Hogy reformálnátok meg a középiskolai matematikai tananyagot?
Osztályozás lecserélését a Waldorfban már megcsinálták. A dolgozatokra 100%-ot kapnak, év végi (de lehet gyakrabban), év végi értékelés pedig írásban történik. Aztán 11, 12 osztályban meg jegyet kapnak, mert a felvételihez kell
De egyébként, ha a stresszcsökkentés a cél, a waldorf abban is előbb van mint mások.
"Osztályozás lecserélését a Waldorfban már megcsinálták. A dolgozatokra 100%-ot kapnak"
Akkor is, ha nem írnak egy szót se?
"év végi (de lehet gyakrabban), év végi értékelés pedig írásban történik"
Alsó tagozaton is ez van, de mindenféle előre megfogalmazott panelekkel dolgoznak a tanítók, úgy tudom, tehát azért nem teljesen személyre szabott a dolog, pedig ha már szöveges az értékelés, akkor úgy lenne értelme, nem?
"Aztán 11, 12 osztályban meg jegyet kapnak, mert a felvételihez kell De egyébként, ha a stresszcsökkentés a cél"
Hogy az alsóbb évfolyamokon mennyire stresszes az élet, az elsősorban a szülők hozzáállásától függ, másodsorban a tanárokétól. Nem azon múlik, hogy osztályzatokat kapnak-e vagy szöveges értékelést. Vannak, akik a szöveges értékelés miatt is stresszelnek, mások meg lazán szarnak az egyesekre is. :)
De ha feltételezzük, hogy a szöveges értékelés csökkenti a stresszt, akkor viszont ha 11.-ben meg 12.-ben jegyeket kapnak a Waldorban is, akkor pont akkor nem csökkentik a stresszt, amikor a legnagyobb: a továbbtanulás előtt.
"Alsó tagozaton is ez van, de mindenféle előre megfogalmazott panelekkel dolgoznak a tanítók, úgy tudom, tehát azért nem teljesen személyre szabott a dolog, pedig ha már szöveges az értékelés, akkor úgy lenne értelme, nem?"
Azt nem tudom alsóban ez hogy van, de waldorfban mindig kapnak személyes értékeslést, minden tanáruktól, ahol a gyereket értékelik, szöveggel, leírva. Ez tanáronként változik, hogy mennyire hasznos, meg mi van benne, de általában arról szól, hogy miben fejlődött, miben kell még fejlődni, stb.
'"Aztán 11, 12 osztályban meg jegyet kapnak, mert a felvételihez kell De egyébként, ha a stresszcsökkentés a cél"
Hogy az alsóbb évfolyamokon mennyire stresszes az élet, az elsősorban a szülők hozzáállásától függ, másodsorban a tanárokétól. Nem azon múlik, hogy osztályzatokat kapnak-e vagy szöveges értékelést. Vannak, akik a szöveges értékelés miatt is stresszelnek, mások meg lazán szarnak az egyesekre is. :)'
Ez egy elég fura idézés volt. A stresszcsökkentés nem csak a jegyek nemlétének az eredménye, máshogy tanítanak. A felelés elég ritka, sok a csoportos munka (tehát kell tudni kommunikálni), nem a könyvekbők tanulásra van helyezve a hangsúly (de muszáj ez is). Nem arra mennek rá, hogy teljesíts, hanem arra hogy tanulj, de úgy, hogy minél érdekesebb legyen.
"tanáronként változik, hogy mennyire hasznos"
Hát igen, itt kezdődnek a bajok a szöveges értékeléssel... :)
Pont azért, hogy mindegyik tanáré hasznos legyen, meg ne legyen esetleg túl bántó, meg még nem tudom, milyen okok miatt, de alsóban van valami mondatkészlet és azokból variálják össze a tanárok a szöveges értékelést. Ilyenekből pl., hogy "szövegértése sokat javult", vagy "matematikából további gyakorlásra van szüksége", stb. Ez is ugyanolyan stresszt jelenthet a gyereknek szerintem, mert mi van, ha ő úgy érezte, hogy szanaszét gyakorolta már a matekot, erre megint ezzel jön a tanára, hogy még ez sem elég...
Ezek szerint a kettő kicsit máshogy működik. A szöveges értékelésnek szerintem akkor lenne igazán haszna, ha a kevesebb diák jutna egy tanárra és így több lenne a személyes fogalkozás.
Észak Európa oktatási rendszerét lehetne még megnézni, úgy hallottam az elég jó és szeretnek ott suliba járni, de a részleteket sajna nem tudom
Le leszek pontozva, de üsse kő.
Algebrai struktúrák, axiomatikus és analitikus geometria, lineáris algebra, analízis a bevezető kalkulus tárgyak anyagáig bezárólag, és normális valszám-stat, mert ez a "kedvező/összes" már középszintű érettségin sem áll meg.
"Algebrai struktúrák, axiomatikus és analitikus geometria, lineáris algebra, analízis a bevezető kalkulus tárgyak anyagáig bezárólag, és normális valszám-stat, mert ez a "kedvező/összes" már középszintű érettségin sem áll meg."
Mi van ezekkel? Mit akarsz mondani?
28
Vannak globális civilizációs hatások, amik negatívan hatnak az agyra, pl. tiktok (vagy inkább a legtöbb szociális média), de az hogy mindenre rá lehet keresni a neten szintén nem serkenti a gondolkodást
"nem az oktatási rendszer, nem különféle civilizációs hatások miatt, mert kb. minden országban azonosan és párhuzamosan történik"
Egy ilyen globalizált világban nagyon is lehet az oka a civilizációs hatás, a rengeteg képi ábrázolás, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!