Powerstate.hu -tól érdemes elektromos gitárt venni vagy nagyon alja minőségűek a gitárok?
Bocs, itt nem feltétlenül neked címzem !
Én alapvetően abban nagyobb bajt látok, hogy itthon inkább felül a városi legendáknak és fórumokon írogat, mindent össze-vissza!
Sajnos nagy probléma az, hogy míg a Britteknél vagy az amerikaiaknál 8-10 csak gitárosoknak szóló szakmai lap van, addig itt gyakorlatilag nincs...Csak a fórumokon olvasok, feltételezéseim szerint tizenéves korosztálytól "szakmai" intelmeket, vagy okítást iszonyatos szakmaiatlansággal megfogalmazva...Általában azt a márkát tólják, amihez nekik személyes kötödésük van... a többit meg nagy ívben leszóljuk! Bocs ,de röhejes, ha valaki azt írja, hogy ez, meg az a márka szétesett a haverjának..Bevallom lassan 20 éve vagyok külföldön a szakmában még senki nem írt hasonlót, viszont nem egy magyar fórumon már olvastam .. Most vagy szarabb gitárokat hoznak ide..(ami biztos nem így van..) Vagy a itthon megesnek a csodák.. A tulajdonos gondatlanságából eredő szétesések vannak az USA-ban 8000 USD-s gitárral is,
De ezek is általában balf...ásból és nem a hangszer hibájából...A leggyakrabb az amikor ferdén hajtják be a tremolót...leejti a gitárt, mert a strap pin nincs rendesen kb.1 éve meghúzva, vagy a poti ellenanya nincs meghúzva és letépi az összes kábelt tekerés közben...
Van aki belátja a hülyeségét, de sokan vannak aki perre akar menni...
Kedves styx75!
A topic fő vonulata továbbra is az volt, hogy 40 ezerért ne akarjon valaki gitárt és erősítőt venni. Azzal, hogy lerírod, a Squier Bullet-ek milyen gagyik, magad is csak ezt támasztod alá.
Különösen furcsa, hogy miközben egyszer azt alacsony árfekvésű Squier és Ibanez gitárokat ekézed - hozzáteszem, teljesen jogosan -, utána már amellett kardoskodsz, hogy márpedig nincs nagy különbség a 180 ezres, meg 30 ezres gitár között. Hogyan is van akkor ez? Nem áll össze a kép, amit sugallni akarsz. (Hozzáteszem, a világon semmi értelmét nem látom annak, hogy egy bolt azért ne áruljon MIA, vagy akár MIM Fendereket, mert a legalja kategóriás Squireket vállalhatatlanul gagyinak találják. Ez azért elég nagy marhaság lenne...)
Igen, a nagy márkák gyakran kiadják OEM gyártóknak, ilyen-olyan más üzemeknek a gyártást. Pl az általad is pellengérre állított alacsony kategóriás Ibanezek tipikusan Cort gyárakban készülnek. Ezt nem minden gyártó követi, az Epiphone-nak pl amennyire tudom, saját gyára van kínában, illetve a Squier-nek is mintha sajátjai lennének, de nem vagyok benne biztos, valószínűleg erről neked több infód van. Ez az egész viszont semmit nem von le abból a tényből, hogy a nagyobb gyártóknak sokkalta szélesebb spektrumon mozognak a lehetőségei. Hogy ezzel élnek, vagy inkább csak a hírnevükkel visszaélnek, már más kérdés, de semmi köze mindenféle rezsikhez, meg fene tudja mikhez, amivel az első hozzászólásodban előhozakodtál.
Csak, hogy egyértelműsítsük: szerinted a hangszedők, illetve az elektronika árkategóriától függően kb ugyanolyan egy gagyibb és egy jobb gitáron?
