Hogy reformálnátok meg a középiskolai matematikai tananyagot?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A matekot kevéssé kell. Esetleg a bizonyításokat visszahoznám középszinten. Sokkal fontosabb a kiscsoportos oktatás, az eszköztámogatás, mind hardver, mind módszertan tekintetében, vagy a terhelés csökkentése. Euen kívül az osztályzás és az évismétlés megszüntetése is üdvös lenne.
Az iskolákba pedig rendes dolgozói ellátottság kellene: Minden 15 diákra egy mentor, aki teljes munkaidőben csak velük foglalkozik: adminisztrál, támogat, nagyjából, mint egy osztályfőnök. Kell iskokapszichológus, akinek a diákok és tanárok lelkivilágának rendben tartása a feladata. Kellenek még tanársegédek, akik a különböző órákra a tárgyi feltételeket (térkép, terepasztal, vetítő, vegyszerek, kísérleti eszközök, stb...) megteremtik. Továbbá autonóm oktatási minisztérium szakmai vezetéssel.
Végül pedig a tanároknak biztos egzisztencia anyagi értelemben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"az osztályzás és az évismétlés megszüntetése is üdvös lenne"
Na igen, csak akkor hogyan lehetne egy osztályban vagy egy csoportban tanítani olyan diákokat, akik mondjuk már végzősök, de akiknek a fele még a 9.-es anyaggal sincs tisztában?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Elsőre kifogásolható, de ha egyéni és kiscsoportos oktatás történne..."
Másodszorra is kifogásolható, mert annyi tanár nincs (szerintem máshol se, nem csak Magyarországon).
"A mostani osztályokat a haladás szintje alapján kellene felbontani"
Évente? Félévente? Havonta? Vagy milyen gyakran kerülne egy-egy gyerek esetleg mindig épp másik tanárhoz? Biztos, hogy jó lenne az egy gyereknek?...
"hol van itt a határ mikor a szeparációt sem akarjuk mélyíteni"
Ez is jó kérdés, igen...
"az osztályozás egy szemléletesebb formáját kell bevezetni, ami nem csak annyi redukált adatot tartalmaz, hogy 3 vagy 5, amiből kb. senki sem tudja kikövetkeztetni, hogy akkor mit is tud a diák."
Az "osztályozás" csak ennyiből áll az egyszerűség kedvéért, igen, de azért "értékelés" alatt nem csak az osztályozást értjük, hanem azt a sok-sok visszajelzést is, amit a gyerek napi szinten kap a tanáraitól egy-egy félmondat formájában akár, meg amit a szülő is megkaphat, ha érdeklődik a tanároknál, hogy mi újság a gyerekével. Erre találták ki a fogadóórákat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!