Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Meg teheti velem ezt a cég?

Meg teheti velem ezt a cég?

Figyelt kérdés
Vettem egy HDD-t 2 évvel ezelőtt egy cégnél. Másfél hónappal ezelőtt szektorhibás lett, és mivel 3 év garancia volt rá, ezért visszavittem a céghez, hogy garanciálisan cseréljék ki. Mikor átvizsgálta a srác, akkor vette észre, hogy a SATA csatlakozó műanyag foglalata kicsit meg van repedve, így csak feltételesen vették át cserére (azzal a címszóval, hogy majd a nagyker eldönti). Már több, mint 1 hónap telt el a vinyó leadása óta, és még semmit nem tudnak róla mondani. Szerintetek ez normális? Mit tudok ilyenkor tenni? Igazából az bosszant nagyon, hogy a csatlakozó megrepedésének semmi köze nem lehet a szektorhibához, és ennek ellenére itt szórakoznak vele. És mit csináljak szerintetek, ha fél év múlva visszaadják, hogy sorry, nem tudtuk kicserélni?
2012. jan. 6. 23:19
1 2
 1/11 Tudor Vidor ***** válasza:
Cserére (illetve a csere meghiúsulása esetén a megegyezésre, vagy végső esetben a szerződés felbontására) azonban a jótállási időszak első három napját kivéve elsősorban csak akkor kerülhet sor, ha a meghibásodott termék kijavítása nem lehetséges (ez vonatkozik mind a jótállásra, mind a szavatosságra). A kijavítás határidejét jelenleg tizenöt naptári napban határozza meg a vonatkozó rendelet. A tizenöt nap nem arra vonatkozik, hogy ennyi idő alatt kell eldöntenie a szerviznek vagy a kereskedőnek, hogy a terméket ki tudja-e egyáltalán javítani, vagy cserélni kell azt, erre ugyanis három napja van a kötelezettnek. A tizenöt nap a tapasztalatok szerint az esetek túlnyomó többségében nem tartható. Ennek nem feltétlenül a hanyagság az oka; visszavezethető éppúgy kapacitáshiányra vagy alkatrészhiányra, éppen ezért a jogszabály úgy van megfogalmazva, hogy „törekedni kell” a betartására. Sok kereskedő ezt hajlamos úgy értelmezni, hogy kvázi megszűnt a javítási határidő. Erről természetesen nincs szó, a javítási határidő tizenöt nap, melynek betartására törekedni kell. Panasz esetén bírói szemlélettel élve ez azt jelentheti, hogy ha tizennyolc napot vesz igénybe a javítás, és a kereskedő indokolja az elmaradást, akkor a bíróság nem fogja elmarasztalni, azonban negyven nap elteltével szinte biztosan elmarasztaló ítélet születik.
2012. jan. 6. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Írhatsz a fogyasztóvédelemnek hogy nógassák meg.

Esetleg nekik ik megemlítheted.


"És mit csináljak szerintetek, ha fél év múlva visszaadják, hogy sorry, nem tudtuk kicserélni?"

Olyan nincs.

Addig csinálják míg jó nem lesz.

Vagy adnak másikat.

Ha nem adnak másikat és nem javítanak, akkor pénzt adnak vissza.


A csatlakozó hibája simán okozhat szektorhibát.

2012. jan. 6. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

:) Üdv sajnos 2 év után sőt 1 év vagy 1 hónap után se jár garancia szektor hibás HDD kre :(


Itt már csak a türelem részedről és a jóindulat részükről

számít :)