Ezt a 9V-os akármit nem értem. Illetve értem, de itt nagy kavarodás lesz. 9V-os elemmel akkor húzzák fel egy hangszedő jelét, ha az a hangszedő egy aktív hangszedő. Az aktív hangszedőknek pedig pont az a lényege, hogy az alapvetően gyengébb jelüket egy 9V-os elemmel megtámogatott előerősítővel felerősítsék. Ez maga a koncepció alapja. Ráadásul az aktív hangszedők pont nem jellemzőek az alacsonyabb árkategóriára, ez a "gyenge jelet erősítsünk 9V-os elemmel" pont, hogy a magasabb árfekvésekben jellemző - nem véletlenül. Minimum furcsa, hogy te azt hitted, ez az alacsony kategóriára jellemző gagyi megoldás - miközben sok tekintetben, pl jel/zaj arány, jóval jobbak is, mint a 9V-os elemet és előerősítőt nem igénylő passzív hangszedők.
Az is fura, hogy itt még az alacsony kategóriás hangszedők gagyiságára próbálsz utalni, míg pár sorral később már azt ecseteled, hogy a drágább hangszedőket csak az árcetli miatt halljuk jobbnak, de amúgy ugyanolyanok, mint az olcsók. Ami abszurd, aki nem hallja a különbséget, akár vakteszten, a különböző hangszedők között, annak inkább másik hobbi után érdemes nézni a gitározás helyett.
Megpróbálok az általad feltett sorrendeben válaszolni!
Valamit félreértettél! Én azt írtam, legalább is azt szerettem volna írni, ha már ebben a kategóriában keresgél, jobban jár valaki egy viszonylag ismeretlen márkával,mert az tisztességesebben össze van rakva(Erre kiváló példa Bulet..)
A Fender legalább is ahhoz köti a disztribuciót, illetve dilerséget ha az adott bolt nem tart más hasonló stratót más gyártótól,illetve tartani kell a Bulet szériát..
Na már most gyakorlatilag, mivel a világ legnépszerűbb shapejéről van szó, igen nehéz elkerülni más gyártó hasonló formáját...(és mivel a boltok óckodnak a Bulet szériától, igen sok shop inkább lemond a Fender márkáról...
Az Epihonnak soha nem volt gyára kinában.. Első kőrben kiadták koreai gyáraknak, akik az olcsóbb munkaerő miatt kezdtek építeni bázisokat kínába, vegyesvállalati formában...gyakorlatilag hasonlóan járt el az Ibanez is.. 2006 ban Kínában láttam Made in Korea felirattal Epiphone hangszereket gyártani(gyakorlatilag borzalmas körülmények közt..)
Amit aztán Koreaiként árultak az USÁ-ban, illetve gondolom máshol is a világon..
Hangszedő kérdésben azért nem nyitnék vitát, mert manapság a legolcsóbb kinai hangszedők is egyenrangú minőséget képviselnek, csak ha rákerül egy név kikerülve kinából lényegesen magasabb fogyasztói árban lehet adni..
Konkrétan az általunk gyártatott és forgalmazott típusok közűl jó néhány gyengébb van, mint a gyártó névtelen tipusai... de ez a világ már csak ilyen...
Régi húzás, de kb 15 éve az olcsóbb hangszerekbe nagyobb jelű hangszedőt tettek! Erre kivló példa a B. Rich Illetve
a Jackson bizonyos típusa...
Utána jöttek cseréltetni egy Domarzio-ra vagy egy passzív EMG-re. Hiába mondtuk, hogy nem jó ötlet..Beszerelés után gyakorlatilag nem szólt a hangszer.
9 Voltos elem kérdése! Most vonatoztassunk el az aktív hangszínszabályzótól.. Aktív(hangszín) bizonyos helyzetekben azért kell, mert bizonyos esetekben egyszerűen nem megvalósítható egyes áramköri megoldások.
Ezek általában hangszínnel vannak összefüggésben, csak úgy valósítható meg, (felezés, balance, parametrikus hangszín...stb
Amiről én beszéltem az más!!
Vegyünk egy példát: Ibanez gyárt egy 50 ezres kategóriában egy hangszert (Kezdő kategóra)
Mit csinál egy kezdő gitáros, utánanéz és rájön, hogy az Ibanez márka számára ismerős...Elolvassa specifikációt azt látja, hogy aktív elektronikával...(itt hangsúlyozom, nem hangszín!) A fiatal gitárosnak összeáll a kép és belendül Ibanez irányába...
