Hogy reformálnátok meg a középiskolai matematikai tananyagot?
1. Hiánypótlás (memotechnikák, értve tanulást és vizualizációt elősegítő tanulási sémák, a tanulás folyamatának módszertana, személyre szabhatóság, motiváció szerepe -, hogy ne csak "magolni" tudjanak, jobb később, mint soha).
2. Logikát oktatnék első osztálytól. Főleg a tények és állítások bizonyíthatósági és bizonyítási módszereit, rendszerszemléletet, összefüggések felismerését, gyakorlati logikai megközelítéseket (azaz alkalmazott feltételes logikát, ideértve a logikai terek elméletét és azonosításuk gyakorlatát).
3. A matematika oktatásában a bizonyítások és az összefüggésekben értelmező gondolkodás kapna nagyobb szerepet, továbbá a gyakorlati példák (pl. valós matematizálható problémák, szöveges feladatok. A lecke nem csupán feladatmegoldásból, de feladatkészítésből is állna) Ha igény van rá a tananyag vizuális illetve verbális logikai megfogalmazására is lehetőséget biztosítanék.
4. A fentieknek megfeleltethető személyi, tárgyi és módszertani eszközök megteremtése.
(Alapjáraton béremeléssel kezdenék az oktatási területen.)
Per pillanat ennyi jutott eszembe...
memotechnikák = mnemotechnikák
Ilyeneket mindenféle tantárgyak kapcsán is érdemes lenne tanítani, nem csak a matek miatt, illetve nem csak a matek részeként. Jobb tanárok (sőt, inkább már tanítók) meg is teszik szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!