2012. jan. 6. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Szerintem ráfoghatják,elvégre a repedés egy fizikai sérülés,és még ha nincs is hozzá köze,jó ürügy lehet a visszacserélés megtagadására,mivel azt más vevőnek nem nagyon tudják eredeti áron továbbadni,emelten meg főleg nem,szóval max. redukált,mérsékelt,csökkentett áron tudnak tőle megszabadulni...Ha ehhez a kínlódáshoz nincs a vezetőnek kedve,nincs elég humán erőforrása(szakképzett csapata),vagy esetleg nincs pénze arra,hogy olyan embereket foglalkoztasson,akik ezt helyette lezavarják,akkor érthetően egyszerűbb számára,ha egyszerűen NEM-et mond.
2012. jan. 6. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Tudor Vidor ***** válasza:
A fogyasztónak tehát alapvetően türelemmel kell lennie. A tizenöt napot mindenképpen ki kell várni ilyen esetben, igazán problémát a harminc nap jelentős túllépése jelenthet. Bár a korábbi szabályozás kötelezővé tette a kereskedőnek, hogy tizenöt napon túl húzódó javítás esetén ideiglenes cserekészüléket adjon át a vásárlónak, illetve a javítás határidejét harminc napban maximálta, fontos megjegyezni, ezek a rendelkezések már nincsenek érvényben. Ugyanakkor a Polgári Törvénykönyv kimondja, hogy a kijavítást a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni, így a cserekészülék nyújtása bizonyos esetekben (akár már a rendelkezésre álló tizenöt nap letelte előtt) igenis indokolt és elvárható lehet (gondoljunk például a notebookokra).Végezetül a javítással kapcsolatos lényeges előírás, hogy a termékbe minden esetben csak új alkatrész építhető be, illetve jótállás esetén a szervizben töltött idővel automatikusan meghosszabbodik a jótállási idő, továbbá a javításról jegyzőkönyvet kell felvenni. Nagyon fontos, hogy amennyiben a javítás meghiúsulása miatt cserére kerül a sor, a jótállási, szavatossági idő a cserekészülék átadásának napjától újraindul (alkatrészcsere esetén ez csak az adott alkatrészre vonatkozik)
2012. jan. 6. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenki válaszát! A cég legutóbbi hívásomkor a hangomon hallható kiakadás hatására elmondta részletesen a folyamatot, hogy azért kell várniuk, mert ilyenkor rizikós, hogy elvállalja-e a gyártó a sérült alkatrész visszavételét, ezért "gondolkodik" annyit rajta a nagyker, esetleg visszaküldi a gyártónak (hajóztatja, és ezért időigényes). De azt maga a szervizes srác is belátta, hogy nem nagyon függhet össze a két hiba a merevlemezen. (Nem az a műanyag rész sérült, amin az elektronikai rész van! Csak a keret, de ettől független az adatkapcsolat jó volt, semmi probléma nem volt vele!) És ami a legdurvább, azt mondta a srác, hogy volt olyan eset, ahol 8 HÓNAPOT gondolkodtak!
2012. jan. 6. 23:47
 7/11 A kérdező kommentje:
Esetemben az 1 hónap már lejárt!
2012. jan. 6. 23:49
 8/11 A kérdező kommentje:
Még annyit kérdeznék, hogy ha eltört a keret, az nem lehet a gyártó hibája szintén? Gondolok itt arra, hogy gyengébben rakta össze, vagy szorult valahol a vastagság elméretezése miatt, és ezért kellett erőltetni. Nem jellemző rám, hogy barbárkodjam a vinyóimmal...
2012. jan. 6. 23:52
 9/11 anonim ***** válasza:
Az a helyzet hogy a gaancia első hat hónaljában a gyártó/forgalmazó/stb... kell bizonyítsa hogy a vásárló miatt van a balhé, utána ez megfordul.
2012. jan. 7. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

"Az a helyzet hogy a gaancia első hat hónaljában a gyártó/forgalmazó/stb... kell bizonyítsa hogy a vásárló miatt van a balhé, utána ez megfordul."


Nem is tudtam, hogy a garanciának van hónalja! :D


A viccet félretéve, az, amit írsz, nagyon nem igaz erre az esetre. (Ha pl. egy cipőt vásárolsz, akkor tényleg az van, amit leírtál.) De műszaki cikkeknél más törvényi szabályok vonatkoznak, ott, ha jól tudom 1 év a minimum, de ezt a gyártó/forgalmazó ki is tolhatja bármeddig pozitív irányban. Esetemben 3 év garancia van, EZ TUTI!

2012. jan. 7. 02:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!