Az elektromos autók lehet, hogy mégsem segítenek?
Úton, útfélen olvasni, hogy a globális felmelegedést nagyon gyorsan meg kellene fékeznünk.
Na most azon gondolkodom, hogy ha veszek 3 milláért egy akármilyen kocsit és ezzel szembeállítom a mondjuk 10 millás elektromosat, akkor a különbözeti 7 milliós összeget vajon mennyi fosszilis erőforrások árán tudom előteremteni ? Könnyen lehet, hogy semmit sem nyerünk az egésszel.
Ha sok lenne belőlük, és megújuló forrásból lehetne energizáltan taertani üket, akkor nyilván érnének valamit.
"7 milliós összeget vajon mennyi fosszilis erőforrások árán tudom előteremteni"
Ez a zsákutca, mert az egyszeri kiadás általában kevesebb lesz, akármekkora nagy is, mint a kis kiadás szorozva végtelen sok idővel.
Az említett magasabb ár egyelőre az elektromos autók elterjedésének is akadálya, szerintem értelmetlen az árkülönbözetet üvegházgázra vetíteni.
Az a helyzet, hogy az elektromos autók túl magas ára egy ideiglenes állapot.
Ez egy új piac, új fejlesztésekkel és egyelőre nem túl kemény piaci versennyel.
De ez nagyon gyorsan változni fog.
Már most pl. a Fiat, Seat és még ki tudja, ki mindenki 2020-ra 6-8 milla alatti elektromos autókat ígér, állami dotáció nélkül (ami sajnos nálunk gyakorlatilag nincs még).
Kínában már átcsapott a dolog az ellenkező végletbe, száznál több gyártó kínál belpiaci elektromos városi autókat filléres áron, nagyrészt sajnos oltári xar minőségben.
Be fog ez állni világszinten nemsokára egy kulturált, átlagemberes árszintre, miközben az üzemanyagok ára meg lassan de biztosan fog felfelé kúszni. Elő fog állni az az állapot, amikor a benzines-dízeles autók fenntartása fog többe kerülni, miközben árelőnyük meg vásárlásnál nem lesz.
Hozzátenném, ha már üvegházgázra vetíted a kocsira költött pénzt, lehet, hogy tíz éves használatra nézve már MOST az elektromos autó kerül kevesebb pénzedbe, mint egy benzines, vagyis kevesebb pénzedet pufogja levegőbe, élettartam-összköltségben ÉS nemlétező kipufogógázai révén is (a kettőt mindenképpen együtt kéne nézni).
A globális felmelegedés ellen nagy ipari kibocsátás szinten lehetne beleszólni. Ez jelenleg csak halottnak a csók kategória. Vagyis ebben a formában, ahogy jelenleg van.
A legnagyobb gond, hogy hiába van káros anyag kibocsátásra egyezmény, hogy egy éven át az egyes országoknak mennyit lehet kibocsátani, mert az az ország, aki simán a limit alatt van, az a különbözetet eladja más országoknak. Így hiába bocsát ki valaki kevesebbet, ha egy nagy kibocsátó a fennmaradó részért fizet, hogy annyival ő többet bocsátson ki, így összességében nem lesz kevesebb a kibocsátás, és nem jár szankciókkal, hogy valakik többet használnak, mint az előírt.
#5: Na mármint a marketing ezt adja el neked.
De csak Elon Must Teslája óta.
Előtte az elektromos autó miről szólt? Lusta xar, használhatatlan hatásfokkal, hatókörrel, megbízhatatlan élettartamú akkuval stb.
Ezt a képet borította fel a Tesla.
És igaz, az emberek nem a környezetkímélésért veszik. Azért veszik, mert botrányosan szedi a lábát és státusszimbólum lett.
Ami nem Tesla, az bizony általában kiélezett praktikum miatt kerül megvételre. Nem környezetvédelem miatt az sem, csak sokan számolnak, hogy a nulla adóval, ingyen parkolással, negyedakkora km-költséggel hosszú távon megéri. Pláne, ha valaki már otthon is napelemről küldi a háztájit.
Nincs ezzel baj. Kit érdekel, ha a vevő nem környezetvédelmi szándékból használ környezetvédő technikát, csak tegye.
Egyáltalán, a környezettudatosságot sem megértetni kell, hanem jó marketinggel TRENDIVÉ TENNI.
Mert az ember alapvetően hülye. És a globális felmelegedés ellen nem fog napelemet venni a házra, de ha a szomszédnak van, akkor köll. :)
Magyarországon 2018-ban elfogyott kb. 1,3 millió köbméter benzin és 2,3 millió köbméter dízel üzemanyag. ha ezt ki akarnád váltani árammal, akkor azt 2db Paks I. napi 24 órában, az év 365 napján folyamatos csúcsteljesítményen futva nem fedi le.
felejtsétek el.
#7 Konkrétan a te feltevésedről nem tudok mit mondani, viszont az tény, hogy még ha elő is tudnának állítani annyi áramot, ami a teljes lakosság igényeit lefedi, az atomenergia milliószor károsabb, mint a fosszilis üzemanyag mindent beleszámítva (fúrás, finomítás, elégetés és minden egyéb folyamat ezek között).
Az elektromos autók a legkisebb mértékben sem "zöldebbek" a benzin/dízeleknél. Ez csak egy 21. századi népbutítás. Mindig a 2000-es évek elején divat plazma TV jut eszembe erről. Évtizedek után úgy érezték, hogy nagyon kellene már egy technológiai újítás, mert már mindenkinek volt képcsöves TV-je és alacsonyak voltak az eladások. Jöttek a plazmák, elhintették mekkora király, a sok idióta megvette, pedig a valóságban egy zsák sz*r volt: életlen kép, rövid élettartam, hatalmas fogyasztás és csillagászati fogyasztói ár. Az elektromos autó hasonló elgondolás: az Otto-motor már túl régi technológia és valami hülyeséget fel kell hájpolni hogy mekkora király, hogy vegyék az emberek. Persze ha csak egy picit is utána jár az ember, rájön, hogy 10%-a sem igaz annak, amit mondanak róla.
"Az elektromos autók a legkisebb mértékben sem "zöldebbek" a benzin/dízeleknél."
Hát dehogynem. Ha a feltételek teljesülnek. Az meg az, hogy a fejlesztés legyen zöldebb. Ehhez már az is elég, ha gázolajos erőműben úgy sikerül fejleszteni, hogy annyival kevesebb a veszteség, hogy az fedezze az elektromosság szállítási veszteségét is, meg még valamennyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!