A márka két dolgot használ ki !
1./ Ismert név az Ibanez
2./A fiatal gitárosnak gőze nincs a passzív és az aktív elekronika közti, nyilván azt feltételezi, hogy az aktív csak jobb, mint a passzív..(és már be is kapta a legyet)
VAN EGY IBANEZ GITÁRJA ÉS MÉG AKTÍV IS..Hurrá!
Az Ibanez gyárban máris spóróltak egy egy halom pénzt, mivel kb 20 forintból megoldják a hang kérdést az-az nem kell annyit költeni fa anyagra (megoldja az elem..)
Remélem érthető voltam!
Ezeknél a hangszereknél tipikusan nem egy holderbe teszik az elemet, hanem az elektronika mellé.
A holderes megoldás általában az aktív hangszínszabályzásnál divat, mivel ott a hangszedők mellé egy komoly előfok (általában nyák van beépítve) Nem fér el az elem..
Sajnos a kérdéses kategória hibája is,ha kifogy az elem, nem szól a hangszer...
Gondoljunk bele valaki éppen játszik koncerten..
Annyit azért hozzátennék, hogy külföldön a tervezők többsége nem is feltételezi, hogy az adott kategóriát esetleg felviszik színpadra, mivel csak garage bandeknek tervezték..
Az utolsó bekezdésben a "gagyi" szót nem a minőségre értettem..inkább a névtelenségre.
Minőségben nem rosszabb a felcímkézett nevesnél
Azért egy dolgot tudomásul kell venni, hogy a világ legjobb hangszedője sem segít, ha nincs minőségi fa ami rezeg..
Egy előző hozzászólásodban olvastam a fa előkészítést szárítást, ha jól emlékszem..
Ki kell, hogy ábrándítsalalak! Ezek biztosan nem ázsia gyárakban vannak..sőt egyre ritkábban az amerikaiakban.
Visszatérve az Ibanezre sajnos az általuk kitalált koncepció az-az az olcsó "elemes" megoldás terjedőben van a világ széria gitár gyártásában.
Remélem kielégítő válaszokat sikerült adnom..
Bocs, de néha siettem..remélem érthető voltam
Legközelebb kitérhetünk arra, hogy egy 180 ezres hangszer önköltségileg kb 15 ezerrel kerül többe egy 40 ezrestől..
De figyelmedbe ajánlóm a DH gate nevezetű oldalt..
Az ott felrakott hangszerek márkás hamisítványok Fender Gibson a feltüntetett árak kb 2 szeres szorzóval bírnak az az megkapod az előállítási költséget egy kis számolás után..Alapanyagok hardverek megfelelnek a nemzetközi szabványoknak...
Alapvetően a mondanivalóm lényege az lett volna, hogy manapság már nem lehet úgy tekinteni egy kevésbé ismert márkára mint kb 20 éve!
Akkor az általad felsorolt, úgy ahogy helytállóak voltak.
Manapság nem teheti meg egy ismeretlen gyártó, hogy lényegesen gyengébb legyen a konkurenciához képest.
Attól többet nem rendelnek itt Európában, vagy a tengeren tulon.
Annyit azért megosztanék veled, hogy amikor elhelyezkedtem az első munkahelyemen még az akkori főnököm
elrakatta egy kevésbé feltűnő helyre az Ibanez falat, hogy nehogy megszólják, hogy olcsó Japán hangszert tart sok hibás modellel..
Nem is nagyon vették abban az időben..Manapság sok amerikai márka is ázsiai tulajdonú,sőt vannak konkurensnek tűnő márkák akik egymás ellen heccelik a közvéleményt látszólag, közben a tulaj egy azon ember...
Viszont tény és való, hogy kicsit más az itteni piac és más egy Brit és nem is beszélve a tengeren túliról.
"ha már ebben a kategóriában keresgél, jobban jár valaki egy viszonylag ismeretlen márkával,mert az tisztességesebben össze van rakva(Erre kiváló példa Bulet..)"
