Az elektromos autók lehet, hogy mégsem segítenek?
Úton, útfélen olvasni, hogy a globális felmelegedést nagyon gyorsan meg kellene fékeznünk.
Na most azon gondolkodom, hogy ha veszek 3 milláért egy akármilyen kocsit és ezzel szembeállítom a mondjuk 10 millás elektromosat, akkor a különbözeti 7 milliós összeget vajon mennyi fosszilis erőforrások árán tudom előteremteni ? Könnyen lehet, hogy semmit sem nyerünk az egésszel.
Nem kényelmi okok miatt nem menne az olcsó fapados villanyautó téma.
Azért nem menne, mert az autóiparnak ma már olyan biztonsági alapszabályok vannak előírva, amelyek mondjuk 20 éve nem is léteztek extraként sem, de amit ma egyszerűen nem szabad kihagyni és rohadt drágák.
Már ha tényleg autóról beszélünk, nem négykerekű segédmotorról, ami sokaknak nem alternatíva.
Légzsák hegyek, ABS, vészkanyarodási segédlet (rénszarvas, ESP...), követő vészfék, automata övfeszítő, 3D ütéselnyelő vázkeret stb.
Ott van a Smart. Hát, annak ellenére, hogy kétüléses vicc, nem lett éppen olcsó újkorában és nem csak a Merci státusza miatt.
Természetesen olcsóbb egy ilyen aszfaltpattanás, mint egy hatméteres kéttonnás limó, de a bogár népautóságát nehéz elérni.
A Fiat most erre hajaz amúgy, a legolcsóbb városi kisautó kiadása a céljuk, Genfben bemutatták a protót és 2 éven belül szériába akalrják küldeni.
Ez járhat a legközelebb az említett irányhoz.
Kicsit hülye példa, mert nem ez a fő szennyező elem, de azért meg kell nézni egy bigfoot, dízel találkozó, kamion/traktor verseny videóit. Főleg utóbbit. Na az a tök felesleges még a világnak. Látványos meg adrenalinbomba azokat a nagy dögöket látni hogy majd szétveti az erő, de valahol meg kell fizetni majd az árát a szórakozásnak.
De igen, jobb lenne ha rövid távra elektromost, vagy legalábbis hibridet használnának az emberek. Csak ugye a pénz... Miből vegyek 10 milliós hibridet?
Ráadásul egyre több TDI-t hoznak be nyugatról olcsón, ott már vedlik le ezeket a sz*rokat. Mikor minden második-harmadik autó amerre járok dízel és TDI na akkor?
Nekem is dízel van de nem lerúgott német ami már az akkori normát se tudja tartani mint anno kellett hogy tartson...
És igen, ha a napelem, szélerőművek, földhő, esővíz visszanyerés stb. értelmes megoldás elterjedne VILÁGSZERTE az sokat segítene. De nem lesz itt semmi javulás, csak dobálóznak a felelős vezetők a nagy szavakkal... Majd ha már úgy fog kb. kinézni a világ a szennyeződéstől és a sok szeméttől mint pl. egy Mad Max filmben akkor talán elgondolkozik a világ. De lehet még akkor sem.
Még a #13-hoz.
A benzin komplett kiváltásának elektromos energiaigényénél még egy nagy csalást elkövetett a vitázó páciens.
Mégpedig azt, hogy a benzines, gázolajos személyautó motorok hatásfoka 17-25 %, a villanyautóké meg 95-97%, még ha az akkutöltésen elbukott részt le is veszem, akkor is minimum 80%.
Vagyis a leírt energiaigénynek csak a harmada valós.
És még pluszban: ha a világ összes személyautóját egyik napról a másikra lecserélnénk elektromosra, az a világ áramigényét összesen 7%-kal növelné.
De nem fogjuk.
Kábé 30 év alatt fog lecserélődni, miközben a világ áramtermelés a mostani ráták alapján közel 50%-kal fog növekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!