F1 - mivel lehetne javítani a Monaco-i nagydíjon?
Végtelenül unalmassá vált, ez tény, viszont mégsem válnék meg tőle, mert (számomra) még mindig van egy varázsa.
Ezért a kérdés, hogy milyen olyan változtatásokat lépnétek meg, amivel valamelyest javulhatna a verseny színvonala.
És most nem olyanokra gondolok, hogy “legyenek kisebb autók”, mert olyan nem lesz, főleg nem egy darab futam miatt, hanem olyanokra pl., hogy legyen kivéve a Nouvelle sikán...
Hát Monaco az pont elég kötött a szűk utcai jellege miatt, nem olyan, ahol lehetne változtatni átépítésekkel. Inkább a szabályokon kéne finomhangolni, módosítani.
Néztem én is a futamot, nekem pl. az jutott eszembe akkor, hogy mi lenne, ha piros zászló alatt tilos lenne gumit cserélni? Itt pl. pont az ölte meg a versenyt részben. Mindenki lecserélte 1 kör után, és a maradék 77 körben mindenki szépen végig sétakocsikázott a másik mögött, 1-2 próbálkozó volt még a végén. A piros zászló az veszélyhelyzet miatt jön, és csak egy szükség, nem arra van, hogy akkor végezzék el azokat a szerviz munkákat, amiket a verseny közben kéne.
Régen is csak, azért volt izgalmas egy Monaco-i futam, mert nem volt minden pilóta olyan szinten és emiatt sok volt a baleset. Manapság már a legtöbb pilóta egy gép, aki nem hibázik csak ritkán. Akiben bízhat az ember az Stroll meg Sargeant, akik bármikor neki mennek a falnak maguktól is. Míg, ha baleset kell, másokat is leamortizálva, akkor pedig Magnussen és Ocon szállíthatja az izgalmakat.
Locsolják fel az aszfaltot vagy rendeljenek esőt, de ne akkorát, ami miatt piros zászló jön.
Egyébként ez sajnos ilyen lesz, pedig nekem is nagy kedvencem volt, mindig a Monaco-i nagydíj és mai napig is ezt várom a legjobban, de a Kanada-i is nagy kedvencem és ha berakják Ausztráliát nyitó futamnak azok meg elég jók szoktak lenni csak évek óta Bahrein az első, ami meg full unalom szint megint csak.
"mert nem volt minden pilóta olyan szinten és emiatt sok volt a baleset. Manapság már a legtöbb pilóta egy gép, aki nem hibázik csak ritkán"
Plusz emellé még jön az is, hogy amolyan spórolósan vezetnek, nem küzdenek egymással, nem nyomják a határon tövig a gázt, (erre vannak ösztönözve mert bírjon ki minél többet a motor meg a váltó, hogy minél kevesebbszer kelljen büntetést kapni az éves limiten felüli alkatrészmennyiség felhasználása miatt, meg eleve a költségplafon - ússzuk meg minél kevesebb töréskárral), emiatt aztán kisebb az esélye, hogy valaki odacsapja a korláthoz meg a gumifalba nagy igyekezetében...
Meglepő módon idén az időmérőn nem volt autótörés, azt pedig extrém ritka Monacoban.
Miért unalmas? Valószinüleg azért, mert nem követed és nem is érted a futamokat, csak nézed bambán.
Az nem izgalmas ha ripityára töri magát valaki. Max az idióták vigyorognak rajta hogy de jó mekkora balf... én defektes gumikkal, 3x ekkora sebességgel bevenném rükiben is!
Sokat jártam arra, voltam futamon is, meg máskor is és bizton állíthatom, hogy ott sok hely már nincs. Például ahol befordulnak az alagút felé (Portier), ott a szalagkorláton túl van egy járda, annak egy korlátja és a tenger. Az épület a tenger fölé nyúlik ami alatt mennek. Ott hova akarsz még bővíteni? Tegyenek a kocsikra úszógumit? És úgy általában minden részére igaz a pályának ez, hogy a szalagkorlát mögött már gyakorlatilag semmi hely nem maradt. Ennél jobban lehetetlen kibővíteni. Így is sokat húztak már rajta. Nézd meg milyen volt régen a Rascasse, vagy a box kijárata és az első kanyar!
A sikánok sem véletlenül vannak! A Hungaroringen a sikán (6-7-es kanyar) is muszályból van, mert le kell lassítani az autókat. Meg van szabva hogy mekkora sebességnél mekkora bukótérnek kell lennie. A Hungaroringen nem lehetett elég nagy bukóteret csinálni a dombok miatt, ezért tették bele a sikánt. Meg rally versenyeken is ezért vannak a hosszú egyenekes végén a lassítók, hogy a pilóták ne essenek be a következő kanyarba vállalhatatlan sebességgel.
