, hogy itt nincs "elektroszmog", az még nem látott 100A-eket sem folyni vezetéken, nemhogy majd 2kA-t.
Az EMC vizsgálatnak semmi köze az emberre ártalmas sugárzásokhoz.
#6 (20:21) Az említett alacsonyfrekvenciás elektromágneses mezők fiziológiai hatása teljesen elhanyagolható. Ha tényleg "villamosmérnök" vagy, akkor eléggé nagy szégyen, hogy ennyit sem tudsz.
Mellesleg nem kell koaxiális vezeték, elég csak egymás mellett vezetni a két kábelt, hisz a mezőintenzitás ebben a konfigurációban a távolság harmadik hatványával csökken. A távolabbi gyenge (és jobbára sztatikus) mezőt meg már egy vékony vaspléh is jól leárnyékolja.
#8 -köszi az új nevet!
Tehát nekem - a "harmadik hatvány"-nak olyan heréim vannak, melyeknek csak az IONIZÁLÓ elektromágneses sugárzás árt.
A zacsibőr-problémák már 5 elektronvolt fotonenergiánál kezdődnek, de a mogyoróim miatt nem aggódnék 10000 elektronvolt alatt, ha egy pléh is van a sugárforrás útjában!
:-)
#9: az ionizáló sugárzasnak azonnali szövet és DNS roncsoló hatása van, ezért laikus szemmel láthatóan káros.
A nemionizáló sugárzásnál is van az a szint, ahol pár perc alatt meg lehet kapni a "szükséges" dózist, részletekért lásd mobil tornyok és antennák karbatartását.
Alacsonyabb térerőnél pedig hosszútávú hatások lehetnek, amiket elég nehéz bizonyítani és cáfolni is. Az azbesztre is csak azert sikerült rábizonyítani, hogy 20 év mulva rákot okoz, mert a boncoláskor ott figyelnek a szálak a szétrohadt tüdőszövetben. Az alacsony intenzitású elektromágneses sugázrás nem hagy ilyen nyomot.
Amúgy az alacsonyfrekis mezők fiziológiai hatása is csak annyira elhanyagolható, hogy a mozdonyvezetőknél sztatisztikailag kimutatható az emelkedett lukémia kockázat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!