Mi a baktériumok legfőbb feladata a természetben?
Köszi!
Én is sokat szenvedtem az idióta tanaraktól az iskolarendszerben. De végül biológiából is leérettségiztem és az egyetemi mesterképzést is túléltem, de azt fizikából. (#6 és #8 vagyok)
Valójában semmilyen élőlénynek nincs semmilyen feladata.
Aki ilyesmire céloz, az valamilyen vallásos háttérben gondolkodik,ám nem akarok ebben az irányba elmenni.
Minden élőlénynek megnyilvánulásai vannak, feladatot nem kell teljsíteniük, mert nincs olyan aki, vagy ami ilyen feladatot kiadott volna.
Aztán ha az a bizonyos megnyilvánulás az adott környezetben előnyös, vagy legalább nem káros, akkor a szóban forgó élőlény megmaradhat, szaporodhat és terjeszkedhet, ha pedig káros, akkor meg nem.
Ez az evolúció törvénye.
Szóval ez a "feladat" dolog még a 19. századból ered, amikor az élővilágra valamiféle mechanisztikus dologként tekintettek, tehát mint valami nagy gép, aminek az alkatrészeit valamiféle feladatokra teremtették. Illetve az evolúcióra is inkább úgy tekintettek, mint valamiféle ranglétrára, amin felfelé kapaszkodva egyre nemesebb feladatokat lát el az adott élőlény, és persze ki más is ülne az egésznek a tetején, mint az ember. (A bacik meg nyilván mindenféle alantas munkára lettek teremtve.)
Természetesen mindez teljesen idejétmúlt, de ennek ellenére szilárdan tartja magát a magyar közoktatásban. Sajnos a tanárok egy része, én is láttam iylet, azután megy át tanárszakra, miután már az adott kutatószakon minden leheteséges tárgyból vagy megbukott, vagy úgy rugdosták át kettessel. Nekem is volt olyan ex-biológus hallgatótársam, akit később nem kis megrökönyödésemre egy iskola tanárijában láttam, amikor egy (tanár) ismerősömet látogattam meg.
Sajnos az ilyen emberek rettegnek attól, hogy bármiféle önálló ötletük legyen és/vagy pontosan tudják hogy nem tudnak semmit, és félnek, hogy kiderül. Igen, sajnos vannak olyan emberek, akik a tanított anyagot betű szerint biflázzák be (a benne levő elgépeléssel együtt - ilyet is láttam), és bizony amikor az ilyenből végül tanár lesz, akkor kb ugyanezt is várják el.
Ez a "gondoltam valamire de nem mondom meg hogy mire" egy külön szánalmas kis hatalmi játék, nyilván előbb-utóbb kitalálod, hogy mire gondolt, addig meg megvan a kis öröme neki, hogy mégiscsak ő a tanár.
#14 Egy közeli hozzátartozóm (szlovákiai magyar) a "patinás" nyitrai (Konstantin filozófus) tanárképzőbe járt, és személyesen vele történt a következő eset:
Az előadó tanársegéd (nőnemű, alighanem doktorandusz - tehát még nem volt ideje elhülyülni jósorában) éppen az optikai mikroszkóp működésének rejtelmeibe vezette be a jövő tanárnemzedékét. Tankönyvek és on-line anyag híján mindenki jegyzetelt mint az állat. A tanárnő kitért olyan részletkérdésekre is, hogy "a piros fény hullámhossza rövidebb mint a kéké" - na ekkor felszólalt az emberünk.
Minden tekintet rá szegeződött olyan üzenetet kommunikálva: "Hogy lehetsz te akkora marha, hogy megkérdőjelezed egy egyetemi előadó tudását?"
A tanársegéd határozottan megismételte állítását, de mivel emberünk továbbra sem értett egyet vele, fellapozta a jegyzeteit (vagy segédirodalmat) - ahol szerencsére helyesen volt leírva a téma. Gyors elnézéskérés után szinte mindenki az előadóteremben nekiállt átjavítani a hibás jegyzetét!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!