A Bullet (így két l-el - ha már következetesen mindenhol egy l-el írtad, úgy tűnik, nem elírás volt a részedről) arra kiváló példa, hogy olcsó húsnak híg a leve. Azt semmilyen módon nem példázza, hogy másik gyártó ilyen árkategóriájú termékei jobbak lennének.
"A Fender legalább is ahhoz köti a disztribuciót, illetve dilerséget ha az adott bolt nem tart más hasonló stratót más gyártótól,illetve tartani kell a Bulet szériát.."
Ez egészen biztosan nem igaz. Besétálhatsz n+1 üzletbe, ahol nyüzsögnek a Strato kópiák, vannak Fenderek is szép számmal, és nincs Bullet. Ez igaz ilyen logoval ellátott boltokra is:
"Az Epihonnak soha nem volt gyára kinában.."
Tévedés, nagyon is volt/van:
https://www.youtube.com/watch?v=LRczd_ZEf4E
"Hangszedő kérdésben azért nem nyitnék vitát, mert manapság a legolcsóbb kinai hangszedők is egyenrangú minőséget képviselnek"
Csak ismételni tudom magam: aki nem hallja a különbséget, az modellvasutazzon, vagy készítsen tusrajzokat, vagy kezdjen hobbiborászkodni, vagy bármi, de gitárba fektetnie kidobott pénz.
"Régi húzás, de kb 15 éve az olcsóbb hangszerekbe nagyobb jelű hangszedőt tettek! Erre kivló példa a B. Rich Illetve
a Jackson bizonyos típusa...
Utána jöttek cseréltetni egy Domarzio-ra vagy egy passzív EMG-re. Hiába mondtuk, hogy nem jó ötlet..Beszerelés után gyakorlatilag nem szólt a hangszer"
A nagyobb jelű hangszedők mind passzívak, az aktív hangszedők jele pont, hogy alacsony. Ezért kell oda az előerősítő, na meg az elem.
Plusz ha egy aktív hangszedős gitárba passzív hangszedőt raksz, nem fog semmivel sem halkabban szólni, mint egy eleve passzív hangszedős gitár. Miért is tenné? Amúgy DiMarzio, nem Domarzio, az EMG pedig csak a Hz szériájában gyárt passzív hangszedőket, amik a legalacsonyabb kategóriások.
"9 Voltos elem kérdése! Most vonatoztassunk el az aktív hangszínszabályzótól.. Aktív(hangszín) bizonyos helyzetekben azért kell, mert bizonyos esetekben egyszerűen nem megvalósítható egyes áramköri megoldások.
Ezek általában hangszínnel vannak összefüggésben"
Emm, igen, az aktív hangszedők remekül biztosíthatják neked aktív EQ-val és társaival, hogy a hangszínt már a gitárodnál jól tudd kontrollálni és jól a kezedben tartsd. De az a 9V-os elem alapvetően arra kell, hogy az aktív hangszedők igencsak alacsony jelét felerősítsük még a gitáron belül, és az erősítőbe már ezt a felerősített jelet küldjük. Ez akkor is kellene, ha nem lenne semmi aktív EQ-nk a világon. És ez a móka, ahogy az előző hozzászólásomban is említettem, pont, hogy a drágább, magasabb kategóriás gitárokra és hangszedőkre jellemző, nem pedig az olcsó, belépőszintűekre.
"Elolvassa specifikációt azt látja, hogy aktív elektronikával...(itt hangsúlyozom, nem hangszín!)"
Oké, kérlek fejtsd ki részletesebben, mit is értesz itt aktív elektronika alatt és utána bővebben is visszatérünk a kérdésre, meg a példádra utána. Addig is:
"VAN EGY IBANEZ GITÁRJA ÉS MÉG AKTÍV IS"
Pár konkrét példát tudsz mondani ilyen Ibanez gitárra? Alacsony, low-low end árkategória, aktív?
