Az influencerek miért csinálnak 0 értéket adó, egyszerű, kevés munkával és alapanyagból álló termékekből vállalkozást?
Ahogy #18 írta, van egy csomó ilyen termékek értékesítésére szakosodott cég. Ők megcsinálják a webshopot is hozzá, az influencernek csak a mintát kell kiválasztani, megadni pár alap beállítást és a külsős cég mindent elintéz helyette, nekik csak hirdetni kell, hogy pörögjön az üzlet és jutalékot kapnak belőle. Minél jobban reklámozzák és viszik a termékeket, annál inkább csilingel a kassza.
Itt jön az, hogy melyik influencer mennyire igényes és kiforrott személyiség. Akit csak a pénz érdekel, az belemegy bármilyen gagyi árusításába, csak jöjjön a pénz. Akit nem annyira érdekel a pénz, az még ha megcsinálja, sem annyira hirdeti, mert nem érdekli. Aki igényesebb, az meg vagy komolyabb cégekkel szerződik ilyesmire, vagy tényleg saját terméket fejleszt, ami valóban az ő saját alkotása, nem egy olcsó kínai vacak. Ez persze jóval többe is kerül, nagyobb és tehetősebb közönség is kell hozzá, ezért inkább csak a nemzetközi influencerekre jellemző.
Én pl. ismerek olyan kisebb YouTubereket, akiknek a póló biznisz egyáltalán nem jött be. Hiába voltak tök jó póló ötleteik, nem nagyon vették őket - gondolom a nézők hamar rájöttek, hogy ugyanazt a szöveget saját maguknak is rá tudják vasalni tized áron. Vagy, hogy tök jól meg vannak ilyen vicces pólók nélkül is...
Az emberek már csak olyanok, hogy ha egy híressé vált személy (akit sokan követnek) elkezd árulni valamit, például egy saját italmárkát, vagy ruhamárkát, vagy kozmetikai márkát csinál, akkor azt bizony elkezdik venni, csak a neve miatt. A híresség a sok követője között pillanatok alatt bereklámozza. Lényegében a termék lehet egy darab kutyagumi, egy silányság, ha valaki híres, akkor könnyen eladja nagyon sok embernek, átütő sikere lesz vele.
Míg akinek van egy nagyon jó, minőségi terméke, de nem celeb, az is kénytelen a celebekkel reklámoztatni. Ekkor már influenszernek hívjuk a celebet, mert vele adják el a termékeket a szponzorok felhasználva az ismertségét.
Lényegében a semmit nem termelő, a társadalomhoz semmit hozzá nem tevő celebek (a.k.a. influenszerek) lettek a kapitalizmus urai és úrnői.
Ez így nem teljesen igaz, mert kis részük hasznos abból a szempontból, hogy valós, nyers kritikát fogalmaz meg a termékekről, de onnantól ő már nem celeb, nem influenszer, hanem tesztelő, kritikus és emiatt a szponzorok már nem szívesen keresik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!