Powerstate.hu -tól érdemes elektromos gitárt venni vagy nagyon alja minőségűek a gitárok?
@30: Oké, akkor vegyük úgy, hogy az Epiphone gyáras kérdésemet letudtuk. Mondjuk pont az volt az az egy, amire már az előzőekben is válaszoltál.
Látom, most a Fenderes kérdésemre is reagáltál, köszönöm. Vissza fogok térni rá. Viszont előtte szeretném, ha rátérnénk a többire. Illetve kezdjük ezzel a kettővel:
- Milyen aktív elektronikáról beszélsz az olcsóbb Ibanez gitárok kapcsán pontosan?
- Ha egy passzív hangszedőt, pl DiMarziót, vagy EMG Hz-t teszünk egy akármilyen gitárba, legyen az az általad említett Jackson, vagy B.C. Rich, miért nem lesz gyakorlatilag hangja?
Kérlek, az elsőre válaszként ne egy olyan oldalt mutass, ahol basszusgitárokat tesztelnek, illetve leírják, milyen szempontok szerint értékelik ők a basszusgitárokat. Örülnék, ha te magad leírnád, pontosan mire is gondolsz. A második kérdésre pedig különösen kíváncsi vagyok, mi a válaszod.
Játsszunk nyílt lapokkal. Szerintem te egyáltalán nem vagy képben a gitárokkal kapcsolatban, és totális zagyvaságokat beszélsz, legalábbis ami a technikai részt illeti. Viszont a lehetőséget megadnám, hogy bizonyítsd az ellenkezőjét. Ha sikerül én is, meg az esetleges olvasók is tanulhatnak újat, ha nem, akkor pedig jól látható lesz mindenkinek, mennyit érnek az eddigi hozzászólásaid. Ez utóbbi természetesen áll arra az esetre is, ha megint kimenekülnél a beszélgetésből. Reményeim szerint azonban fogsz válaszolni, és megmutatod, hogy tényleg értesz hozzá :)
Nézd Tisztelt Mojjo Balázs,
Még pár dolgot tisztáznék veled az első a Jackson@B.C.Rich kérdés, ami összefügg az általad, csak "basszusgitár teszt oldal..." megtekintésével...(abba, ugyan adtam neked típust, hogy milyen gitárra gondoltam, de úgy látszik, hogy az már neked, hasonlóan a többihez, lapozzunk "kategóriának" számít..
Az összefüggés, csak annyi lett volna, hogy a trükköt, amit gyakorlatilag a Fendertől vettek át annó a 80-as évek elején, alkalmazta a két cég.
Végy olcsó fát és turbózd fel elektronikailag ,mert az előállítás költség szempontjából,hatékonyabb.
Tudom,Te velem ellentétben ,mindent tudsz hangszerekről
és nyilván a Fender storyt is ismered (tehát kár is neked ezt a továbbiakban taglalni...csak a lapozzunk kategória lenne..
Hála istennek(és itt ne sértődj, meg,de nem a te véleményeden fog múlni, hogy én értek, vagy nem értek a hangszerekhez...
Hála istennek, hogy itthon vannak olyan emberek,mint Te akik ,bezzeg mindent jobban tudnak, így rám már nincs is szükség.!..Te egy szimpla "megfejtő" vagy...
Lehet elméleti koncepciókat, meg városi legendákat gyártani...Rajta, Bocs, de ne vedd meghátrálásnak, csak szimplán, van jobb dolgom....
@32: Akkor, jól értem, nincs válaszod ezekre a kérdésekre?
(Ne aggódj, nem lapoztam kategória a többi sem, ahogy ígértem, fogok válaszolni, először viszont tisztázni szeretném ezeket az alapkérdéseket. Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy annyiban fogunk maradni, hogy nem tudsz rájuk válaszolni.)
@34: Ez egy fórum. Mindenki látja, mikor, mit írtál, mire válaszoltál és mire nem. Teljesen felesleges bepróbálkozni egy "dehát én már válaszoltam" jellegű dologgal. Mindketten tudjuk, hogy nem tetted, ami egy dolog, de ugyanúgy mindenki tudni fogja, aki olvassa a beszélgetést. Mindenesetre köszönöm, hogy eloszlattál minden kétséget a gyanúm körül.
