Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Combino útvonalán nem inkább...

Combino útvonalán nem inkább trolibuszoknak kellene járni a villamossímek helyén?

Figyelt kérdés

Sokkal csöndesebb lenne, ugye a gumikerekek lényegesen halkabbak az aszfalton, mint a fémkerekek a sínen, az aszfalt javítása összehasonlíthatatlanul olcsóbb és egyszerűbb lenne, mint a sínek időnkénti fölszedése és új gumiágyba fektetése. És a buszok is sokkal rugalmasabban tudnának közlekedni, ki tudnák kerülni egymást ha az egyik lerobban vagy baleset éri, és kilométereket is tudnának menni áramszedő nélkül, ha épp felsővezeték szakadás vagy karbantartás van. És talán a hidakat sem gyötörné olyan istentelenül ahogy az a döher villamos végigrobog rajtuk. Csoda hogy a hidak még bírják... Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál, és ez több sofőr alkalmazását tenné szükségessé. De ezen felül csak előnye lenne.

Mit gondoltok?



2019. febr. 12. 15:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
97%
Hülyeség. Trolival nem lehet ennyi embert elszállítani.
2019. febr. 12. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
97%

"... Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál, és ez több sofőr alkalmazását tenné szükségessé"

Meg sűrűbb, zavarérzékenyebb menetrendet, a feltorlódó trolik miatti dugókat, az örök "megen nem gyön negyed aórájig a troli, osztán meg három gyün eccerre" mantrát ismételgető, morgó utasokat és még sok más érdekességet.

Egy villamosvonal kapacitása nagyobb, mint egy trolivonalé és a kapacitás egy vonalon nem növelhető a végtelenségig a járatok sűrítésével.

2019. febr. 12. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
33%
Nem troli kellene, hanem 6-os metró. Ekkora utasforgalomra a villamos se elég. Persze a metrónak a mostani állomásköz túl kicsi, ezért csak a fontosabb állomásokon állna meg, mint Móricz végállomás (M4), Boráros tér (Hév), Corvin negyed (M3), Rákóczi tér (M4), Blaha (M2), Oktogon (M1), Nyugati (Máv, M3), Margit híd (fonódó villamos), Széll Kálmán tér végállomás (M2). A többihez maradhatna párhuzamosan a villamos, így ha az egyik lehal ott a másik, nem kéne ennyire sűrűn járnia, így a sínnel se kéne annyit foglalkozni.
2019. febr. 12. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
56%
Kettő darab troli, oda vissza irány, nem fér el akkora helyen mint két villamos. Szélességben.
2019. febr. 12. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
95%
Csatlakozom az első 2 emberhez. A villamos ide a legjobb. A metró túl drága lenne ezen az útvonalon. Én inkább a tehermentesítő projekteket támogatnám. (M5,Nyugati-Kelenföld vasúti alagút,Lehel-Deák villamos.)
2019. febr. 12. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
96%

"És talán a hidakat sem gyötörné olyan istentelenül ahogy az a döher villamos végigrobog rajtuk. Csoda hogy a hidak még bírják..."


Te nem vagy mérnök, ugye?

2019. febr. 12. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
2%
A villamosoknak én sem láttam sosem értelmét. Az olyan vonalakra, amiket már a a csuklós buszok sem tudnak kiszolgálni, oda jöhet a metró. A villamost egy túlbonyolított, túl drága szerkezetnek tartom.
2019. febr. 12. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
91%

4-6 villamosvonal pont az a kategória, ahol kiválthatatlan a villamos.


Persze le lehet építeni, a 3-as metrót is le lehetne állítani és megmagyarázni a népeknek, hogy "nem kell" aztán járjanak busszal. De azért mégsem kéne ezt tenni.

2019. febr. 12. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

"Egyetlen hátrány lenne, hogy sűrűbben kellene járjanak a buszok, mivel kisebbek a villamosnál,"

Pont emiatt a hátrány miatt nem kellene járniuk.


Kb 3X annyi troli kellene. A villamosok igy is egymás hátsójában vannak. Akkor képzeld el ezt troliknál.


Ha pótlás van egy szakaszon akkor is nagy a szivás, akkor képzeld el ezt a teljes vonalon.


2014 adat szerint tanitási napokon több mint 400 ezer utas volt naponta a 4 és 6-os vonalon. Ez a szám gondolom azóta nőtt.

2019. febr. 12. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Az indoklásod alapján a 3-as metró helyett is buszoknak kellene járniuk, hiszen az is csöndesebb lenne, ott is néha javítani és cserélni kell a síneket, tudnák kerülgetni egymást, kisebb terhelés, stb. Ami miatt mégis járnak a világban egy csuklós busznál hosszabb járművek, az az elszállított utasmennyiség. Budapesten 1-2 villamosvonal valóban kiváltható lenne buszokkal a csekély utasforgalma miatt, de a legtöbb nem, és főleg nem a 4-6-os. A Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Thököly út / Erzsébet királyné útja útvonalon is hozzád hasonló gondolkodásmód miatt leépítették a villamosvonalakat az elmúlt évtizedekben, hogy aztán buszkonvojok járjanak ezeken az útvonalakon, dugókban araszolva, rossz követéssel, rendszeres tömegnyomor mellett. Pedig ott még kisebb az utasforgalom, mint a 4-6-os vonalán.
2019. febr. 12. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!