"Az Ibanez gyárban máris spóróltak egy egy halom pénzt, mivel kb 20 forintból megoldják a hang kérdést az-az nem kell annyit költeni fa anyagra (megoldja az elem..)"
Azért nem a faanyagból jön a hang. Ha egy ásót/kapát(/nagyharangot) felhúrozol és teszel rá egy hangszedőt, az is meg fog szólalni:
https://www.youtube.com/watch?v=V9-ltPsbw9g
vagy
https://www.youtube.com/watch?v=RaDxNdg_9TQ
A különféle hanganyagok persze beleszólnak a gitár végső hangjába, de azért nem szabad túlzásokba esni.
"Sajnos a kérdéses kategória hibája is,ha kifogy az elem, nem szól a hangszer...
Gondoljunk bele valaki éppen játszik koncerten..
Annyit azért hozzátennék, hogy külföldön a tervezők többsége nem is feltételezi, hogy az adott kategóriát esetleg felviszik színpadra, mivel csak garage bandeknek tervezték.."
Épp elég igencsak komoly és színpadon is frekventáltan használt gitár van, ami 9V-os elem nélkül nem ad hangot, valahogy ez mégsem szokott problémát jelenteni. Az énekes mikrofonjában is problémás akkor, ha kell elem? :D Amúgy igen-igen komoly, high-end, brutáldrága gitárok egész sora van, ami nem ad hangot 9V-os elem nélkül...
"Azért egy dolgot tudomásul kell venni, hogy a világ legjobb hangszedője sem segít, ha nincs minőségi fa ami rezeg.."
Biztos vagy te ebben?
https://www.youtube.com/watch?v=c8Sk0dlPFxM
A hangszedők a gitár húrjainak rezgését szedik fel. Ha a hangszedők mágneses terében rezeg egy megfelelő anyagból készített húr, akkor a tekercsben áram fog indukálódni, tök mindegy, hogy alatta rezeg-e valamiféle fa, vagy sem. Mellesleg minden anyag, amire ráapplikáljuk a hangszedőket, meg húrokat, valamilyen szinten rezegni fog. Tévedés ne essék, ahogy fentebb is írtam, valamilyen szinten befolyásolja a faanyag az elektromos gitár hangját, de nem érdemes ezt túldimenzionálni.
"Egy előző hozzászólásodban olvastam a fa előkészítést szárítást, ha jól emlékszem..
Ki kell, hogy ábrándítsalalak! Ezek biztosan nem ázsia gyárakban vannak..sőt egyre ritkábban az amerikaiakban."
Arról beszéltem, hogy már csak azért sem érdemes 30-40 ezer forintos gitárokat venni, mert ki tudja, hogyan van, vagy nincs szárítva az a faanyag, amiből a nyakuk készül - és ez az esetleges és sajnálatos későbbi vetemedéseknél nem kicsit számít. De akkor ezek szerint egyetértesz velem, és te is úgy látod, hogy felejtős a gagyi hangszer már csak emiatt is, igaz? :) Amúgy a frissen vágott, szárítatlan fa teljesen alkalmatlan hangszerkészítésre, valamilyen szinten azért kell vele valamit tenni.
"Visszatérve az Ibanezre sajnos az általuk kitalált koncepció az-az az olcsó "elemes" megoldás terjedőben van a világ széria gitár gyártásában."
Ismételten azt tudom kérni, hogy mutass konkrét példát, illetve fejtsd ki nekem, hogy szerinted mire is kell az az elem, és mit értesz aktív elektronika alatt. Köszi!
Erre a gondolatra azért visszatérnék:
"Régi húzás, de kb 15 éve az olcsóbb hangszerekbe nagyobb jelű hangszedőt tettek! Erre kivló példa a B. Rich Illetve
a Jackson bizonyos típusa...
