Hogyan reformálnátok meg az oktatást?
5 vagy 10 értelmes pontban hogyan reformálnátok meg úgy hogy az valóban a színvonalat képviselje s valóban mindkét közvetlen érintettjét. Legyen ő a tanár, de azonosan a tanulót is. Legyen az ovis, diák vagy hallgató.
Milyen alapokon? Milyen stílussal? Milyen szempontok szerint?
A listátokhoz ezt is írhatjátok.
Nos?
Nem kell túlbonyolítani: hallgatni kellene a szakértőkre.
A többi nem fontos, kétlem hogy itt bárki is értene komolyabban a témához (mondom ezt tanárként).
Szerintem nem kell erőltetni, hogy több legyen a közoktatás, mint ami egyébként a feladata.
Az "alapműveltséget" adó tárgyak teljesen rendben vannak a jelenlegi állapotukban. Végigülik, hallanak róla, valamit számon kérnek és kész.
Azért kell ennyit beszélni az trójai háborúról, mert úgyis csak egy kis szelete marad meg az emberben. Nem csökkenteném, és nem is növelném a tananyag mennyiségét. Attól, hogy leadják, maximum nem tanulja meg.
A gimnáziumokban a fakultatívan választott tárgyak oktatásában legyen magasabb fokú szakmaiság. Fizika faktosoktól elvárható lehetne, hogy mérjenek, és a mérésről készítsenek jegyzőkönyvet.
Minden bokorban van már fizika tanszék az országban. Menjenek el, nézzék meg hol tart ma a fizika!
Ehhez képest nálunk anno egy feladat megoldó kurzus volt az egész. Szó sem esik az analízisről, pedig manapság már egy középkategóriás számológép is tud integrálni és deriválni.
Az egész feladatmegoldás dolgot ki lehetne szervezni az internetre, a kontakt alkalmakra pedig maradjon a tényleges pedagógiai munka, nem mechanikus módszereket tanuljunk.
Ugyan ez a szakközepekkel is, bár nem ilyen jellegű iskolába jártam, azért vannak kétségeim az ilyen iskolából jöttek szakmai felkészültségéét illetően.
Aztán meg csodálkozunk, hogy az évfolyam 5-6%a teljesíti az első éves tárgyakat elsőre a mérnöki szakokon. Hát persze! Mert semmit nem tudnak azon kívül róla, hogy állítólag ez egy keresett papír.
1. visszaadnám az iskolák fenntartását az önkormányzatoknak, a szükséges költségkeretet a település számára biztosítani, így újra a kezükbe adni a lehetőséget hogy az iskola működését a helyi adottságokhoz és igényekhez tudják igazítani a tanárok bevonásával.
3. Az alaptantervet megszűrném, a feleslegesen részletes tantárgyi követelményeket lejjebb vinném, beemelném a tantervbe a társadalmi ismereteket, vállalkozói ismereteket is érintve, alapvető jogi ismeretekkel (emberi jogok)
2. Szabadabbá tenném a tankönyvválasztást, természetesen a minimális alaptanterv betartatásával.
3. Óvodás kortól bevonnám a szülőket egyfajta képzésre (mondjuk havi 1 alkalom), amely által a szülői hátteret is feltérképezném. Az iskola és a szülő együttműködése nélkül hatékony és jó nevelés nem lehetséges.
4. Az angol nyelvet kötelezővé tenném, érettségiig kötelező középfokú vizsgával. Ha második nyelvből is lenne addig nyelvvizsga, vagy felsőfok az angolból, felvételi pluszpontot jelentene.
5. Az 1-5 jegyértékelést százalékos illetve minden félévkor szöveges értékelésre váltanám. Sokkal objektívebb képet ad.
6. A szülői értekezletekre kötelezővé tenném minimum egy szülő vagy gondviselő megjelenését.
7. A hit-és erkölcstant megszüntetném a mai fomájában, ehelyett egy átfogó, a világ különböző vallásaival foglalkozó anyagot illesztenék be, s ezzel összevonnám az erkölcstant.
8. Háztartási ismeretek bevezetése ált. isk. 1. osztálytól. Főzéstől a barkácsolásig, lányoknak és fiúknak témától függően akár külön csoportokban is (de sok mindent együtt).
9. Művészeti tantárgyak tananyagának megreformálása, a gyermekek életébe sokkal nagyobb mértékben beemelni a művészetek szeretetét és napi élvezetét. A gyermekek nagyon fogékonyak a művészetekre, csak a megfelelő módon kell nekik bemutatni. Jelenleg ezt módszeresen öljük ki belőlük...
10. A felsőoktatást sokkal elérhetőbbé tenni mindenki számára, de nem feltétlen ingyen. Kollégiumok fejlesztésével, ingyen utaztatással, komolyabb ösztöndíjakkal ösztönözni őket arra hogy eredményesek legyenek.
hát akinek 16 évesen perspektíva a közmunka, annak 18 évesen sem lenne sokkal több esélye
nyugodtan otthagyhatja az iskolát
egyébként nekem volt 16 éves osztálytársam 8.ban
hát ő sem lett agysebész, hiába nyúzták még két évet egy gyűjtőben
Nem igazán látom, hogy miért lenne motiváltabb egy olyan közegbe bezuttyantva, ahol hozzá hasonló 12 egy tucat gyerekkel van összezárva.
Alapjaiban másféle oktatást kellett volna azoknak a gyerekeknek kapnia, nem a középosztállyal való összezárást.
Dehát ha ebben az országban valaki ki meri mondani, hogy szegregácó, akkor már szívják is fogukat egyesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!