Az elektromos autó nem csinál elektromos szmogot?
Én meg hallottam valakitől, aki hallotta valakitől aki szintén...stb..
A normál pályán, állomáson a vagon tetejéhez alapból nincs másfél méternél messzebb a 25 000 Volttal táplált munkavezeték.
Lehet, viszont ez az eset kb 30-40 évvel ezelőtt történt. Ráadásul egy megbízható, nyugdíjas évei előtt álló, tapasztalt, vezető beosztású MÁV-os alkalmazott mondta.
És se nem tévedett, se nem hazudott. Attól hogy nehéz elhinni, még igaz.
"Én meg hallottam valakitől, aki hallotta valakitől aki szintén...stb."
Konkrétan ő mondta ezt nekem. Nem halottam valakitől, aki hallotta valakitől, aki...
a 22 ezer volt meg nem játék, de annak az áthúzásának semmi köze nincs az általad létezni vélt elektroszmoghoz és főleg nem a mágneses(!) térerősséghez
azt hiszem egy picit tanulnod kéne a villamos rendszerekről, hogy itt térerősségről kezdj vitatkozni
Majd jön 2xSü és kimatekozza neki, mennyi a szigetelt és a szigeteletlen áram járta vezető körüli elektromágneses térerősség 1,5-en :D
Hogy On is legyek már:
van egy olyan sejtésem, hogy a metrókocsik padlólemeze alatt és a villamosok forgóvázában picit nagyobb teljesítményű villanymotorok dolgoznak, mint egy elektromos autóban. Ha károsodást okozna a hármas metró, akkor már bezárták volna ( ha kigyullad alattad a kocsi a Nagyvárad tér és a Klinikák között azt ne vegyünk ide ).
"Konkrétan ő mondta ezt nekem. Nem halottam valakitől, aki hallotta valakitől, aki.."
És ő nem hallotta valakitől? Hacsak nem személyesen látta, akkor bizony hallottad valakitől, aki hallotta valakitől hogy ez történt. Ettől még nem lesz hiteltelen persze. Illetve, nem ettől lesz hiteltelen. Inkább attól, hogy ha ez tényleg megtörténhetne, akkor arról mindenki tudna. Itt van előttem egy elektromos berendezés, a zsebemben hordok egy másikat naponta, kint megy az utcán a vezeték, villamossal és metróval utazom, stb. Nem gondolod, hogy egy ilyen világban teljesen egyértelmű lenne egy ilyen veszély? De nem, mindenki napi 24 órát tölt közvetlenül elektromos berendezések mellett, de mégis kevesebb példa van ennek káros hatására, mint amennyi cápatámadás. Pedig nagyon kevés cápatámadás van. Elég nehezen tudok ennek hitelt adni.
Na és tudsz róla? Hány éves vagy? Ez nem újonnan megtörtént eset. De ha nem hiszed el, akkor két dolog lehetséges.
Vagy megváltoztak azóta az univerzum fizikai jellemzői, és ami 20-30 évvel ezelőtt még halálos volt, az már nem, vagy mi fejlődtünk át ez idő alatt úgy, hogy bírjuk, vagy pedig te még nem hallottál róla, és számodra hihetetlen. Most döntsd el melyik az igaz. Ha hallottál róla, ha nem, ez megtörtént eset. Ketten is voltak a vonat tetején, mind a kettő összeesett, az egyik meghalt, a másikat valahogy megmentették. Mondta az illető, de már nem tudom hogyan sikerült nekik.
"Nem gondolod, hogy egy ilyen világban teljesen egyértelmű lenne egy ilyen veszély?"
Figyelj ide, de nagyon! A JELENLEGI szabályok szerint NEM szabad 1,5 méternél közelebb megközelíteni azokat a magasfeszültségű vezetékeket, amelyek a sínek (és a vonatok) fölött húzódnak. Ez van JELENLEG! És tudod hogy miért? Hát nem azért, mert megcsap az áram. Hanem mert olyan teret gerjeszt, amely kb. 2 mp alatt kinyír. Ha elmész a sínek mellett esernyővel, és megfogod az esernyőd fém részét, akkor még meg is csípheti a kezedet az áram az ESERNYŐDRŐL. Ugyanis feltöltődik az esernyőd. Ha tényleg ki akarod próbálni, és biztosra akarsz menni, akkor a sínek mellet kinyújtott kézzel, kinyitott esernyővel menj végig, amikor nincs sok ember a közeledben (legalábbis nálunk ilyenkor következett be), és próbáld egy ideig így tartani. Aztán engedd vissza a kezed, és fog meg a fém részét az esernyődnek. Meg fog csapni az áram, nem nagyon, de egy kicsit. És mind ez az elektromágneses erőtér miatt, amit a kábelek gerjesztenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!