Utána jöttek cseréltetni egy Domarzio-ra vagy egy passzív EMG-re. Hiába mondtuk, hogy nem jó ötlet..Beszerelés után gyakorlatilag nem szólt a hangszer"
A nagyobb jelű hangszedőtől valóban valamennyire hangosabb lesz a hangszer, de alapvetően nem ezt a célt szolgálja a nagyobb jel. Egyszerűen harapósabb lesz tőle a hangja a gitárnak, könnyebben túlvezérelhető az erősítő. Szimplán megváltozik a gitár hangjának a karakterisztikája. Ha te teszem azt, fogsz egy pure vintage '65 Strat pickup készletet, és azt a leggagyibb, legótvarabb fából készített gitárra rászereled, akkor is meg fog szólalni, és nem feltétlen és főleg nem szignifikánsan halkabb, mint egy Custom Shop Fenderen. Miért lenne? (Tudom, kérdeztem már, de duplán nincs ennek értelme :) )
Plusz a DiMarziók közül kellően sok pont a magas jelével tűnik ki, illetve a gagyi hangszedők meg pont nem azzal szoktak... Úgy érzem, vannak itt kavarodások.
Kedves Mojjo !
Engem Katona Lászlónak hívnak és az angliai John Hornby Skewes & Co. Ltd., alkalmazottja vagyok, immár több éve.
Fő csapásirány a Fret-King hangszerek, de talán ismerős lehet a Wilkinson márkárol illetve a Vintage gitárokról, egy időben volt disztribució ide Magyarországra, viszont manapság inkább ezeket átvették a cseh, illetve német cégek, így azokon keresztül jön be az országba..
Talán ha láttál már Vintage gitárt némi párhuzamot fedezhetsz fel az Epiphonékkal kapcsolatban..
Gyakorlatilag az általad belinkelt gyár nagy szerepet játszott talán 2015-ig a cégünk történetében!
A továbbiakban is egész biztosan állíthatom, hogy a nevezett cégnek nincs hivatalos gyára ott, csak szerződött
partnerei.
A videón szereplő gyár kizárólag, már csak, nem export modelleket gyárt, mivel akkora igényeket támasztott a kinai belföldi piac.
Az export modellek jó részét már indonéziában, illetve Tianjinban gyártják, ami viszonylag közel van Pekinghez és
a legnagyobb ipari város a kikötő közelsége miatt..
Sajnos nem ez a legnagyobb gitár gyártó környék, mivel gyakorlatilag sz összes gyár az éghajlat miatt inkább még délebbre van, ahol egy faluban közel 20 gyár található meg és itt is van az Epiphonénak szerződött partnere.(Nekünk is itt van szerződött partnerünk) Ezt sajnos azért nem tudom neked belinkelni, mert a partnernek nincs oldala.., de gyakorlatilag az összes márka megfordult a kezük között..
Itt sajnos említhetném a FAKE hangszereket, amiket viszont nagyon jó minőségben produkálnak, jó minőségű hardverekkel, jó minőségű faanyaggal. kb 50 USD-ért.
Ezért ajánlottam a DH-gate nevü oldalt.
A hamisítások miatt annyit elértek nemzetközileg, hogy photo shoppal eltüntették a márkaneveket..de érdemes kicsit körülnézni.
Hangsúlyozom, mivel Kina jelenlegi berendezkedési formája Államkapitalizmus, nem teszi lehetővé önálló külföldi cég alapítását, csak esetleg vegyesvállalati formában, de a legtöbb a határozott idejű szerződéssel bíró cég.
Nem láttam videót,eddig, számomra is újdonság volt, pláne, úgy, hogy GIBSON felírat van a gyáron. Enyhén szólva is nevetséges, mivel maga a Gibson kínosan ügyel arra, hogy semmi párhuzam ne legyen Kinával. Maradjunk annyiban, hogy ez inkább a kinai partner húzása.
Sajnos mivel jelenleg Kina nincs semmilyen nemzetközi jogi egyezményekben benne, iszonyú nehéz ezt rajtuk számonkérni.
A mi cégünknek is több szerződött partnere van ott
[link] többek között hardver, illetve hangszedő gyártásra ők a Fishman. illetve a Wilkinson is kinában. Nem igazán akartam ezekbe a mélységekbe belemenni, de úgy láttam, hogy kötöd az ebet a karóhoz és kicsit makacsul ragaszkodsz néhány álláspontodhoz, hogy pedig az úgy van..(a kérdéses hangszedő névre is talán választ kaptál..)