Ahogy ígértem, arra a két (nagy jóindulattal két és fél) válaszra reagálok majd bővebben, amit sikerült a hatból prezentálnod. (Várhatóan éjjel/hnap lesz rá kis időm.)
Sokat ugyan nem tudtam meg a témában,de mindenesetre érdekes
eszmefuttatást olvastam.
Mint független véleményező,megjegyezném, hogy igen kevés konkrétumot osztottál meg velünk Mojo, ha már, arra hivatkozol, hogy ezt mások is olvassák. Lehetséges, hogy a Styx nevű felhasználó is kissé csapongó, viszont, amint látható,ő veled ellentétben leírta az álláspontját.
Ha már itt tartunk, szívesen olvasnám a tiédet!
Utána, ahogy írtad, mindenki dönthet.
@36 / changchöchekintchüng:
Teljesen igazad van. Ugyanakkor nem véletlenül tettem fel azokat a kérdéseket styx-nek, amiket, és ő sem véletlenül kerülte el a válaszadást: szimplán lebukott volna, hogy össze-vissza beszél.
Utólag meg úgy döntöttem, hagyom a fenébe az egészet, de ha van érdeklődő - mint most te-, akkor máris van motiváció belevágni :)
Kezdjük a kérdésekkel, amit feltettem és megválaszolom őket magam:
1-2, "Milyen aktív elektronikáról beszélsz az olcsóbb Ibanez gitárok kapcsán pontosan?"
"Legalább egy konkrét példát tudnál esetleg mutatni?"
Jó kezdés, mert itt őszintén nem tudom biztosan, mire gondolt styx fórumtárs. Erős a gyanúm, hogy ő maga sem, azért kerülte ki a válaszadást. Két dolog miatt szokott 9V-os elemet igénylő elektronika kerülni gitárokba, vagy mert aktív EQ dolgozik bene (és annyit azért kifejtett a vitapartnerem, hogy nem erre gondol), vagy mert aktívak a hangszedők. Ő valamit magyarázott arról, hogy a hangszedők gyenge jelét erősítik fel ezzel, így sejtésem szerint az aktív hangszedőkre gondolt. Viszont miután leírtam, hogy az aktív hangszedőknek pont az a lényege, hogy gyenge a jelük, amit még a gitáron belül felerősítenek egy előerősítővel, és ehhez speciel igencsak erős előnyök társulnak - pl kimagaslóan jó jel/zaj arány, vagy a gyengébb mágneses tér miatti hosszabb hangkitartás -, valamiért már nem nagyon akaródzott neki kifejteni a témát és egyérteműsíteni a dolgot. Ne feledjük, ő azt hangsúlyozta, milyen gagyi dolog is ez, míg ha tényleg az aktív hangszedőkre gondolt, pont, hogy nem gagyi, hanem egy kifinomult, sok előnnyel rendelkező, profi megoldásról van szó. Külön jól mutat, hogy állítólag rengeteg olyan gitár van, amit styx pellengérre állított, de konkrét példát - ami valóban gitár, nem más hangszer - egyet sem mutatott.
Én a magam részéről többet erről a témáról nem tudok elmondani, mint amit megtettem. Az aktív hangszedők nem éppen gagyi cuccok, megvan nekik a helyük nagyon is. Persze nem csak előnyük van. Nagyon sterilen szólnak - ami egyeseknek tetszhet, másoknak, pl nekem meg nem igazán.
3, "Ha a Fendernek kikötése, hogy a termékeit forgalmazó kereskedők ne áruljanak Strat kópiákat, miért árul nagyjából minden egyes Fendert is forgalmazó bolt kismillió Strat kópiát?"
Bár ezt az én álláspontomnak nevezte styx, ez nem egy álláspont, ez csak sima megfigyelés. Ha valaki járt már hangszerüzletben, és mondjuk nem csak kétszer életében, az tudja, hogy rogyadoznak a strato kópiáktól, és szépen ott vannak a Fenderek is mellettük. Ha van is ilyen kikötése a Fendernek, mint amit styx állított, a gyakorlatban nem tartatják be, így pont olyan, mintha nem lenne. Őszintén szólva nem teljesen kizárt, hogy tényleg ez a helyzet - meghoztak egy ilyen policy-t aztán ők is, meg a kereskedők is tesznek rá magasról. De lehet az is, hogy az egészből egy szó sem igaz, és styx ezt csak a kisujjából rángatta elő... passz. Mivel nem méltatta válaszra ezt a kérdést sem, előrébb nem jutottunk az ügyben - mindenesetre beszédes, és erősen utal az egyik verzióta az, hogy elmenekült a válaszadás elől.
