Mindenképp balkezes gitár kell?
A linkelt izécske nem B-stockos, szimplán pont akciós. Van ott az ajánlatban B-stockos is kicsit olcsóbban, azt direkt nem ajánlom laikus vásárlónak. (A lányomé pont B-stockos volt, új, de szállítási sérült /híd eltört, a darabja is megvolt/, 5000 Ft volt szállítással, félórás javítást igényelt.)
Távol áll tőlem, hogy ódákat zengjek róla, olcsó, és üti azt a szintet, hogy nem veszi el a kezdő lelkesedését. Ebben az árfekvésben szerintem ez az, ami szükséges és elegendő, a 3/4-es úgysem fogja hozni soha azt, ami egy teljes méretűtől várható.
Ennél pont nincs semmilyen kompenzálás, se a húrláb dőlésével, se reszeléssel. Javíts ki, ha tévedek, de ebben a kategóriában és méretben szerintem ez az általános, a 65ezresen se látok nyomát kompenzálásnak. [link] Így a balosításnak sincs semmi akadálya.
@16: Nagyon szívesen! És igazi felnőtt gitárra a 60ezer kb a legalja annak, ami már úgy-ahogy talán megvehető, ha valaki komolyan játszik, bár őszintén szólva, inkább legalább egy 1-est akkor még érdemes a szám elé biggyeszteni. És az még nagyon bőven a tanulógitár kategória.
A klasszikus gitár az a hangszer, ami az összes gitárfajta közül messze a legolcsóbban beszerezhető, viszont az összes közül messsze a legdrágább már komoly haladó, de főleg profi szinten. 3/4-esben jó a húszezres, de ha nagyon bejön a dolog, később, teljes méretben érdemes valami komolyabb tanulógitárt nézni. Szeritem.
Engem régóta foglalkoztat ez a téma, én is tanár vagyok, én nem merném kimondani ennyire egyértelműen, hogy balkezesnek csak balost lehet. Amíg tanultam, többször találkoztam olyan balkezesekkel, akik jobbkezesként gitároztak, és nem volt hátrányuk belőle, nagy eredményeket értek el. Emiatt szerintem nem áll meg az az érv, hogy később a finomabb dolgoknál hátrányban van az, aki balkezesként jobb kézzel penget. Kezdetben mindkét kéz ugyanannyira ügyetlen, a finommechanikus dolgok attól függetlenül fejlődnek, hogy ki melyik kézzel ír, és különben is, jobbkezesek között is nagy különbség van a kéz képességei között. Kérdeztem erről igazán nagynevű gitárosokat, (és nem fogok nevet írni, mivel aki benen van a szakmában, úgyis mindenfélét gondol a többi tanárról..:D ), és megoszlanak a vélemények, egyetemi tanároktól is hallottam már, hogy a balkezes gitározás felesleges. Ha abból indulunk ki, hogy a többi hangszernél nincs balkezes, és mégis a vonosók, billentyűsök között is vannak nagy eredményt elért balkezesek, akkor a gitározásnál is meg tudja ugyanúgy tanulni az ügyetlenebb kéz a nehezebb technikát. Lehet, hogy a haladás máshogy fog kinézni, de amiről írtak, hogy felsőbb szinteken mennyire sokat számít a pengetés, hááát.. az legkevésbé a kézügyességen múlik. A hallástól, a zenei érzékenységtől, és a jó instrukcióktól függ, hogy ki mennyire kezeli a hangszert.
Egy másik (szintén európát bejárt klasszikus gitáros) azt mondta erre, hogy ő kezdetben függőleges nyakkal adja a gyerek kezébe a hangszert, és megnézi, hogy merre dönti, hogy hogy állna a kezébe. Ez is érdekes lehet, ő egy németországi akadémián így tanulta.
Egy ideig tanultam egy balkezes gitárosnál, ő azt mondta, hogy sajnálja, hogy annak idején balkezesként kezdett gitározni, 30év tapasztalat után úgy látja, hogy nincs hátrányban az, aki balkezesként jobb kézzel penget, viszont ő amikor venni akart egy komolyabb klasszikus gitárt, külön kellett készíttetnie, és nem tudott kipróbálni egyet sem attól a hangszerkészítő mestertől, mivel ő még csak jobbkezeseket készített.
A fejlesztőpedagógus szerintem abból indulhatott ki, hogy régebben a balkézzel írókat is megpróbálták jobbkezes írásra szoktatni, és az elvileg nagyon rosszat tett. A gitározás annyira más mozgásokat igényel, hogy mindkét kéznek egy teljesen új terep lesz, kezdetben egyik kéz sem ügyes. Billentyűzetből sem láttam még balkezest, és nem gondolom, hogy aki balkézzel ír, az hátrányban lenne a gépelésben, mert nem úgy esik kézre.
Ezek csak vélemények, mindenki úgy gitározik ahogy akar, viszont nem tartom bölcsnek, hogy látatlanban ledilettánsozunk egy (valószínűleg) profit, vagy leváltatjuk a gyerek tanárát, miközben felsőbb szakmai körökben sincs konszenzus.
A fejlesztőpedagógus szerintem abból indulhatott ki, hogy régebben a balkézzel írókat is megpróbálták jobbkezes írásra szoktatni, és az elvileg nagyon rosszat tett. A gitározás annyira más mozgásokat igényel, hogy mindkét kéznek egy teljesen új terep lesz, kezdetben egyik kéz sem ügyes. Billentyűzetből sem láttam még balkezest, és nem gondolom, hogy aki balkézzel ír, az hátrányban lenne a gépelésben, mert nem úgy esik kézre.
Ezek csak vélemények, mindenki úgy gitározik ahogy akar, viszont nem tartom bölcsnek, hogy látatlanban ledilettánsozunk egy (valószínűleg) profit, vagy leváltatjuk a gyerek tanárát, miközben felsőbb szakmai körökben sincs konszenzus.
Már írtam privátban is, de ezt a részt külön köszönöm, teljesen megalázva éreztem magam a fejlesztő előtt, hogy micsoda egy felelőtlen szülő vagyok. Az pedig, hogy a gyerek előtt, hogyan is beszélt a tanárokról egy külön történet és számomra ez teljesen elfogadhatatlan.
Mégis mit fog így gondolni szegény gyerek az ilyesmiket az oktatóknak egymás közt kéne megvitatniuk és nem úgy, hogy hallja.
Én is azt láttam, hogy teljesen megoszlanak erről a kérdéskörről a vélemények.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!