Még annyi magyar vonatkozást, hogy, ha esetleg ismerős a Fishman név EQ-kat gyártanak akusztikus gitárokba..
Nem állítom, hogy a legjobbakat, viszont talán a legnevesebbeket, Szalai András nevét említeném aki annó talán az Omegának is dolgozott, jó pár típust ő fejlesztett és nemzetközi szinten is elismert szakembernek számít..
Fender kérdés: Jelenleg, hogy is nevezzem, nincs túl rózsás helyzetben a Fender. Kísérletezik hasonló rendszer felépítésén, mint a Gibson az-az csak hívatalos márkakereskedői formát szeretne az az szűnjön meg az országonkénti distributori elosztás.
Gibsonnál sem túl jól működött a bevezetés, viszont manapság pont ezért értékesek a Gibson hangszerek, mivel nincs ázsiai gyártás és tartják a relatív árukat..(igaz kell hozzá kis türelem..pár évtized)
A Fender is szeretné megszüntetni a disztribuciokat, viszont a régebben említett fura megkötésekkel.
Ne legyen más hangszer a boltban hasonló, legyen az olcsó "golyó" modellekből is..
Az USA-ban nem volt disztributor, csak dileri státusz így ott eleve, próbálták rá kényszeríteni a boltokat az ő elképzeléseikre. Sajnos nagyobb ellenállásba kerültek, mint képzelték..
Persze van kiskapu. ami egyre jobban abba sz irányba megy, hogy a fender pár év múlva kizárólag csak neten lesz elérhető.
Sajnos ismerünk erre gyakorlatot a Kramer gitárok történetében, ami az USA-ban is kb másfél évtizedig csak a Gibson netes gitárja volt...
Kinát kisit a 70-es 80-as évekhez tudnám hasonlatíni, amikor Japán hasonló, vitatott jogi formája miatt rengeteg hasonló hangszer jött be az államokba.
Ott annyi könnyítés volt, hogy a Squier abban az időben tudott gyárat alapítani ott és mint hívatalos hamisítványokként kerülhettek vissza az USA-ba.
Persze ennek jó sok eredeti japán cég áldozatául esett, mivel inkább az usa bérmunkásai lettek.
Jasuki, Fujigen, Weston,..stb
Manapság, viszont az övék a piac több mint a fele.. Edwards, Electric Sound Project, Shecter...és még jó néhány volt amerikai cég.
Remélem, ha én megtisztelek azzal,hogy bemutatkoztam, te sem hagyod ki.
Viszont ha már akkora szakértőt tisztelhetek benned tudod-e hol gyárják a Gibson hangszedőket, illetve a Gibson robot gitárjához az adalékokat?
Bocs,de kicsit hülye példa volt az Ampeg hangszer!
Az lenne a kérdésem, hogy játszottál-e valaha hasonló gitáron?
Tudod-e milyen sikeres volt a hangszer a világpiacon?
Ludvig "üveg" dob megvan? (azért megkérdeznék egy dobost..)
Gyakorlatilag a hangszer "evolucio" érdekes darabjait évre
kiadják..Tudom most jön a követező érv, hogy sokan használják..
Ezt úgy hívják, hogy "Endorser" Gyakorlatilag szabad szemmel jól látható összegeket fizetnek a gyártók, hogy használják,illetve a signature modellek után még "royaltyt is löknek ha van valamennyi eladás.
A Sam Ashnél legalább 5 évig nézegettem a falon...pedig elvileg 70-es évekbeli darab volt. Utána is valami alapítványi jótékonysági bulin lett elárverezve.., miután a cégvezetés megunta, hogy foglalja a helyét!
Kb annyira volt hangszer, mint egy Line 6 amp-ra ráfogni, hogy tökéletes Fender sound jön ki...(hala istennek azok is egyre jobban eladhatatlanok, bár gondolom itt szeretik..)erről talán te tudnál valami infot
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!