Ha sok a párbeszéd egy történetben, akkor a bárbeszédeket milyen módon kell leírni?
Baloldalt legyen, hogy ki mit mond? Vagy inkább gondolatjelekkel? Vagy más megoldással?
És az író megjegyzéseit, amit az egyes mondatok között a kijelentésekhez hozzáfűz?
Akkor nekünk mért volt kötelező olvasmány bizonyos dráma? Elb@szott volt az akkori kormány, valójában nem is kellett volna elolvasnunk vagy megtanulnunk? A tanár saját önzőségéből, és tudatlanságából várta el, hogy megtanuljuk?
Ha nem olvasásra szánták, akkor mért lett belőlük könyv, mármint irodalmi mű, mért nem maradt csak a drámatagozatosok egyik olvasmánya?
Sőt, akkor a drámát mért teszik bele az irodalomba? Nem is irodalmi mű.Az irodalom az irodalom. A dráma meg dráma. Mármint, ti valahogy így értelmezitek.
"Mármint, ti valahogy így értelmezitek."
Ezt honnan veszed?
Kérdező, könyörgöm, áruld el, hogy mi a fene bajod van!
"Sőt, akkor a drámát mért teszik bele az irodalomba? Nem is irodalmi mű.Az irodalom az irodalom. A dráma meg dráma. Mármint, ti valahogy így értelmezitek."
Az irodalmat három műnemre oszthatjuk. 1. epika, 2. líra és 3. dráma. Tehát a dráma is irodalom, azon belül a tragédia, a komédia és tragikomédia/színmű is. Az epika is irodalom, azon belül a gyermekmese, novella, kisregény, regény, elbeszélés is. És a líra is, azon belül a dal, elégia, óda, epigramma, himnusz stb. is.
A dráma az alapvetően színpadi előadásra készült mű. Nyilván könnyebb az iskolában úgy tanulni, hogy mindenki elolvassa magának, és kész.
Hogy hogy alkalmazd a párbeszédeket, arra már megkaptad a választ: Ha drámát írsz, akkor írd ki a sorok elejére, hogy melyik szereplő beszél. Ha epikai művet írsz, alkalmazz gondolatjeleket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!