Combino útvonalán nem inkább trolibuszoknak kellene járni a villamossímek helyén?
Sokkal csöndesebb lenne, ugye a gumikerekek lényegesen halkabbak az aszfalton, mint a fémkerekek a sínen, az aszfalt javítása összehasonlíthatatlanul olcsóbb és egyszerűbb lenne, mint a sínek időnkénti fölszedése és új gumiágyba fektetése. És a buszok is sokkal rugalmasabban tudnának közlekedni, ki tudnák kerülni egymást ha az egyik lerobban vagy baleset éri, és kilométereket is tudnának menni áramszedő nélkül, ha épp felsővezeték szakadás vagy karbantartás van. És talán a hidakat sem gyötörné olyan istentelenül ahogy az a döher villamos végigrobog rajtuk. Csoda hogy a hidak még bírják... Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál, és ez több sofőr alkalmazását tenné szükségessé. De ezen felül csak előnye lenne.
Mit gondoltok?
"... Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál, és ez több sofőr alkalmazását tenné szükségessé"
Meg sűrűbb, zavarérzékenyebb menetrendet, a feltorlódó trolik miatti dugókat, az örök "megen nem gyön negyed aórájig a troli, osztán meg három gyün eccerre" mantrát ismételgető, morgó utasokat és még sok más érdekességet.
Egy villamosvonal kapacitása nagyobb, mint egy trolivonalé és a kapacitás egy vonalon nem növelhető a végtelenségig a járatok sűrítésével.
"És talán a hidakat sem gyötörné olyan istentelenül ahogy az a döher villamos végigrobog rajtuk. Csoda hogy a hidak még bírják..."
Te nem vagy mérnök, ugye?
4-6 villamosvonal pont az a kategória, ahol kiválthatatlan a villamos.
Persze le lehet építeni, a 3-as metrót is le lehetne állítani és megmagyarázni a népeknek, hogy "nem kell" aztán járjanak busszal. De azért mégsem kéne ezt tenni.
"Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál,"
Pont emiatt a hátrány miatt nem kellene járniuk.
Kb 3X annyi troli kellene. A villamosok igy is egymás hátsójában vannak. Akkor képzeld el ezt troliknál.
Ha pótlás van egy szakaszon akkor is nagy a szivás, akkor képzeld el ezt a teljes vonalon.
2014 adat szerint tanitási napokon több mint 400 ezer utas volt naponta a 4 és 6-os vonalon. Ez a szám gondolom azóta nőtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!