4, "Ha Kínában van egy Epiphone gyár, ami (állításod szerint) belső piacra termeli a gitárokat, akkor miért nincs Kínában Epiphone gyár?"
Erre az egyre tisztességgel válaszolt styx. Őszintén szólva nem néztem utána, igaz-e, amit írt, mert az összes kérdés közül messze ez érdekel a legkevésbé, de magát a tényt, hogy válaszolt értékelem, és mivel nem vagyok járatos a témában, nem is mondom, hogy baj lenne a válaszával.
5, "Ha egy passzív hangszedőt, pl DiMarziót, vagy EMG Hz-t teszünk egy akármilyen gitárba, legyen az az általad említett Jackson, vagy B.C. Rich, miért nem lesz gyakorlatilag hangja?"
styx állítása, miszerint a titokzatos 9V-os elemes gagyi gitárokba normális passzív hangszedőt téve alig volt hangjuk, szimplán abszurd. Ilyen nincs, ha meg mégis van, akkor nagyon elcsesztek valamit a hangszedők cseréjekor, és az nem a gitár hibája. Ez a téma szorosan összefügg a következő kérdésemmel, miszerint:
6, "A hangszedők a te tudomásod szerint is a húrok rezgéseit fogják és alakítják elektromos jelekké?"
Ugyanis ezt teszik a hangszedők. A húrok a hangszedők mágneses mezejében rezegnek, áram indukálódik, és ebből lesz a hang a végén, ami kijön a hangszóró(k)ból. A hangszedőt nem érdekli az, hogy előtte milyen elektronika, vagy régebbi, a gitárból kihajított hangszedő volt abban a gitártestben, amibe ő belecsücsül. Hangerő szempontjából a gitár faanyaga sem igazán érdekli. Őt az érdeklki, hogy hozzá milyen közel és milyen amplitudóval rezegnek a gitárhúrok - illetve mi is azoknak a hóroknak az anyaga. Magyarán a hangszedő magasságának beállítása van hatással a hangerőre, ezen kívül a választott húrtípus, meg hogy milyen erősen pengetünk. Totál zagyvaság, amit a B.C Rich, meg DiMarzio párosításról írt.
Ez volt a második pont, ahol eléggé gyanús lett, hogy csak handabandázik. Az első az, hogy állítása szerint n+1 éve angol nyelvterületen él, dolgozik, de egy olyan vérbonyolult angol szót, mint a "bullet" nem tudott helyesen leírni - nem egyszer, nem kétszer, sokszor írta helytelenül. Ez minimum furcsa. Persze, önmagában nem perdöntő, de a "nincs is hangja" meg a "9V-os mizéria" dolgokkal együtt eléggé sokat mondó a dolog.
----
Nagyjából ennyi. Az álláspontom többi részét többször leírtam. 42 ezer forintért ne vegyen senki erősítőt ÉS gitárt, mert nem lesz benne sok köszönet. A különböző árkategóriás gitárok között igencsak nagy különbség tud lenni. A különböző árkategóriás hangszedők között igencsak nagy különbség tud lenni. A hangszedő számít. Az elektronika számít. Sok egyéb, amire kitértem többször is, szintén számít.
Ha van bármi egyéb, amire konkrétan kíváncsi vagy, vagy ha kihagytam volna valamit, csak írj, szívesen válaszolok, ha tudok.
Köszönöm szépen a válaszodat!
Gyakorlatilag azért jöttem ide a fórumra, hogy többet megtudjak az általam most vásárolt PST hangszerrel kapcsolatban, de mindenképpen, ha lehet szeretnék pártatlan lenni.
Bevallom több alkalommal el kellett olvasni mind a kettőtök hozzászólását és azt kell, hogy mondjam, hogy függetlenül, mind a kettőtöknek van igazsága,illetve lehet értelmezhető koncepciója
Én azt mondom, ha valaki vásárol, annak a mai világban egyre jobban tisztába kell lenni azzal, hogy a pénzéért, mit várjon el, vagy mi,ne.