Pont ezért van ott a Nouvelle hogy a Tabacba ne irtózatos sebességgel érkezzenek! Így is mekkora balesetek szoktak lenni az alagút után.... ha azt a Tabac-ban csinálják, ott emberhalál lenne.
Ajánlom hogy menj el egyszer Monacoba! Nézd meg élőben hogy konkrétan hol mennek 200+-os tempót és rögtön igzi lesz a futam!
Ha a kevés előzés a bajod, az nem feltétlenül Monaco problémája, sok más pályán sem lehet előzni.
#4
"Miért unalmas? Valószinüleg azért, mert nem követed és nem is érted a futamokat, csak nézed bambán."
Nagyjából 20 éve nézem és követem az F1-et részletesen, minden vesenyt igyekszem megnézni, de én is azt mondom, hogy dögunalmas volt, és az utóbbi években ez a tendencia. Igen, az F1 nézőinek az kell, hogy legyenek történések a futamon. Előzések, kemény csaták, küzdelmek, taktikai harcok, és igen, kisebb ütközések, balesetek, műszaki hibák, amik megkavarják a versenyt. (Mielőtt valaki belekötne, NEM arra vágyunk, hogy megsérüljenek, meg meghaljanak a versenyzők, hanem az olyan kis koccanások, falhoz csapások hiányoznak, amikor simán kiszáll valaki, de az SC jön, és borul a futam).
Ha csak végigköröznek egymás mögött esemény nélkül, az nem izgalom. Sokszor jelzésértékű, amikor már Wéberék sem tudnak miről beszélni, annyira lapos a verseny és annyira nem történik semmi.
Érthetőek a futamok, minden arról szól, hogy spóroljunk, hogy minél kevesebb kockázatot vállaljunk, nehogy büntetés legyen, meg nehogy újjá kelljen az autót építeni, stb. Ezért lassan mennek a pilóták. Emellé még jönnek a hülye csapatutasítások, engedd el, ne küzdj vele, nem "vele" versenyzel ezért ne nyomd annyira mert kinyírod a gumikat, stb. Ezek is kihatással vannak nézői szemmel a versenyek "eseménydússágára". Ha előnyös épp a csapatoknak, ha nem.
#1 és #3 voltam.
5. ez mind megvolt a mostani futamon.
Lehet akkor másik futamot néztetek, vagy ki volt merevítve a kép, vagy nem tom... :D
Vagy te néztél esetleg másik futamot? :)
Az elején volt egy nagy baleset, akkor a piros zászló alatt cserélt gumit mindenki, és onnantól utána szinte semmi nem történt, volt 1-2 előzés a mezőny végén, meg 1-2 versenyző próbálkozott, hogy hátha tud valamit, de ennyi. Semmi több.
A vonalvezetés átalakítása nélkül sehogy. Jelenlegi formájában a pálya teljesen alkalmatlan a versenyzésre, még esőben is nagyon kivételes dolog a sikeres előzés.
De szerintem meg lehetne oldani a változtatást. Az alagút után kb. 400 méteren át a rakparton mennek, tőlük balra egyből a tenger és a yachtkikötő van. 15-20 méterrel meg kéne toldani a rakpartot a kikötő felé, az alagút utáni sikánt megszüntetni, viszont létesíteni egy újabb sikánt kb. 100 méterrel a Tabac előtt. Az áthelyezett Tabac így kicsit balrább lenne, a kanyar mostani helye pedig bukótérként szolgálhatna az új sikán számára. Valószínűleg elég sokat kéne perkálni a yachtkikötőnek, más kivitelezési probléma viszont nem hiszem hogy adódna, a kérdéses területen jelenleg semmi városi infrastruktúra nincs, yachtok állnak ott és ennyi. Viszont mivel Monacóba akkor is özönlenek a pénzes sznobok, ha dögunalmas a verseny, a FIA és a FOM valószínűleg semmit nem fog csinálni, az ő szemszögükből teljesen jó a mostani helyzet.
Én a versenyhétvége menetén változatnék. Mivel úgyis mindent a kvalifikáció dönt el, ezért azon a részen erősítenék (több, rövidebb szakasz, hogy minél többször átéljük a végső hajrá izgalmait), a verseny pedig csak egy sprint lenne.
Jó, tudom, ez sem realisztikus, de én ebben látom a megoldást nem a pálya egy-egy részén való változtatásában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!