Miért nem rendeznek trolibusz versenyt?
Véges a helyszín, ahol párhuzamosan több felsővezeték fut egymás mellett (előzéshez nem árt), jellemzően ezek is szűk városi utcákban, nem kinn, valami ringen... Továbbá az egyes járműtípusok gyorsulása és gyorsasága ismert gyári adat, nem tuningolják őket hetente a kocsiszínek, úgyhogy nincs nagyon mit felfedezni ezen.
Persze el lehetne szórakozni vele, ahogy egy kellemes vasárnap délután a lezárt Izabella utcában két troli gyorsulási versenyt rendez párhuzamosan egymás mellett, nem kétlem, hogy lenne közönsége az effajta hülyeségnek...
Szerintem örülnek ha a műszakot végig bírják ezek a 30 éves trolik.
A masik hogy egy elektromos jarmű verseny valahol reklám is az ágazatnak.
A felső áramszedős troli meg nem kicsit elavult technológia nincsen mit reklámozni rajta.
Én azért még nem szedetném le a felsővezetékes rendszert, onnan ahol van, még talán itt-ott bővíteni is kéne, meg távolabbról bejövő buszjáratokat rácsatlakoztatni. Nem olyan rossz dolog az, ha az akkumulátoros buszokat bizonyos szakaszokon menet közben is lehet tölteni.
Nem beszélve róla, hogy egy akkumulátoros jármű - nem elég, hogy az alacsonypadlós buszok utastere eleve embert próbáló - akkumulátora újabb 10-12 állóhelyet vagy 4-5 ülőhelyet elvesz, plusz kényszerből az összes többi ülés is egymásnak lett forgatva, az ember lába helyén a másik utas meg mindenféle feljövő szarok. Egyszerűen ott tartunk már, hogy 30 ülésből 30 használhatatlan... Hajrá elektromos buszok kinn a külvárosokban, hajrá, mert csendesebb és szagtalan, de ahol egyszer ki van építve a felsővezeték, nevetséges szórakozni vele, hurcolászni X tonna akkumulátort, és tovább nyomorgatni az utasokat a semmire föl. Nem az a pár szál felsővezeték teszi tönkre a történelmi városképet, hanem az osztatlan műanyagotokos ablakcsereprogram.
Nem értem, ha egyszer megvesznek egy önjáró akkumulátoros trolit, akkor azt mért nem valamelyik rövidebb buszvonalon járatják? Ahol úgyis van felsővezeték, oda meg mi a jó életnek vesznek olyat?
Miért is elavult a leg megbízhatóbb, csendes, szennyezésmentes felsővezetékes rendszer? És a szuper környezetbarát elektromos autók jobbak? És ha bedöglik az a 4-500 kg akksi, ami bennük van? Akkor is környezetbarát?
Városi tömegközlekedésre a trolinál csak a villamos illetve a metró jobb megoldás. Ezek közül a troli telepítése messze a legolcsóbb, tehát az a leghatékonyabb közlekedési mód egy városban. Pont.
Ugye?
Ezt mondom én is!
Mindennel lehet versenyezni.
Talán még valahol lovakkal is versenyezhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!