Ezt nagyjából, már árkategória alapján el lehet dönteni.
Szerintem csalódni fog az aki egy 40 ezres kategóriára úgy néz, mint ha egy 300 ezrest nézne és azokat az elvárásokat is támasztja elé, viszont szerintem butaság lebeszélni valakit ezért ezekről, mivel véleményem szerint egy kezdőnek ma már főképpen viszonylag ismeretlen márkák tudnak kellemes csalódást is okozni.
Erre magam vagyok a bizonyíték, mivel vettem a fáradtságot és legalább 3 hónapig keresgéltem. Bár megjegyezném, nem most kezdtem.
Sajnos ezzel egyet kell értsek styx szaktárssal, hogy amennyiben belövöm magamnak a keresési opcióként meghatározott árat, gyakorlatilag a nagyobb márkák sorra okozták a csalódást.
Nem feltétlenül vagyok Fender Squier Fun,nem is ezt a formát kerestem, viszont ahol lehetett kipróbáltam, hátha csak az egyik boltban voltak rosszak a körülmények. Sajnos nem! Azt kell, hogy mondjam, hogy valóban kezdő kategóriában, inkább bízok egy SX-ben, vagy egy más kis márkában, mint egy Squierben. Itt most nem beszélek le senkit ezekről, de nekem hosszas vacilálás után ez jött ki.
Aktív hangszedő kérdés is érdekes, igaz valóban a kolléga nem támasztotta alá példával, viszont azt kell,hogy mondjam, hogy nem beszélt mellé.
Egy bizonyos Ibanez típust birtokolt egy barátom évekig. A Thomanon keresztül rendelte, jókora engedménnyel, mivel csak meggypiros színben tudták elküldeni.
Évekig szarakodott vele, mivel ez elektronika, hol szólt, hol nem szólt persze, amikor már nem volt rajta gari.
Bevitte az Oroszlánbarlangba,ahol felvilágosították, hogy az egy hulladék, mert az elem azért van benne, hogy valahogy kicsikarjanak belőle hangot, mivel az egész gitár valami rétegelt lemezből van.
Ezt az állítást a későbbiekben a Vintage 52-ben meg is erősítettek.
Most nem esküszöm meg rá, de azt hiszem, ott is hagyta, eladásra.
Hangszedő cserét kezdeményezett,de ott lebeszélték,mivel szerintük egy gyúródeszka is jobb választás lenne,erre a megoldásra.
Tényleg többször elolvastam kettőtök levelezgetését, mert nekem is sok infóval szolgált, de több esetben tényleg két külön vízen eveztetek, vagy félreértettétek egymást.
Ő sem arra válaszolt amit te kérdeztél, viszont te sem vetted figyelembe az adott kérdésre jövő választ.
pl amikor a Fender kereskedelmi koncepcióját taglaltátok.
Ő egy jövőbeni koncepcióról beszélt, amit várhatólag a Fender most alakít ki.
Te meg az állítod, hogy látsz más hasonló, csak nem Fdr. hangszert, bizonyos cégeknél.
Nyilván igazad van neked is, de ennek, mint tudod több magyarázata is lehet.
Dolgozik hangszerüzletben ismerős és ő már évekkel előtte is említette, amikor eltűntek az üzletekből a Gibsonok, hogy a Fender is új kereskedelmi stratégián dolgozik.
Leget,hogy styx is hasonlót említett.
Epiphone vita is két malomban őrlődött, mivel, te jogosan belinkelted, hogy van ott gyár, viszont a kérdés a sajátra vonatkozott, amit viszont, nyilván most itt nem ellenőrizhető módon,másképpen értelmezett ő, illetve te is.
Szóval,szerintem ami jó, hogy mozgatja az emberek fantáziáját a zenélés.
@38: Nagyon szívesen :) És örülök a részletes viszontválaszodnak. Ugyanakkor szerintem sok dolgot félreértettél ebben a vitában.
Kapásból a kiindulási alapot pl. A kérdező gitárt ÉS erősítőt akart venni 42 ezerből, azaz a kettőt együtt. Ez pedig normális, akár csak kezdők számára ajánlható minőségben lehetetlen, amin nem változtat az, hogy ezen ár körül használható gitárt már esetleg lehet kapni. Legalábbis ez az én véleményem, és ezt igyekeztem hangsúlyozni.
