Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogy reformálnátok meg a...

U. Xorter kérdése:

Hogy reformálnátok meg a középiskolai matematikai tananyagot?

Figyelt kérdés

2023. jan. 19. 20:14
1 2 3 4
 11/35 anonim ***** válasza:
100%
#4 Még hozzátenném, hogy a szerencsejátékok pont az olyanok megléte miatt lettek kitalálva, akik képtelenek felfogni a "nyerési" (magyarán szólva "rajtavesztési") valószínűségeket. Azonnal lehúzhatnák a rolót, ha elvenné a klientúrájukat az általad javasolt állami szabályozás! :)
2023. jan. 20. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/35 NTBS ***** válasza:
100%
Óraszám emelés. Bekerülne új anyagként a THM, pénzügyi tudatosság, adók.
2023. jan. 20. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 anonim ***** válasza:
100%
Visszatérni ahhoz a tematikához amit a 100 éve tanítottak a Fasori gimnáziumban. És utána lett belőle jópár Nobel meg egyéb díjas matematikus, fizikus. Könyvtárakban még megvannak az akkori matek tankönyvek. Tanulságosak nagyon. Megfontolandó lenne ma is.
2023. jan. 20. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/35 anonim ***** válasza:
100%
13, mik a tanúlságok?
2023. jan. 20. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/35 anonim ***** válasza:
100%
Itt nem tudom leírni. 8 kötet matek és talán 6 kötet fizika tankönyvről van szó. El kell menni egy könyvtárba és átnézni őket. Igazán nehéz egy-egy dolgot kiragadni, mert az ördög nagyon a részletekben van. Ami hiányzik belőle egyedül a halmazelmélet mert az akkor még nem létezett a mai formájában. A struktúrája a könyveknek, a nyelvezete, a példák ezek úgy együtt adják, hogy nagyon jó. Csak kicsit ki kéne egészíteni. És nagyon meglepő volt, hogy egy-egy témát sokszor nagyon mélyen feldolgozott. És sok gyakorlati kitekintéssel. Sajnos nekem most nincs itt meg a polcomon, és kb. 5-6 éve volt, hogy egyik tanárom javaslatára bele néztem, de nagyon szuper volt. És pl. a matek és a fizika tankönyv össze volt fésülve. Nem úgy mint ma, hogy fizikából előbb kéne pár dolog, mint,h ogy matekból odáig eljutnánk.
2023. jan. 20. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 anonim ***** válasza:
71%
Valahogy spirális szerkezetűvé alakítanám, mint a nyelvkönyveket, a nyelvi tananyagokat, hogy ami fontos, az újra és újra előkerüljön, ne csak egyszer, csak mindig egy kicsit (de egyszerre tényleg csak kicsit) mélyebben, részletesebben.
2023. jan. 20. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/35 Tom Benko ***** válasza:
81%

A matekot kevéssé kell. Esetleg a bizonyításokat visszahoznám középszinten. Sokkal fontosabb a kiscsoportos oktatás, az eszköztámogatás, mind hardver, mind módszertan tekintetében, vagy a terhelés csökkentése. Euen kívül az osztályzás és az évismétlés megszüntetése is üdvös lenne.

Az iskolákba pedig rendes dolgozói ellátottság kellene: Minden 15 diákra egy mentor, aki teljes munkaidőben csak velük foglalkozik: adminisztrál, támogat, nagyjából, mint egy osztályfőnök. Kell iskokapszichológus, akinek a diákok és tanárok lelkivilágának rendben tartása a feladata. Kellenek még tanársegédek, akik a különböző órákra a tárgyi feltételeket (térkép, terepasztal, vetítő, vegyszerek, kísérleti eszközök, stb...) megteremtik. Továbbá autonóm oktatási minisztérium szakmai vezetéssel.

Végül pedig a tanároknak biztos egzisztencia anyagi értelemben.

2023. jan. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 anonim ***** válasza:
100%

"az osztályzás és az évismétlés megszüntetése is üdvös lenne"

Na igen, csak akkor hogyan lehetne egy osztályban vagy egy csoportban tanítani olyan diákokat, akik mondjuk már végzősök, de akiknek a fele még a 9.-es anyaggal sincs tisztában?

2023. jan. 21. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/35 steven95 ***** válasza:
78%
Elsőre kifogásolható, de ha egyéni és kiscsoportos oktatás történne, akkor nem osztályok lennének, ahol kötelezően egyet kéne tanítani miközben vagy 6 különböző tudás szintű diák ül bent. A mostani osztályokat a haladás szintje alapján kellene felbontani, ami persze olyan értelemben nem egyértelmű, hogy hol van itt a határ mikor a szeparációt sem akarjuk mélyíteni. AZ osztályozás megszüntetése helyett inkább az osztályozás egy szemléletesebb formáját kell bevezetni, ami nem csak annyi redukált adatot tartalmaz, hogy 3 vagy 5, amiből kb. senki sem tudja kikövetkeztetni, hogy akkor mit is tud a diák. Nekem legalábbis ilyen gondolataim vannak.
2023. jan. 21. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/35 anonim ***** válasza:
67%

"Elsőre kifogásolható, de ha egyéni és kiscsoportos oktatás történne..."

Másodszorra is kifogásolható, mert annyi tanár nincs (szerintem máshol se, nem csak Magyarországon).


"A mostani osztályokat a haladás szintje alapján kellene felbontani"

Évente? Félévente? Havonta? Vagy milyen gyakran kerülne egy-egy gyerek esetleg mindig épp másik tanárhoz? Biztos, hogy jó lenne az egy gyereknek?...


"hol van itt a határ mikor a szeparációt sem akarjuk mélyíteni"

Ez is jó kérdés, igen...


"az osztályozás egy szemléletesebb formáját kell bevezetni, ami nem csak annyi redukált adatot tartalmaz, hogy 3 vagy 5, amiből kb. senki sem tudja kikövetkeztetni, hogy akkor mit is tud a diák."

Az "osztályozás" csak ennyiből áll az egyszerűség kedvéért, igen, de azért "értékelés" alatt nem csak az osztályozást értjük, hanem azt a sok-sok visszajelzést is, amit a gyerek napi szinten kap a tanáraitól egy-egy félmondat formájában akár, meg amit a szülő is megkaphat, ha érdeklődik a tanároknál, hogy mi újság a gyerekével. Erre találták ki a fogadóórákat.

2023. jan. 21. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!