Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Milyen szakdolgozat témát és...

Milyen szakdolgozat témát és címet adjak, ha a Forma 1-el szeretnék foglalkozni és marketing/fogyasztó szemszögből szeretném megkőzelíteni?

Figyelt kérdés

Kereskedelem és marketing szakon tanulok és a szakdoga előtt állok. A szakdolgozatomon gondolkodtam és olyanból szeretném írni, ami érdekel, mert úgy gondolom, hogy annak szívesebben állok neki mindig és több kedvem van utána kutatni is. És gondolkodtam, hogy mi lehet vajon ami érdekel és a sportok felé vettem az irányt, azon belül is a Forma 1 lett a befutó, de nem tudom pontosan, hogy azon belül mi legyen.

A fogyasztói szemszögből kellene megközelíteni vagy marketing irányból. De az a baj, hogy nem tudom teljesen, ráadásul túl általános sem lehet, illetve kellene hipotézis is, amit majd megindoklok. Illetve primer kutatás (kérdőív) készítés is kell majd, na most ahhoz is egy olyan téma kell, amiről tudok kérdezni embereket.



jan. 10. 23:46
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Abból indulj ki, hogy mire irányul ez a sporttevékenység, alapból miből indult ki.


Autógyárak versenyeznek egymással: autótervező mérnökök, formatervezők, számítástechnikusok, speciális sportöltözék tervezés, gyártás, stb.


Erre ez sportágat alapítottak, mely az autógyártón kívül számos ipart és kereskedelmet bevonz.


Több országban építettek pályákat: reklám az autógyárnak, turistaforgalom fellendítése, turizmus marketinggel ( utazás, szállás, fogyasztás) szorosan összefügg, egymást feltételezik.


Stb,. Stb.


Én ezekből indulnék ki.

jan. 11. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Az otletelesben az AI sokat tud segiteni.
jan. 11. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget!:)
jan. 11. 12:34
 4/4 anonim ***** válasza:

Az hogy F1 még nagyon-nagyon-nagyon tág. Én semennyit sem értek a szakodhoz, de nézd vissza, hogy ezekben a témakörökben, tantárgyakban miket tanultatok, miket vizsgáltatok, mivel foglalkoztatok.

Nézz utána az aktualitásoknak is az elmúlt évekből, történt-e valami újítás ami érintette a fogyasztókat, vagy változott-e valami a marketingben? Annak milyen hatása volt rövidtávon? Érdemes lehet-e ezt hosszútávon vizsgálni?


Van-e valami ötleted, hogy te mit változtatnál, vagy újítanál? Erre az ötletre van példa más sportokban/sporteseményeken? Az alapján mire lehet következtetni, nyereséges lenne-e ezt átültetni az F1 világába?


Vettél már részt F1 versenyen, rendezvényen? Ott mit láttál, mit tapasztaltál a fent említett szempontok szerint?


A szakdogád szólhat nem csak a jövőbeli, de a múltbeli dolgokról is. Például hogyan változott a reklámfelületek aránya az F1-ben belül? Értem ezalatt, hogy az elmúlt 10/20 évben merre tolódott a marketing figyelme. Szociális média? TV közvetítések? Youtube-közvetítések? Ennek milyen következményeit tapasztalhatjuk? (Kérdéssorhoz ötlet: F1 fanok hol, milyen médiumban értesülnek először az őket érdeklő hírekről, milyen gyakran használják ezeket a felületeket stb.). Vagy, ha fogyasztói igény, változott-e és ha igen hogyan a futamokon felszolgált kínálat (mondjuk a Hungaroringen), ezzel elégedettek-e a vendégek? stb.

jan. 11. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!