Milyen nyelven programozták a World of Warcraft-ot?
Nem értem ezt a sok arcolást és miért nem a kérdésre megy a válasz. Alap, kérdésre nem kérdéssel válaszolunk (egyszerűen bunkósság) kivéve, ha az a tárgykérdéshez adott válaszoláshoz szükséges. Bármilyen nyelven is íródott a lényeg, hogy meglegyen a forráskód, anélkül csak kisebb mértéken lehet változtatni az adott határokon belül. Feltételezem nem egy új játékot kívánsz csinálni hanem egy meglévő szerver és klienst akarsz módosítani.
Sok hasznos segítséget találhatsz itt hozzá: [link]
Én csak két dolgot próbálok feldolgozni:
1. Bármilyen nyelvvel bármilyen programot meg lehet írni. :oo
2. Több nyelven meg lehet írni egy szoftver egyes kompenenseit.
"1. Bármilyen nyelvvel bármilyen programot meg lehet írni. :oo"
Igen, miért ne lehetne?
"2. Több nyelven meg lehet írni egy szoftver egyes kompenenseit."
Ez is igen. Mondjuk a gyakorinak is a felülete html, css, javascript (ebből mondjuk csak a javascript programozási nyelv), a szerver oldali logika valami más nyelv megint, php, java, stb., a kérdéseket, usereket, válaszokat tartalmazó adatbázist meg valamilyen sql nyelvjárással kezelik.
#34: Egy gyors fingerprinting szerint Apache fut alatta, úgyhogy feltehetőleg PHP alapú. Az adatbázis speciel lehetne valamilyen NOSQL megoldás is, de Apache + PHP mellé adja magát a MySQL.
Ami a két pontot illeti,
1. Ez az általános célú programnyelvek elsődleges célkitűzése. Vannak bizonyos szélsőséges kivételek, amelyeket csak a célprocesszorra jellemző Assembly nyelven lehet implementálni, de ezek jellemzően hardverközeli problémák, amelyek hardverről hardverre kvázi egyediek (pl. x86 védett mód konfigurálása), és amelyekre egy általános célú nyelvet emiatt nem lehet felkészíteni. Emellett ezek az aspektusok rendszerint csak az operációs rendszer számára láthatók.
2. Mivel egy általános célú programnyelven megírható bármi, a bármibe természetszerűleg beletartozik az "ugyanaz, mint a másik nyelven" is. Ebből következik, hogy egy adott megoldás tetszőleges általános célú nyelven elkészíthető. Némileg továbbgondolva, ha az alkalmazást egymással kommunikáló egységekre bontjuk, akkor az egyes komponensek egymástól eltérő nyelveken is implementálhatók. A GyK szerveroldali megvalósítása például minden nehézség nélkül lecserélhető Java alapúra, vagy épp a UPC Java alapú rendszere NodeJS-re.
És a prog. tudásom annyi hogy örülök magamnak, mert irtam egy hatványozó programot math lib nélkül egyetemen (komolyan erre vagyok büszke).
Egy igazi projekt vezetéséhez semmi önbizalmam nincs. A WoWról is azt gondoltam, hogy cikinek tartják (én egyre cikibbnek tartom) és csodálkoztam, hogy 1-nél több válasz érkezett.
Szóval a script írás sem segít hogy megértsem a programozást? A fő problémám hogy nagy fogalomzavarban vagyok, vagy keveset tudok, ha ezekről van szó. Pl. mi az hogy "tudsz irni egy Legyen ön is milliomost konzolosan" itt mit jelent az, hogy konzolosan?
A Unityt azért hagytam abba, mert nem tudtam mit elkezdeni vele 2 hét alatt se vagy nem találtam normális tutorialt ami részletesen elmagyarázza. Vagy látom, hogy az objektumhoz csatolhatok behavior. Most vagy nem tudom mi a behavior csak az angol szót vagy tényleg nem tudok semmit a programozásról vagy csak éne egy könyv vagy valami.
"Pl. mi az hogy "tudsz irni egy Legyen ön is milliomost konzolosan" itt mit jelent az, hogy konzolosan? "
Azt, hogy ilyen. Nincs felület, "grafika", csak egy jegyzettömb kb., ahová a program ír ki dolgokat, te meg válaszolgatsz neki (utasításokat adsz).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!