A következő félreértésed az ismeretlen márkás vitánk kiindulási alapja. Szerinte a kisebb márkáknak jobb lehetőségei vannak az olcsó szegmensben minőségi termékeket gyártani, és mindenféle rezsire és hasonlókra hivatkozott ennek alátámasztásaként. Természetesen ez marhaság, minél nagyobb egy gyártó, annál jobbak a lehetőségei arra, hogy bármely árkategóriában igencsak jót alkosson. Az teljesen más kérdés, hogy ezekkel a lehetőségekkel él-e, vagy sem. Természetesen előfordul, hogy kis gyártók termékei xy árkategóeiában jobbak, mint a nagyoké, ezt nem is vitatta senki. Én azt vitattam, hogy jobb lehetőségeik lennének erre.
Amúgy pofátlanul nagyon jó gitárok is kigördülnek Squier márkanév alatt, annyi a titok nyitja, hogy a Bullet és az Affinity szériákat kerülni kell messzire. A Standard, Deluxe, Vintage modified és főleg a Classic vibe szériák viszont igen-igen jók. (Az új Contemporary széria kérdőjeles még számomra.)
Ami a barátod esetét illeti a gagyi Ibanez gitárjával, ott garantálom, hogy abban nem aktív hangszedő volt. Ha esetleg te tudnál egy konkrét típust mondani, szívesen utananéznék, lehet valami olyasmi disznság van a dolog hátterében, amiről még nem hallottam és amiből valami újat tanulhatok - már csak ezért is jó lett volna ha styx a hisztizés helyett inkább megpróbált volna válaszolni. Mindenesetre az, hogy rétegelt testű egy elektromos gitár semmilyen módon nem jelenti azt, hogy ne érné meg hangszedőt cserélni. Az meg - és ez volt a vitánk alapja - szimplán nem igaz, hogy alig lenne hangja egy bármilyen rétegelt, gagyi testű gitárnak normális hangszedőkkel. A hangerőt a fa anyaga alig befolyásolja, az előző hozzászólásomban írt okok miatt. Amit a fa anyaga észrevehetően befolyásol, az a hangszín és a hangkitartás. Mondjuk szeretik túldimenzionálnk ezeket is, de ez most mindegy is. A lényeg, hogy az elem egészen biztosan nem azért van benne, mert a faanyag gagyi, meg rétegelt lenne, és nem azért kell szenvedni, hogy hangot csikarjanak ki belőle. Ha valami általam nem ismert kavarás van a háttérben, akkor is a hangszedő gagyiságára lehet visszavezetni a bajt, nem a faanyagéra.
Ami a Fender koncepcióját illeti, úgy valóban lenne keze-lába a dolognak, ha egy jövőben bevezetendő koncepcióról beszélt volna styx, de egyértelműen jelen időt használt, szóval nem, ő nem egy jövőbeni dologra gondolt.
Köszi ismét,hogy válaszoltál!
Megpróbálom gyorsba összefoglalni a reflektálásomat, mert viszonylag szűkös időkerettel rendelkezem.
A továbbiakban is csak annyit tudok írni az ár kérdésre, hogy ésszel él az ember, mindenki annyit költ, amire lehetősége van, viszont,ha az szűkös,akkor az elvárások is szűkösek legyenek.
Én viszont nem merném kategórikusan kijelenteni, hogy annyiért nem lehet normális hangszert kapni, de tény,hogy
az erősítő lehetőségei ,igen szűkösek
Aktív volt a kérdéses hangszer és pont ezért volt a sok szarakodás vele,nem is lehetett passzívan használni.
És ahogy styx is említett, kisebb rettegéssel lehetett csak használni, abban az értelemben, hogy mikor fogy ki az elem.
Erre javasolta a barátom, hogy mi lenne, ha cserélnének benne hangszedőt?
Erre mondták az oroszlánék, hogy semmi értelme, mert hulladék az alapanyag és pont azért aktív, hogy az segítsen valahogy rajta.
Megjegyzem, tényleg csak a neve adta el.
Kényelmes hangszer volt,de vicc kategória.
Én nem általánosságban szóltam le a Squert, nekem is volt még japán nagy fejű
A mostani kinai, meg indonéz gyártásuk nagyon kutyaütők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!