Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen nyelven programozták a...

Milyen nyelven programozták a World of Warcraft-ot?

Figyelt kérdés

#nyelv #szoftver #programozás #program #world. warcraft. játék
2016. nov. 10. 16:59
1 2 3 4 5 6
 1/51 anonim ***** válasza:
clojure
2016. nov. 10. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/51 anonim ***** válasza:
100%

Angolul. Miért fontos ez? Nem a nyelv határozza meg, milyen szoftvert/játékot tudsz készíteni (extrém esetekben vannak kivételek, de ez pont nem az).


C++ egyébként, legalábbis abból kiindulva, hogy a WarCraft III-ból használtak fel komponenseket, az pedig erőteljesen CPP-gyanús: https://www.youtube.com/watch?v=uaBatYqxx84&t=86


Ha ezalapján akarsz nyelvet választani, akkor nagyon rossz úton jársz. Szabad megkérdezni, végsősoron mi teszi ezt az információt fontossá?

2016. nov. 10. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/51 anonim ***** válasza:

Attól nyugodtan választhatja a c++-t, legalább elmegy a kedve :D

Ha meg mégse, akkor talán lehet is valami az egészből.

2016. nov. 10. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/51 A kérdező kommentje:
MMORPG-t akarok fejleszteni, vagy legalább RPG-t.
2016. nov. 10. 19:52
 5/51 anonim ***** válasza:
100%

Gyakorlatilag bármelyik nyelv megteszi. A programnyelvtől legfeljebb az fog függni, milyen könnyen tanulod meg.

MMORPG-t viszont a helyedben meg sem próbálnék elsőnek, de másodiknak sem. Ahhoz évek tanulása kell, meg nem mellesleg felfoghatatlan mennyiségű emberóra.


Első körben válassz egy - lehetőleg könnyen megtanulható - nyelvet és tanuld meg legalább alapszinten használni, utána lehet elgondolkodni azon, hogy esetleg valamilyen egyszerűbb játékot próbálj faragni a felszedett tudásból.

2016. nov. 10. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/51 anonim ***** válasza:
100%
A teljes WoW klienssel, szerverrel, mindennel, számos különböző nyelv használatával került fejlesztésre. Ha a játékkliensre magára vagy kíváncsi, azt információim szerint elsősorban C-ben írták. De amúgy a 3D-s játékmotorok 99%-a C++ nyelven íródik, ez alól igen kevés kivétel van.
2016. nov. 10. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/51 A kérdező kommentje:
5-ös : Mi az alapszint?
2016. nov. 10. 20:23
 8/51 anonim ***** válasza:
78%

Hagyjátok már... 12 éves a gyerek. Ő még abban a világban él, hogy játékot úgy lehet csinálni, hogy van egy program, amit ha next-next-next-finish végignyomogat, kész is lesz a WoW. Csak épp azt felejti el, hogy ez a világ még nem jött el. És amint rájön, hogy ehhez mennyi mindent kell megtanulnia, abban a pillanatban fel is adja majd. Ugyanis át kell rágnod azokon a kérdéseken magad, hogy:

- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).

2016. nov. 10. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/51 A kérdező kommentje:
Nem vagyok hozzá kevés. Csak sokáig tart.
2016. nov. 10. 22:37
 10/51 anonim ***** válasza:
78%
Igen, sokáig tart. Ha 100+ ember dolgozik rajta. Egyedül ihatod a fiatalságtonikot, mert ebben az életben nem lennél kész vele (arról nem is beszélve, hogy ember nincs, aki egy ilyen kaliberű játék fejlesztésének minden aspektusához értene.
2016. nov. 10. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!