Milyen nyelven programozták a World of Warcraft-ot?
Angolul. Miért fontos ez? Nem a nyelv határozza meg, milyen szoftvert/játékot tudsz készíteni (extrém esetekben vannak kivételek, de ez pont nem az).
C++ egyébként, legalábbis abból kiindulva, hogy a WarCraft III-ból használtak fel komponenseket, az pedig erőteljesen CPP-gyanús: https://www.youtube.com/watch?v=uaBatYqxx84&t=86
Ha ezalapján akarsz nyelvet választani, akkor nagyon rossz úton jársz. Szabad megkérdezni, végsősoron mi teszi ezt az információt fontossá?
Attól nyugodtan választhatja a c++-t, legalább elmegy a kedve :D
Ha meg mégse, akkor talán lehet is valami az egészből.
Gyakorlatilag bármelyik nyelv megteszi. A programnyelvtől legfeljebb az fog függni, milyen könnyen tanulod meg.
MMORPG-t viszont a helyedben meg sem próbálnék elsőnek, de másodiknak sem. Ahhoz évek tanulása kell, meg nem mellesleg felfoghatatlan mennyiségű emberóra.
Első körben válassz egy - lehetőleg könnyen megtanulható - nyelvet és tanuld meg legalább alapszinten használni, utána lehet elgondolkodni azon, hogy esetleg valamilyen egyszerűbb játékot próbálj faragni a felszedett tudásból.
Hagyjátok már... 12 éves a gyerek. Ő még abban a világban él, hogy játékot úgy lehet csinálni, hogy van egy program, amit ha next-next-next-finish végignyomogat, kész is lesz a WoW. Csak épp azt felejti el, hogy ez a világ még nem jött el. És amint rájön, hogy ehhez mennyi mindent kell megtanulnia, abban a pillanatban fel is adja majd. Ugyanis át kell rágnod azokon a kérdéseken magad, hogy:
- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?
- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)
- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)
- Választasz egy programozási nyelvet
- Hello World
- Kifejezések, utasítások
- Változók
- Egyszerű beolvasás konzolról
- Vezérlési szerkezetek
- Előre megírt függvények használata
Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot
- Függvények, eljárások írása
- Karakter/stringkezelés
- Fájlkezelés (szöveges és bináris)
Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan
- OOP alapelvek megismerése
- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése
- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása
- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)
- Több szálon futó programok, párhuzamosítás
- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP
- Hálózaton kommunikáló programok írása
Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben
- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal
- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.
- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet
- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet
- Felhasználói interakció kezelése
- Textúrázás
És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték
- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása
- Összetettebb 3D-s világ létrehozása
- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)
És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!